طرز تهیه باتر چیکن، غذای خوشمزه و لذیذ هندی!


طرز تهیه باتر چیکن, طرز تهیه چیکن هندی , باتر چیکن نی نی سایت , باتر چیکن شف طیبه

باتر چیکن یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست می‌شود این غذا با طعمی تازه و متفاوت طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است، باتر چیکن برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب، شیک و جذاب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه باتر چیکن در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای درست کردن مرغ مقدار مواد
مرغ ۵۰۰ گرم
سیر رنده شده ۲ حبه
ماست چکیده ۱ قاشق غذا خوری سر پر
روغن زیتون ۲ قاشق غذا خوری
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذا خوری
شنبلیه خرد شده ۱ قاشق غذا خوری
نمک و زردچوبه نصف قاشق چای خوری از هر کدام
فلفل قرمز تند و فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری از هر کدام
پودر زنجبیل و پودر دارچین نصف قاشق چای خوری از هر کدام
پودر انبه و پودر هل نصف قاشق چای خوری از هر کدام
پودر زیره و جوز هندی نصف قاشق چای خوری از هر کدام
پاپریکا و پودر تخم گشنیز نصف قاشق چای خوری از هر کدام
مواد لازم برای سس مقدار مواد
گوجه متوسط ۴ عدد
پیاز بزرگ ۱ عدد
سیر ۳ حبه
نمک و زرد چوبه به مقدار لازم
فلفل قرمز تند و فلفل سیاه به مقدار لازم
پودر زنجبیل و پودر دارچین به مقدار لازم
پودر زیره و جوز هندی به مقدلر لازم
پودر انبه و پودر هل به مقدار لازم
پاپریکا و پودر تخم گشنیز به مقدار لازم
کره ۵۰ گرم
روغن ۳ قاشق غذا خوری
بادام هندی ۱۰ عدد
گشنیز خرد شده ۱ قاشق غذا خوری
آب ۱ لیوان
سرکه ۲ قاشق غدا خوری
عسل ۱ قاشق غذا خوری
خامه نصف لیوان
نعنا و ریحان و گشنیز برای تزئین به مقدار لازم
گوجه فرنگی برای تزئین ۱ عدد
لیمو ترش تازه برای تزئین چند برش
برنج ۱ پیمانه برای هر نفر
زعفران دم کرده برای تزئین برنج به مقدار لازم
خلال پسته برای تزئین برنج به مقدار لازم
زرشک تفت داده شده برای تزئین برنج ۳ قاشق غذا خوری
محتوا پنهان
1 طرز تهیه باتر چیکن

طرز تهیه باتر چیکن

مرحله ۱: خرد کردن مرغ‌ها و اضافه کردن سیر رنده شده به آن‌ها

بتدا سینه مرغ را تمیز بشورید، خشک کنید بعد به شکل مکعبی در اندازه‌های متوسط برش بزنید و داخل یک ظرف بریزید، بعد چند حبه سیر را پوست بگیرید، رنده کنید، روی برش‌های مرغ بریزید و با هم مخلوط کنید تا عطر و طعم سیر به خورد مرغ‌ها برود.

مرحله ۲: اضافه‌ کردن ادویه‌ها و مخلوط کردن با مرغ‌ها

بعد از آن ادویه‌ها را که شامل زردچوبه، پودر زنجبیل، دارچین، پودر انبه، پودر هل، پودر زیره، جوز هندی، پودر فلفل قرمز تند، پاپریکا، پودر تخم گشنیز و فلفل سیاه است روی تکه‌های مرغ بریزید، با هم ورز دهید تا عطر ادویه‌ها پخش شود و کاملاً به خورد مرغ‌ها برود.

مرحله ۳: استفاده از ماسالا به جای ادویه‌ها

اگر ادویه‌ها در دسترس نبودند می‌توانید از ادویه گرم ماسالا به جای آن‌ها استفاده کنید، مقداری از ماسالا روی مرغ‌ها بریزید، با آن‌ها ورز دهید تا به خورد مرغ‌ها برود، اگر پودر زنجبیل در دسترس نبود می‌توانید از زنجبیل تازه استفاده کنید، رنده کنید و روی مرغ‌ها بریزید.

مرحله ۴: اضافه کردن ماست چکیده و روغن زیتون به مرغ‌ها

سپس مقداری ماست چکیده را روی مرغ‌ها بریزید، با هم مخلوط کنید تا همه برش‌های مرغ به ماست آغشته شوند بعد از آن مقداری روغن زیتون روی مرغ‌ها بریزید، دوباره ورز دهید تا روغن زیتون به خورد مرغ‌ها برود و بافت آن‌ها را نرم و لطیف‌تر کند.

مرحله ۵: اصافه کردن آب لیمو ترش به مواد و شستن شنبلیله

بعد از آن یک لیمو ترش تازه را بشورید، از وسط برش بزنید، آب آن را بگیرید، به مواد اضافه کنید و با آن‌ها مخلوط کنید تا عطر و طعم لیمو ترش به خورد برش‌های مرغ برود سپس مقداری شنبلیله را تمیز بشورید، در سبد بگذارید تا آب اضافی آن برود.

مرحله ۶: خرد کردن شنبلیه و اضافه کردن به مواد

سپس شنبلیله را کاملا ریز خرد کنید، روی مرغ‌ها بریزید و با آن‌ها مخلوط کنید تا عطر و طعم شنبلیله با مرغ‌ها ترکیب شود بعد هم کمی نمک به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند، سپس همه مواد را با هم مخلوط کنید تا عطر و طعم آن‌ها به خورد هم برود.

مرحله ۷: استراحت کردن مرغ‌ها در یخچال

بعد از آن روی ظرف را بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا برش‌های مرغ مزه‌دار شوند، طوری که عطر و طعم همه ادویه‌ها و مواد داخل آن به خورد مرغ‌ها برود و برای پخت آماده شوند بعد از یک ساعت از داخل یخچال بیرون بیاورید.

مرحله ۸: سرخ کردن برش‌های مرغ با روغن و کره ذوب شده

سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود، کره را به آن اضافه کنید، اجازه دهید تا کره ذوب شود و با روغن خوب مخلوط شود سپس برش‌های مرغ را داخل تابه بریزید، اجازه دهید تا خوب سرخ شوند.

مرحله ۹: برگرداندن مرغ‌ها و سرخ کردن طرف دیگر آن‌ها

وقتی یک طرف مرغ‌ها سرخ شد به آرامی آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر آن‌ها هم سرخ و طلایی رنگ شود، هنگام سرخ کردن مرغ‌ها حرارت را زیاد کنید تا آب نیندازند، بعد از این که مرغ‌ها خوب سرخ و طلایی شدند، تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله ۱۰: خرد کردن و سرخ کردن پیازها

سپس برای درست کردن سس غذا، پیاز را پوست بگیرید به شکل خلالی و باریک برش بزنید بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود سپس پیازها را در روغن داغ، سرخ کنید تا سبک و شیشه‌ای شوند.

مرحله ۱۱: اضافه کردن سیر و ادویه‌ها به مواد

بعد چند حبه سیر را پوست بگیرید، به شکل کامل به پیازها اضافه کنید و کمی تفت دهید، سپس ادویه ها که شامل زردچوبه، پودر زنجبیل، دارچین، پودر انبه، پودر هل، پودر زیره، جوز هندی، پودر فلفل قرمز تند، پاپریکا، پودر تخم گشنیز و فلفل سیاه است را اضافه کنید.

مرحله ۱۲: تفت دادن ادویه‌ها و اضافه کردن نمک و کره به مواد

همانطور که قسمت اول گفته شد به جای ادویه‌ها می‌توانید از گرم ماسالا استفاده کنید بعد ادویه‌ها را تفت دهید تا عطر آن‌ها پخش شود سپس مقداری هم نمک روی مواد بریزید و کمی تفت دهید بعد کره را به مواد اضافه کنید، اجازه دهید تا کره ذوب شود و به خورد مواد برود.

مرحله ۱۳: اضافه کردن گوجه فرنگی و گشنیز خرد شده به مواد

سپس گوجه‌ها را تمیز بشورید، به شکل نگینی و در اندازه‌های کوچک خرد کنید، به مواد داخل ظرف اضافه کنید و با هم مخلوط کنید بعد از آن مقداری گشنیز را که از قبل تمیز شسته‌اید و خشک شده‌اند کاملاً ریز خرد کنید، به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید.

مرحله ۱۴: اضافه کردن بادام هندی و آب روی مواد

وقتی عطر گشنیز پخش شد سپس بادام هندی را به مواد اضافه کنید، کمی تفت دهید تا بادام هندی روغن پس بدهد، بعد مقداری آب روی مواد بریزید در ظرف را ببندید و اجازه دهید تا نیم ساعت با هم خوب بپزند، طوری که عطر و طعم آن‌ها با هم ترکیب شود.

مرحله ۱۵: میکس کردن مخلوط مواد با هم

بعد از نیم ساعت ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی از حرارت اولیه آن کم شود سپس مخلوط مواد را داخل میکسر یا مخلوط کن بریزید و کاملاً با هم میکس کنید تا بافت یک دست و صافی تشکیل شود، در این صورت طعم همه مواد به خورد هم می‌رود.

مرحله ۱۶: مخلوط کردن مواد سس با مرغ‌ها

سپس تابه را که مرغ‌ها داخل آن قرار داشتند دوباره روی حرارت ملایم قرار دهید و مواد میکس شده سس را روی آن بریزید با هم مخلوط کنید، بعد در تابه را ببندید، اجازه دهید تا همه مواد با هم به مدت نیم ساعت بپزند و طعم سس به خورد مرغ‌ها برود.

مرحله ۱۷: اصافه کردن سرکه، عسل و خامه و پختن مواد با هم

در ۵ دقیقه آخر پخت در تابه را بردارید مقداری سرکه به آن اضافه کنید و با مواد مخلوط کنید سپس کمی هم عسل روی مواد بریزید همچنین مقداری خامه اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید اجازه دهید تا ۵ دقیقه با هم بپزند، بعد تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله ۱۸: ریختن باتر چیکن در ظرف مناسب و تزئین آن

سپس اجازه دهید تا کمی از حرارت اولیه مرغ‌ها کم شود بعد از آن باترچیکن را داخل ظرف مناسب بریزید، آن را با چند برگ نعنا، ریحان و گشنیز تازه تزئین کنید، برای تزئین باتر چیکن می‌توانید از چند برش گوجه فرنگی و لیمو ترش تازه هم استفاده کنید.

مرحله ۱۹: ریختن برنج در ظرف مناسب و تزئین آن

برای تزئین باتر چیکن طبق سلیقه خودتان عمل کنید سپس مقداری فلفل سبز شیرین در اطراف ظرف بچینید، بعد برنج را هم که همزمان با پخت مرغ‌ها آماده کرده‌اید و خوب پخته است داخل ظرف دیگری بریزید، روی آن را با مقداری زعفران دم کرده و خلال پسته تزئین کنید.

مرحله ۲۰: سرو باتر چیکن

در این مرحله به دلخواه خودتان می‌توانید برای روی برنج از مقداری زرشک تفت داده شده هم استفاده کنید، بعد از آن باتر چیکن را به عنوان یک غذای شیک و پرطرفدار همراه با پلوی زعفرانی، سالاد، ترشی، انواع دورچین و مخلفات برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا