طرز تهیه بامیه مرغ، پیش غذای شیک و بسیار خوشمزه!


طرز تهیه کتلت سیب زمینی خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه کتلت سیب زمینی کتلت سیب زمینی یکی زا انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست …

طرز تهیه کیک روسی، به صورت ساده و تخته ای در منزل!

طرز تهیه کیک روسی کیک روسی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ بین المللی است که از دو لایه مختلف با طعم‌های …

طرز تهیه سوپ اسفناج خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه سوپ اسفناج سوپ اسفناج یکی از انواع سوپ های خوشمزه و سالم است که با مواد متنوعی درست می شود، برای …

طرز تهیه بامیه مرغ

بامیه مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت و سریع درست می‌شود، از بامیه مرغ می‌توانید به عنوان یک پیش غذای مناسب برای پذیرایی استفاده کنید، این فینگر فود ساده به روش‌های مختلف و با مواد متنوع آماده می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه بامیه مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
سینه مرغ پخته ۱ عدد
سیب زمینی آب پز کوچک ۱ عدد
نان تست ۲ عدد
پنیر پیتزا ۵۰ گرم
جعفری خرد شده ۲ قاشق غذا خوری
شیر ۱ استکان سر خالی
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
پولبیبر و پودر سیر به مقدار لازم
شوید و ریحان و نعنا تازه برای تزئین به مقدار لازم
سس کچاب یا گوجه فرنگی برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه بامیه مرغ

مرحله ۱: پختن سینه مرغ

ابتدا مقداری سینه مرغ را داخل یک قابلمه قرار دهید، روی آن آب بگیرید، کمی نمک و زردچوبه به آن اضافه کنید، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید، بعد از آن اجازه دهید تا سینه مرغ به مدت تقریباً یک ساعت خوب بپزد و آماده شود.

مرحله ۲: پختن سیب زمینی‌ها

در این فاصله سیب زمینی‌ها‌ را ابتدا بشورید بعد آن‌ها را داخل یک قابلمه بریزید مقداری آب روی آن‌ها بگیرید سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا سیب زمینی‌ها به مدت تقریباً ۴۰ تا ۴۵ بپزند و بافت آن‌ها کاملا نرم و مغز پخت شوند.

مرحله ۳: شستن و خرد کردن جعفری‌ها

سپس مقداری جعفری را تمیز بشورید و داخل سبد بگذارید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود بعد از آن جعفری‌ها را کاملاً ریز خرد و ساطوری کنید و کنار بگذارید، با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید از سبزی‌های دیگر مثل نعنا یا گشنیزهم استفاده کنید.

مرحله ۴: خیس کردن نان‌های تست با شیر

سپس مقداری نان تست را در اندازه‌های کوچک خرد کنید بر روی آن‌ها شیر بریزید، اجازه دهید تا شیر خوب به خورد آنها برود و نرم بشود سپس نان‌های تست نرم شده را با دست فشار دهید تا به شکل خمیر درآیند و بافت آن‌ها یکدست و نرم شود.

مرحله ۵: خرد کردن و ریش ریش کردن مرغ

بعد از این که مرغ خوب پخت قابلمه را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید تا در دمای محیط خنک شود سپس سینه مرغ را ریش ریش کنید و داخل ظرف نان‌ها بریزید در صورتی که مرغ باقی مانده از قبل هم دارید می‌توانید از آن استفاده کنید.

مرحله ۶: رنده کردن سیب زمینی‌ها و اضافه کردن به مواد

بعد از این که سیب زمینی‌ها پختند قابلمه را از روی حرارت بردارید اجازه دهید تا خوب خنک شوند بعد پوست سیب زمینی‌ها را بگیرید سپس سیب زمینی‌ها را با رنده ریز یا درشت رنده کنید، به ظرف نان‌های تست ومرغ‌ها اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

مرحله ۷: اصافه کردن جعفری و شیر به مواد

سپس جعفری‌های خرد شده را روی مواد بریزید، هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند، بعد مقداری شیر به مواد اضافه کنید، همه مواد را با هم مخلوط کنید و ورز دهید تا بافت مخلوط لطیف‌تر شود، در این مرحله باید شیر کاملا به خورد مواد برود و یکدست شود.

مرحله ۸: اضافه کردن ادویه‌ها به مواد

بعد کمی نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه کنید، با هم ترکیب کنید، سپس با توجه به ذائقه خودتان مقداری پولبیبر و پودر سیر روی مواد بریزید، با هم مخلوط کنید، مخلوط تشکیل شده را خوب ورز دهید تا ادویه‌ها کاملا به خورد مواد بروند و عطر آن‌ها پخش شود.

مرحله ۹: اضافه کردن پنیر پیتزا به مخلوط

سپس با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری پنیر پیتزا به مواد اضافه کنید، با هم مخلوط کنید، تا عطر و طعم پنیر پیتزا کاملا به خورد مواد برود، مقدار پنیر پیتزا به دلخواه خودتان بستگی دارد و هرچه مقدار آن بیشتر باشد مقدار کش‌دار بودن بامیه بیشتر می‌شود.

مرحله ۱۰: قرار دادن مخلوط مواد در یخچال برای استراحت

وقتی همه مواد را خوب با هم مخلوط کردید و بافت یکدستی تشکیل شد، روی ظرف مواد را با نایلون بپوشانید و در یخچال قرار دهید، سپس اجازه دهید تا مواد به مدت تقریبا نیم ساعت در یخچال استراحت کنند و عطر و طعم آن‌ها کاملا به خورد هم برود.

مرحله ۱۱: بیرون آوردن مواد از یخچال

بعد از این زمان ظرف مواد را از یخچال بیرون بیاورید، سپس روی ظرف را بردارید، بعد مقداری از مواد به اندازه یک نارنگی کوچک را بردارید، اگر بخواهید بامیه‌ها در اندازه‌های بزرگتر باشند می‌توانید مقدار بیشتری از مواد را بردارید و فرم دهید‌.

مرحله ۱۲: فرم دادن به بامیه‌ها

سپس مواد را با دست فرم دهید، به شکل یک بیضی یا رول کوچک درآورید، همه مواد را به همین شکل آماده کنید و داخل ظرف بچینید، سعی کنید که همه مواد را به یک شکل و اندازه فرم دهید، به دلخواه خودتان می‌توانید آن‌ها را به شکل دیگری فرم دهید.

مرحله ۱۳: سرخ کردن بامیه‌ها

بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید، روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس بامیه‌ها را در تابه بریزید و سرخ کنید، وقتی یک طرف بامیه‌ها خوب سرخ و طلایی رنگ شد، آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر هم خوب سرخ شود.

مرحله ۱۴: تزئین کردن بامیه‌ها

وقتی همه بامیه‌ها آماده شدند آن‌ها را از تابه بیرون بیاورید و داخل ظرف دیگری قرار دهید، سپس آن‌ها را با چند برگ نعناع، شوید و ریحان تازه تزئین کنید، به دلخواه و سلیقه خودتان می توانید روی آن‌های مقداری سس کچاب یا گوجه فرنگی هم بریزید. در آخر بامیه مرغ را به عنوان یک غذای خوش طعم و ساده یا یک پیش غذای شیک برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا