طرز تهیه باگت شکم پر خوشمزه و ساده مرحله به مرحله


طرز تهیه ته چین مرغ خوشمزه به صورت مرحله به مرحله

طرز تهیه ته چین مرغ ته چین مرغ یکی از غذاهای مجلسی و بسیار پرطرفدار ایرانی است که بیشتر برای مهمانی ها و …

طرز تهیه باگت شکم پر , دستور پخت باگت شکم پر

باگت شکم پر نوعی غذای خوشمزه با طعمی بی‌نظیر است که خیلی راحت و سریع آماده می‌شود این غذا در واقع یک فست فود ساده است که با روش‌های مختلف و مواد متنوعی درست می‌شود و طرفداران زیادی به خصوص در میان کودکان دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باگت شکم پر در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نان باگت ۲ عدد
سس کچاب ۲ قاشق غذا خوری
پنیر پیتزا ۱۵۰ گرم
سوسیس یا کالباس ۲۰۰ گرم
قارچ ۱۰۰ گرم
ذرت نصف فنجان
گوجه کبابی ۱ عدد
فلفل دلمه‌ای کوچک ۱ عدد

طرز تهیه باگت شکم پر

مرحله اول

ابتدا نان‌های باگت را برش طولی بزنید و خمیر داخل آن را خالی کنید، به طوری که راحت بتوانید داخل آن را با مواد مختلف پر کنید، مراقب باشید که موقع خالی کردن خمیر نان باگت سوراخ نشود، بعد مقداری سس کچاب داخل نان باگت بریزید و پخش کنید.

مرحله دوم

سپس با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری پنیر پیتزا را روی سس کچاب و کف نان باگت بریزید و پخش کنید، اگر پنیر پیتزا را دوست دارید هر چقدر پنیر بیشتری بریزید بعد از پخت ساندویچ بیشتر کش می‌آید و بافت آن نرم تر می‌شود.

مرحله سوم

بعد به دلخواه و با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان یک سوسیس را به شکل حلقه‌ای خرد کنید و یا مقداری کالباس را در اندازه‌های کوچک خرد کنید و یا ترکیبی از سوسیس و کالباس را روی پنیر پیتزا در نان باگت بریزید و در سطح آن پخش کنید.

مرحله چهارم

سپس قارچ‌ها را تمیز بشورید و قسمت‌های خراب آن‌ها را جدا کنید و به شکل حلقه‌ای برش بزنید و روی سوسیس و کالباس بچینید و بعد مقداری ذرت که بهتر است از کنسرو ذرت استفاده کنید را هم روی سطح سوسیس و کالباس بریزید و پخش کنید.

مرحله پنجم

بعد از آن چند گوجه گیلاسی را تمیز بشورید و خشک کنید و حلقه‌ای برش بزنید و روی مواد داخل نان باگت بچینید اگر گوجه گیلاسی در دسترس نبود از گوجه فرنگی استفاده کنید و در اندازه‌های متوسط برش‌های نازک بزنید و روی مواد بچینید.

مرحله ششم

سپس با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید یک فلفل دلمه‌ای را هم تمیز بشورید و خشک کنید و نگینی خرد کنید و روی مواد بریزید و پخش کنید بعد دوباره روی مواد به مقدار مناسب و کافی پنیر پیتزا بریزد و پخش کنید تا کاملا سطح مواد را بپوشاند.

مرحله هفتم

بعد از آن باگت‌های شکم پر را ابتدا در ظرف مناسب یا در سینی فر قرار دهید و بعد در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید، سپس دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا باگت‌ها بپزند.

مرحله هشتم

وقتی باگت‌ها و مواد داخل آن‌ها کامل پخت، سپس حرارت پائین فر را خاموش کنید و گریل را روشن کنید تا پنیرها ذوب و طلایی رنگ شوند، سپس از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شوند، بعد باگت‌ها را در اندازه‌های دلخواه برش بزنید.

مرحله نهم

در آخر چند برش باگت‌ شکم پر را در ظرف مناسب بچینید و به عنوان یک غذای ساده و مناسب یا یک پیش غذای شیک همراه با انواع سس‌ها و زیتون و سالاد و انواع دورچین سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا