طرز تهیه بستنی بیسکویت مادر، یک طعم جذاب و به یادماندنی


طرز تهیه دسر اوریو، دسر بسیار لاکچری برای مجالس خاص!

طرز تهیه دسر اوریو دسر اوریو یکی از انواع دسرهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود، برای تهیه این دسر …

طرز تهیه مانیسا کباب، یک غذای لذیذ و خوشمزه ترکیه ای

طرز تهیه مانیسا کباب مانیسا کباب یکی از انواع کباب‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت به روش‌های مختلف درست می‌شود و …

طرز تهیه چیز کیک کدو حلوایی خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه چیز کیک کدو حلوایی چیز کیکی کدو حلوایی یکی از انواع دسرهای مجلسی فصل پاییز و زمستان است که با دستورهای …

طرز تهیه بستنی بیسکویت مادر, طرز تهیه بستنی با موز و بیسکویت پتی بور , طرز تهیه بیسکویت بستنی (ساده ولی خوشمزه) , طرز تهیه بستنی موزی با خامه , طرز تهیه بستنی با بیسکویت پتی بور , طرز تهیه بستنی با بیسکویت و شیر , آموزش کیک یخچالی با بیسکویت مادر , طرز تهیه بیسکویت مادر خانگی

بستنی بیسکویت مادر یکی از انواع بستنی‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت با مواد ساده و در دسترسی آماده می‌شود، از این بستنی خوش طعم که طرفداران زیادی دارد می‌توانید به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه بستنی بیسکویت مادر در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
موز ۳ عدد
خامه ۱۰۰ گرم
بیسکویت مادر ۱ بسته
عسل ۲ قاشق مربا خوری
پودر پسته و پودر نارگیل و خلال بادام برای تزئین ۱ قاشق چای خوری از هر کدام
مغز گردو خرد شده و مغز فندق خرد شده برای تزئین ۱ قاشق چای خوری از هر کدام
شکلات چیپسی برای تزئین به مقدار لازم
ترافل رنگی برای تزئین به مقدار لازم
موز و توت فرنگی تازه برای تزئین نصف ۱ عدد موز، ۲ عدد توت فرنگی

طرز تهیه بستنی بیسکویت مادر

مرحله ۱: خرد کردن موزها و قرار دادن آن‌ها در یخچال

برای تهیه بیسکوئیت بستنی مادر ابتدا موز را پوست بگیرید، در اندازه‌های کوچک و به شکل حلقه‌ای برش بزنید، موزهای خرد شده را در یک ظرف بریزید، بعد ظرف را داخل فریزر قرار دهید، اجازه دهید تا موزها کاملا یخ بزنند، تقریباً دو تا سه ساعت در یخچال قرار دهید تا بافت آن‌ها کاملا منسجم شود.

مرحله ۲: خرد و پودرکردن بیسکویت‌های مادر

در این فاصله بیسکویت‌های مادر را داخل میکسر یا خرد کن بریزید، آن‌ها را کاملاً پودر کنید، اگر میکسر در دسترس نبود برای پودر کردن بیسکویت‌ها می‌توانید از مخلوط کن استفاده کنید یا این که بیسکویت‌ها را با گوشتکوب دستی کاملاً پودر کنید تا بافت آن‌ها یکدست شود.

مرحله ۳: میکس و پوره کردن موزهای یخ زده

بعد از این که بیسکویت‌ها خوب پودر شدند آن‌ها را داخل ظرف دیگری بریزید و کنار بگذارید، سپس ظرف موزها را که کاملا یخ بسته‌اند از فریزر بیرون بیاورید، موزها را در میکسر یا مخلوط کن بریزید و میکس کنید تا کاملا پوره و یکدست شوند.

مرحله ۴: اضافه کردن خامه به موزهای له شده و مخلوط کردن آن‌ها

سپس برای این که طعم موزها بهتر شود مقداری خامه چرب به موزهای له شده اضافه کنید، دوباره با هم میکس کنید تا عطر و طعم خامه کاملاً به خورد موزها برود و بافت آنها نرم و لطیف شود، مقدار استفاده از خامه بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد.

مرحله ۵: اضافه کردن عسل به ترکیب مواد بستنی

بعد از آن برای این که بستنی شیرین‌تر شود مقداری عسل را با توجه به ذائقه خودتان به مخلوط موز و خامه اضافه کنید، دوباره با هم میکس کنید تا عسل به خورد مواد برود و مخلوط مواد را شیرین کند سعی کنید که از عسل مرغوب و با کیفیت استفاده کنید.

مرحله ۶: اصافه کردن بیسکویت‌های پودر شده و مخلوط کردن با مواد

سپس بیسکویت پودر شده را روی مخلوط موز، عسل و خامه بریزید دوباره با هم میکس کنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت یک دستی تشکیل شود، بعد از اضافه کردن بیسکویت‌های پودر شده به موزها بافت مخلوط تشکیل شده منسجم‌تر و سفت‌تر می‌شود.

مرحله ۷: ریختن بستنی در ظرف و قرار دادن آن در فریزر

بعد از آن مخلوط مواد را داخل یک ظرف مناسب که بتوان آن را در فریزر قرارداد بریزید، سطح بستنی را با لیسک صاف کنید، بعد بستنی را در فریزر قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۵ تا ۶ ساعت در فریزر بماند و کامل جا بیفتد و بافت آن سفت و منسجم شود.

مرحله ۸: تزئین کردن بستنی بیسکویت مادر

بعد از این زمان بستنی را از یخچال بیرون بیاورید، با اسکوپ مقداری از بستنی را بردارید و داخل ظرف‌های تک نفره مناسب سرو بریزید، سپس روی بستنی یک بیسکویت مادر یا خرده‌های بیسکویت و چند برش حلقه‌ای موز به شکل دلخواه بچینید و تزئین کنید.

مرحله ۹: استفاده از مغزیجات و میوه‌های تازه برای تزئین بستنی

برای تزئین بستنی می‌توانید از پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده، خلال بادام، شکلات چیپسی، ترافل‌های رنگی، یا چند برش از میوه‌های تازه مثل توت فرنگی استفاده کنید، سپس بستنی را به شکل دلخواه خودتان تزئین کنید. در آخر بستنی بیسکویت مادر را پذیرایی و مهمانی به عنوان یک دسر شیک و جذاب همراه با دسرهای دیگر سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا