طرز تهیه تارت آلبالو، انتخابی خاص برای پذیرایی در مهمانی ها


محتوا پنهان

طرز تهیه تارت آلبالو , دستور پخت تارت آلبالو

تارت آلبالو یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت و سریع آماده می‌شود و بافتی سبک و ترد دارد، تارت را می‌توانید به روش‌های مختلف و با میوه‌های متنوعی آماده و تهیه کنید و برای پذیرایی و مهمانی‌ها از آن استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه تارت آلبالو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر
آرد ۳۷۰ گرم
پودر قند ۵۰ گرم
کره سرد ۱۷۰ گرم
نمک ۴/۱ قاشق چای خوری
وانیل ۸/۱ قاشق چای خوری
شیر سرد ۲/۱ پیمانه
زرده تخم مرغ ۱ عدد
مواد لازم برای لایه میانی
آلبالو ۸۰۰ گرم
شکر ۷۰۰ گرم
پودر ژلاتین ۲ قاشق غذا خوری
آب سرد ۳/۱ پیمانه
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ ۱ عدد
شیر ۱ قاشق چای خوری
شکر دانه درشت به مقدار لازم

طرز تهیه تارت آلبالو

مرحله ۱: آماده‌سازی و الک کردن آرد

برای طرز تهیه تارت آلبالو ابتدا آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود و بعد داخل یک ظرف بریزید و نمک را به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید دوباره ترکیب آرد و نمک را الک کنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند. مقدار آرد به کیفیت آن بستگی دارد.

مرحله ۲: اضافه کردن کره به آرد

سپس کره را که در یخچال کاملا سرد شده است به قطعات کوچک تقسیم کنید و به آرد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و بافت آرد به شکل خرده‌های نان شود بعد آرد را کنار بگذارید و در یک ظرف دیگر زرده‌های تخم مرغ را بریزید.

مرحله ۳: آماده‌سازی زرده‌های تخم‌مرغ

بعد با همزن برقی هم بزنید تا از لختگی خارج شوند و حجم آن‌ها زیاد شود سپس مقداری پودر قند را به زرده‌های تخم مرغ اضافه کنید و با همزن برقی ۴ دقیقه هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت مخلوط تشکیل شده کرم رنگ و یکدست شود.

مرحله ۴: اضافه کردن وانیل به مخلوط

سپس وانیل را به مخلوط اضافه کنید و دوباره با همزن برقی هم بزنید تا وانیل در مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها را بگیرد سپس مخلوط تشکیل شده را روی آرد بریزید و با لیسک هم بزنید و خوب مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی تشکیل شود.

مرحله ۵: اضافه کردن شیر و آماده‌سازی خمیر

سپس مقداری شیر را کم کم به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر نرم و لطیفی تشکیل شود ممکن است که مقدار شیر کمتری لازم داشته باشید بعد از این که بافت خمیر صاف و یکدست و نرم و لطیف شد سپس آن را داخل یک نایلون قرار دهید.

مرحله ۶: استراحت دادن به خمیر در یخچال

بعد با دست خمیر را فشار دهید و داخل نایلون پهن و صاف کنید و هواگیری کنید و سپس خمیر را داخل یخچال قرار دهید تا به مدت یک ساعت خوب استراحت کند و جا بیفتد و بافت آن سفت و منسجم شود در این فاصله مواد لایه میانی را آماده و تهیه کنید.

مرحله ۷: آماده‌سازی و شیرین‌کردن آلبالوها

آلبالوها را تمیز بشورید و ساقه و هسته‌های داخل آن را جدا کنید و سپس آلبالوها را داخل یک ظرف بریزید و مقداری شکر به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید بعد مخلوط آلبالو و شکر را به مدت ۲ تا ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا آلبالوها آب بیندازند.

مرحله ۸: پخت آلبالوها و آماده‌سازی ژلاتین

بعد از این زمان ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید که آلبالوها به آرامی بپزند و نرم شوند و سپس مقداری پودر ژلاتین را داخل یک ظرف بریزید و مقداری آب سرد به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ۹: اضافه کردن ژلاتین به مخلوط آلبالو

بعد ظرف مخلوط ژلاتین را به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا ذرات پودر ژلاتین در آب کاملاً حل شوند و مخلوط شفاف و یکدست شود و سپس مخلوط ژلاتین را به آلبالوها اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط مواد غلیظ شود.

مرحله ۱۰: پیشنهادات جایگزین برای مواد میانی

به جای پودر ژلاتین و آب می‌توانید به آلبالوها ۳ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت اضافه کنید تا بافت آن غلیظ و منسجم‌تر شود و بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود به جای مواد میانی می‌توانید از مربای آلبالو استفاده کنید.

مرحله ۱۱: آماده‌سازی و برش خمیر

سپس خمیر را از داخل یخچال بیرون بیاورید و به دو قسمت تقسیم کنید بعد روی یک سطح صاف را مقداری چرب کنید و هر قسمت خمیر را روی آن به شکل دایره و به قطر ۲ سانتی متر پهن کنید بعد هم قالب تارت را با روغن مایع یا کره چرب کنید.

مرحله ۱۲: قرار دادن خمیر در قالب تارت

بعد خمیر را داخل قالب قرار دهید و با فشار دست آن را در کف قالب کاملاً پهن کنید و دیوارهای قالب را هم با خمیر بپوشانید سپس دیواره‌ها و کف خمیر را با چنگال سوراخ کنید تا خمیر در هنگام پخت پف نکند و شکل و ظاهر آن خراب نشود.

مرحله ۱۳: پخش مواد میانی و برش نوارهای خمیر

سپس مواد میانی را داخل قالب روی خمیر بریزید و پخش کنید و بعد سطح آن را صاف کنید و سپس قسمت دیگر خمیر را هم روی یک سطح صاف با وردنه پهن کنید و بعد با یک کاتر یا چاقوی تیز خمیر را به شکل نوارهای باریک و بلند برش دهید.

مرحله ۱۴: تهیه سطح شطرنجی و استراحت در یخچال

بعد با برش‌های نواری خمیر سطح روی مواد میانی را به شکل شطرنجی بپوشانید و بعد روی آن پارچه بیاندازید و سپس قالب را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت نیم ساعت استراحت کند و خمیر جا بیفتد و طعم مواد میانی به خورد آن برود.

مرحله ۱۵: تهیه مخلوط زرده تخم مرغ و شیر

سپس یک زرده تخم مرغ را داخل یک ظرف کوچک بریزید و با چنگال آن را خوب هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود و بافت آن یکدست شود و بعد کمی شیر به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله ۱۶: رومال خمیر و تنظیم حرارت فر

بعد با یک فرچه روی سطح خمیرها را با زرده تخم مرغ و شیر رومال کنید سپس مقدار شکر دانه درشت روی خمیر بپاشید و بعد قالب را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و سپس دمای فر را روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

مرحله ۱۷: پخت خمیر تارت

سپس اجازه دهید خمیر تارت به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه در فر بپزد و آماده شود و سطح آن طلایی رنگ شود اگر سطح تارت طلایی نشده بود به مدت ۲ الی ۳ دقیقه گریل یا حرارت بالای فر را روشن کنید تا سطح تارت با حرارت گریل طلایی شود.

مرحله ۱۸: خنک و خارج کردن تارت

بعد قالب را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود و سپس تارت را به آرامی از داخل قالب بیرون بیاورید و بعد در ظرف دیگری قرار دهید، سپس به دلخواه و با سلیقه خودتان روی آن مقداری مربای آلبالو یا عسل رقیق بریزید.

مرحله ۱۹: تزئین تارت و سرو کردن

سپس با برش‌های آلبالو و یا کمی مغز گردوی خرد شده تارت را تزئین کنید و بعد تارت آلبالو را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و این دسر شیک و خوش طعم را برای پذیرایی و مهمانی‌ها به همراه انواع دسرها و کیک و شیرینی‌های دیگر سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا