طرز تهیه تارت توت فرنگی، یک شیرینی خوشرنگ خانگی


محتوا پنهان

طرز تهیه تارت توت فرنگی تارت توت فرنگی رزا منتظمی تارت توت فرنگی با بیسکویت پتی بور طرز تهیه تارت توت فرنگی با کرم کاستارد تارت توت فرنگی بی بی تارت توت فرنگی به خانه برمیگردیم تارت توت فرنگی ساناز سانیا طرز تهیه تارت با مارمالاد توت فرنگی

تارت توت فرنگی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که از لایه‌های مختلف تشکیل شده است و بافت آن بسیار سبک و نرم است تارت توت فرنگی به عنوان یک دسر شیک برای پذیرایی مناسب است و به روش‌های مختلف درست می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه تارت توت فرنگی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر تارت
آرد ۱ و ۲/۱ پیمانه معادل ۲۲۵ گرم
پودر قند ۳/۱ پیمانه معادل ۵۵ گرم
کره سرد خرد شده ۵۵ گرم
نمک ۱ پنس
آب یخ ۲ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای ژله پوره توت فرنگی
توت فرنگی تازه ۲۰۰ گرم
پودر ژلاتین ۲ قاشق غذا خوری
آب ۲/۱ پیمانه
شکر ۴۰ گرم
آب لیموی ترش تازه ۱ عدد
پوست لیمو ترش تازه ۱ عدد
مواد لازم برای کرم پتیسیر
زرده تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۲/۱ پیمانه
نشاسته ذرت ۲ قاشق غذا خوری
نمک ۲/۱ قاشق چای خوری
شیر پر چرب ۱ پیمانه
خامه صبحانه ۴/۱ پیمانه
کره ۱ قاشق غذا خوری
وانیل ۱ قاشق چای خوری
مواد لازم برای گاناش شکلاتی
خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
شکلات ۲۰۰ گرم

طرز تهیه تارت توت فرنگی

مرحله ۱: مخلوط کردن مواد خمیر تارت

برای طرز تهیه تارت توت فرنگی ابتدا برای درست کردن خمیر تارت آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود و سپس آرد را داخل غذاساز بریزید و بعد مقداری پودر قند به آن اضافه کنید کمی هم نمک بریزید و بعد در غذاساز دو پالس هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند.

مرحله ۲: اضافه کردن کره و تهیه بافت شنی

سپس مقداری کره را به ترکیب آرد اضافه کنید و چند پالس بزنید تا بافت مخلوط تشکیل شده مانند شن شود بعد مقداری آب یخ را به مخلوط اضافه کنید و چند پالس بزنید تا خمیر جمع شود و فرم بگیرد و بافت آن یکدست و سفت و منسجم شود.

مرحله ۳: استراحت خمیر در یخچال

بعد روی یک سلفون یا نایلون مقداری آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید و سپس اطراف خمیر را با نایلون بپوشانید و آن را در یخچال بگذارید و اجازه دهید تا به مدت یک ساعت استراحت کند و کاملاً جا بیفتد و بافت آن سفت و منسجم شود.

مرحله ۴: انتقال خمیر به دمای محیط

بعد از این زمان خمیر را از داخل یخچال بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا بافت آن کمی نرم بشود و هم دمای محیط شود البته فقط به اندازه این که بتوانید خمیر را راحت باز کنید سپس یک کاغذ روغنی را روی سطح صاف قرار دهید.

مرحله ۵: باز کزدن خمیر و قرار دادن در قالب

سپس خمیر را روی کاغذ روغنی قرار دهید و مقداری آرد روی کاغذ روغنی بپاشید و خمیر را با وردنه روی آن پهن و باز کنید بعد از آن قالب مورد نظر را چرب کنید و سپس خمیر را داخل قالب قرار دهید و با انگشت خمیر را در قالب محکم کنید.

مرحله ۶: سوراخ‌کردن خمیر و پخت اولیه

بعد اضافه‌های خمیر را از لبه‌های قالب جدا کنید و کنار بگذارید بهتر است از قالب ۲۳ سانتی گرد استفاده کنید سپس تمام سطح خمیر را با چنگال سوراخ کنید تا در هنگام پخت کیفیت آن بهتر شود بعد قالب را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده بگذارید.

مرحله ۷: تنظیم حرارت فر و پخت خمیر

سپس دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید و اجازه دهید تا خمیر به مدت ۲۰ دقیقه خوب بپزد و سطح آن طلایی رنگ شود بعد از آن قالب را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی سرد شود.

مرحله ۸: ریختن پوره توت فرنگی روی تارت

بعد از آن مقداری توت فرنگی را تمیز بشورید و در مخلوط کن یا غذاساز بریزید و توت فرنگی‌ها را کاملاً میکس کنید و سپس آب اضافی آن‌ها را بگیرید و بعد پوره توت فرنگی را روی تارت بریزید و پخش کنید به طوری که سطح آن را کاملاً بپوشاند.

مرحله ۹: سرد کردن تارت و تهیه ژله

سپس قالب تارت را در یخچال قرار دهید تا پوره توت فرنگی‌ها سفت و منسجم شوند در این فاصله برای درست کردن ژله پوره توت فرنگی مقداری آب را داخل یک ظرف بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند.

مرحله ۱۰: تهیه شربت توت فرنگی

بعد کمی آب لیموی ترش تازه را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا عطر لیمو در مواد پخش شود سپس مقداری توت فرنگی تازه که تمیز شسته‌اید را به مخلوط شربت اضافه کنید و هم بزنید و سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید تا بپزند.

مرحله ۱۱: پوره‌کردن توت فرنگی و آماده‌سازی ژلاتین

بعد از این که توت فرنگی‌ها کاملاً پختند و مخلوط یکدستی تشکیل شد سپس مخلوط توت فرنگی را داخل میکسر بریزید و آن را کاملاً میکس و پوره کنید سپس مقداری ژلاتین را داخل یک ظرف کوچک بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله ۱۲: حل کردن ژلاتین با روش بن ماری

سپس ژلاتین را به روش بنماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا پودر ژلاتین کاملاً در آب حل شود و مخلوط شفاف و صاف و یکدستی تشکیل شود، بعد ژلاتین را به مایه ژله اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ۱۳: ریختن ژله روی توت فرنگی

بعد از این که ژله آماده شد بافت آن کمی غلیظ است سپس قالب تارت را از یخچال بیرون بیاورید و یک لایه نازک از مایه ژله را روی پوره توت فرنگی بریزید و دوباره قالب را در یخچال قرار دهید تا ژله کاملاً خودش را بگیرد و سفت شود.

مرحله ۱۴: تهیه کرم پاتیسیر

در این فاصله برای درست کردن کرم پاتیسیر زرده‌های تخم مرغ را داخل یک ظرف بریزید و هم بزنید تا از لختگی خارج شوند و بعد شکر را به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید و کاملا با هم مخلوط کنید تا بافت یکدست و سبک و کرم رنگی تشکیل شود.

مرحله ۱۵: اضافه‌کردن نشاسته و خامه

سپس مقداری نشاسته ذرت را به مخلوط تخم مرغ‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند و بعد کمی نمک روی مواد بریزید و هم بزنید و با هم مخلوط کنید، سپس خامه صبحانه را به مخلوط مواد اضافه کنید و خوب با هم ترکیب کنید.

مرحله ۱۶: اضافه‌کردن کره به مخلوط

وقتی بافت مخلوط تشکیل شده صاف و یکدست شد سپس کره را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا خوب ترکیب شوند و کره کاملاً به خورد مواد برود بعد ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا مخلوط کرمی شکل و غلیظی تشکیل شود.

مرحله ۱۷: خنک کردن کرم در یخچال

سپس کرم تشکیل شده را داخل یک ظرف بریزید و روی آن را با سلفون بپوشانید و اجازه دهید تا در دمای محیط سرد شود و بعد از آن کرم را برای یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا عطر و طعم همه مواد کاملاً به خورد هم برود و سفت و منسجم شود.

مرحله ۱۸: ریختن کرم روی ژله توت فرنگی

بعد از آن قالب را از داخل یخچال بیرون بیاورید و کرم را روی ژله توت فرنگی بریزید و پخش کنید و سطح آن را صاف کنید و دوباره به مدت نیم ساعت قالب را در یخچال قرار دهید تا کرم خودش را بگیرد و طعم آن کاملاً به خورد توت فرنگی برود.

مرحله ۱۹: تهیه گاناش شکلاتی

سپس در این فاصله برای درست کردن گانش شکلاتی مقداری شکلات را به روش بن ماری روی حرارت غیر مستقیم ذوب کنید بعد مقداری خامه صبحانه به آن اضافه کنید و هم بزنید، بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی سرد شود.

مرحله ۲۰: ریختن گاناش شکلاتی روی تارت

بعد قالب تارت را از یخچال بیرون بیاورید و به آرامی گاناش شکلاتی را روی آن بریزید به طوری که کاملاً سطح تارت را بپوشاند و سپس قالب را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و سفت شود و بعد از یک ساعت آن را از یخچال بیرون بیاورید.

مرحله ۲۱: تزئین تارت و سرو

سپس با سلیقه خودتان مقداری توت فرنگی را که تمیز شسته‌اید از وسط برش بزنید و روی تارت را با برش‌های توت فرنگی و یا چند برش موز حلقه‌ای شده و مغز گردو خرد شده تزئین کنید سپس تارت توت فرنگی را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید. در آخر چند برش از تارت توت فرنگی را داخل یک ظرف مناسب بچینید و این دسر خوش طعم را برای پذیرایی به همراه چای یا قهوه سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا