طرز تهیه تارت میوه ای، یک شیرینی بسیار خاص و خوشمزه


طرز تهیه مارشمالو خوشمزه با پودر ژله مرحله به مرحله

طرز تهیه مارشمالو مارشمالو از شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که معمولا به همراه نوشیدنی های داغ سرو می شود، …

طرز تهیه تارت کرمدار میوه ای خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه تارت کرمدار میوه ای تارت کرمدار میوه‌ای یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که با انواع میوه‌ها درست می‌شود …

طرز تهیه تارت میوه با ژله طرز تهیه تارت میوه با کرم طرز تهیه تارت میوه ای بدون فر تارت میوه ای رزا منتظمی طرز تهیه تارت میوه فرانسوی طرز تهیه تارت میوه ای تک نفره

تارت میوه‌ای یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و ترد دارد، این شیرینی خوش طعم را با انواع میوه‌های مختلف و در طعم‌های متنوع می‌توان تهیه کرد تارت میوه‌ای برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار شیک و مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه تارت میوه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم خمیر تارت شماره ۱ مقدار مواد
آرد ۲۵۰ گرم
نمک ۲/۱ قاشق چای خوری
پودر قند ۱ قاشق چای خوری
کره سرد ۱۲۵ گرم
آب یخ ۵ قاشق غذا خوری
مواد لازم خمیر تارت شماره ۲ مقدار مواد
کره سرد ۱۵۰ گرم
پودر قند ۱ قاشق غذا خوری پر
زرده تخم مرغ بزرگ ۲ عدد
آرد ۲۵۰ گرم
مواد لازم برای کرم مقدار مواد
شیر ۵۰۰ سی سی
شکر ۱۰۰ گرم
زرده تخم مرغ ۵ عدد
نشاسته ذرت یا کاسترد ۳۰ گرم تا ۵۰ گرم
کره ۱ قاشق غذا خوری
وانیل ۱ قاشق چای خوری
مواد لازم برای ژله روی کرم مقدار مواد
ژلاتین ۱ قاشق چای خوری
آب ۱۰۰ سی سی
شکر ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه تارت میوه ای

مرحله ۱: تهیه مواد اولیه

ابتدا مقداری آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود و بعد داخل یک ظرف بریزید، سپس مقداری شکر را به آرد اضافه کنید و هم بزنید و خوب با هم ترکیب کنید، بعد مقداری کره را نیز به ترکیب آرد و شکر اضافه کنید و با قاشق چوبی هم بزنید.

مرحله ۲: ترکیب مواد برای خمیر

ترکیب مواد را خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند در این مرحله خمیر تشکیل شده به شکل گلوله گلوله می‌شود سپس زرده تخم مرغ‌ها را جدا کنید و به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا از لختگی خارج شوند و با مواد ترکیب شوند.

مرحله ۳: فرم دادن به خمیر

وقتی که بافت خمیر تشکیل شده صاف و یکدست و نرم و لطیف شد خمیر را با دست گرد کنید و سپس داخل قالب پای را با کره کاملا چرب کنید و خمیر را داخل آن قرار دهید و کمی فشار دهید تا خمیر داخل قالب فرم بگیرد و کف و دیواره‌ها را بپوشاند.

مرحله ۴: آماده‌سازی قبل از پخت

بعد روی خمیر داخل قالب را با چنگال چند سوراخ بزنید و تا خمیر در هنگام پخت پف نکند و سپس قالب را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و با توجه به فر مورد استفاده، دمای فر را روی ۱۶۵ تا ۱۷۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

مرحله ۵: پخت خمیر در فر

سپس اجازه دهید تا خمیر به مدت تقریبا ۲۵ دقیقه در فر بپزد و سطح آن را کمی طلایی رنگ شود دمای فرهای مختلف با هم فرق می‌کند دقت کنید که شیرینی خشک نشود، بعد قالب را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود.

مرحله ۶: تهیه کرم اولیه

بعد برای درست کردن کرم، نشاسته ذرت را داخل یک ظرف بریزید و سپس کمی شیر به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند بعد زرده‌های تخم مرغ را جدا کنید و به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا از لختگی خارج شوند.

مرحله ۷: آماده‌سازی کرم نهایی

بعد از این که زرده‌های تخم مرغ خوب با مواد مخلوط شدند و بافت یکدستی تشکیل شد شیر را داخل یک ظرف دیگر بریزید و سپس شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند بعد از آن ظرف را روی حرارت متوسط قرار دهید.

مرحله ۸: تهیه مخلوط نهایی کرم

مخلوط را هم بزنید تا شکر در شیر حل شود و شیر شروع به جوشیدن کند بعد مخلوط نشاسته ذرت و زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و مدام و سریع هم بزنید تو خوب با هم مخلوط شوند و اجازه دهید تا شیر دوباره روی حرارت ملایم بجوشد. دقت کنید اگر حرارت زیاد باشد و مخلوط مواد را خوب هم نزنید، کرم بوی زرده تخم مرغ خام را می‌دهد.

مرحله ۹: خنک کردن و استراحت کرم

وقتی مخلوط مواد خوب با هم مخلوط شدند و بافت یکدستی تشکیل شد و شیر شروع به جوشیدن کرد و یک جوش زد ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود، دقت کنید حتما روی ظرف را با نایلون بپوشانید تا کرم رویه نبندد.

مرحله ۱۰: تهیه ژلاتین

برای درست کردن ژلاتین مقداری آب را داخل یک ظرف بریزید و سپس پودر ژلاتین را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و بعد مقداری شکر به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید و سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله ۱۱: تکمیل فرآیند ژلاتین

سپس مخلوط را مدام بزنید تا شکر و پودر ژلاتین در آب حل شوند و بافت مخلوط تشکیل شده یکدست و شفاف شود، بعد مخلوط را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط حرارت اولیه خود را از دست بدهد و کمی خنک شود.

مرحله ۱۲: تزئین با کرم و میوه

بعد تارت را به آرامی از قالب بیرون بیاورید و کرم را داخل قیف مناسب بریزید و تارت را با کرم پر کنید و با سلیقه خودتان چند مدل میوه را تمیز بشورید و برش بزنید و روی کرم که سطح تارت را با آن پوشانده‌اید، با برش‌های میوه تزئین کنید.

مرحله ۱۳: نهایی کردن تزئینات و براق کردن میوه‌ها

برای این که تارت، ظاهر زیبایی داشته باشد تعدادی توت فرنگی را تمیز بشورید و برش بزنید موز را هم به شکل حلقه‌ای خرد کنید و روی تارت بچینید و تزئین کنید بعد مقدار کمی ژلاتین روی میوه‌ها بریزید تا براق شوند و اجازه دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله ۱۴: سرو تارت میوه ای

سپس شیرینی‌ها را داخل یخچال قرار دهید تا خودشان را بگیرند و کرم روی تارت منسجم شود و ژلاتین خودش را بگیرد و سطح میوه‌ها را براق کند بعد از تقریباً یک ساعت شیرینی‌ها را از داخل یخچال بیرون بیاورید و در ظرف مناسب بچینید. در آخر تارت میوه‌ای را به عنوان یک دسر شیک و خوش طعم برای پذیرایی و مهمانی‌ها به همراه انواع دسرهای دیگر سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا