طرز تهیه تارت کرمدار میوه ای خوشمزه و ساده مرحله به مرحله


طرز تهیه ترافل پسته ای خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه ترافل پسته ای ترافل پسته یکی از شیرینی‌های خوشمزه است که بافتی نرم و لطیف دارد و خیلی راحت و سریع …

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی شیرینی پفکی گردویی یکی از انواع شیرینی های ساده ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می …

طرز تهیه کیک ماست خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک ماست کیک ماست یکی از انواع کیک های ساده و سنتی ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می …

طرز تهیه تارت کرمدار میوه ای , دستور پخت تارت کرمدار میوه ای

تارت کرمدار میوه‌ای یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که با انواع میوه‌ها درست می‌شود و طعمی عالی دارد، این شیرینی خوش طعم خیلی راحت و سریع آماده و تهیه می‌شود و به عنوان یک دسر شیک برای پذیرایی بسیار مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه تارت کرمدار میوه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر
تخم مرغ ۲ عدد
پودر قند ۱۲۰ گرم معادل ۱ پیمانه سر خالی
وانیل ۴/۱ قاشق چای خوری
روغن مایع ۸۰ گرم معادل ۴/۱ پیمانه به اضافه ۳ قاشق سوپ خوری
کره نرم ۵۰ گرم
آرد ۳۶۰ گرم معادل ۲ پیمانه به اصافه ۴/۳ پیمانه
مواد لازم برای کرم میانی
شیر ۴۰۰ گرم معادل ۲ پیمانه سر پر
زرده تخم مرغ ۱ عدد
وانیل ۲/۱ قاشق چای خوری
شکر ۳۰ گرم معادل ۳ قاشق سوپ خوری
نشاسته ذرت ۳۵ گرم معادل ۴ قاشق سوپ خوری
خامه قنادی فرم گرفته ۲۰۰ گرم
میوه دلخواه به مقدار لازم

طرز تهیه تارت کرمدار میوه ای

مرحله اول

برای طرز تهیه تارت کرمدار میوه ای ابتدا تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید و سپس پودر قند را به آن‌ها اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا کرم رنگ و یکدست شود سپس وانیل را به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها را بگیرد.

مرحله دوم

سپس روغن مایع را به مخلوط مواد اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا یکدست شود و بعد کره را که به دمای محیط رسیده و نرم شده است را روی مخلوط بریزید و هم بزنید تا کره کاملاً با مواد ترکیب و بافت مخلوط تشکیل شده یکدست شود.

مرحله سوم

بعد آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا سبک و یکدست شود و سپس کم کم روی مخلوط مواد الک کنید و با همزن دستی هم بزنید تا خمیر جمع شود و بعد کمی با دست ورز دهید تا خمیر تشکیل شده نرم و لطیف و یکدست شود که به دست نمی‌چسبد.

مرحله چهارم

برای این که متوجه شوید که مقدار آرد کافی بوده است مقداری از خمیر را بردارید، نباید روی آن ترکی وجود داشته باشد بعد از آن که خمیر را خوب ورز دادید یک سوم از خمیر را جدا کنید و داخل یک نایلون قرار دهید و سپس در فریزر بگذارید.

مرحله پنجم

اجازه دهید تا خمیر به مدت یک ساعت در فریزر استراحت کند و کاملاً سفت و منسجم شود سپس مابقی خمیر را روی یک سطح صاف بین دو نایلون قرار دهید با وردنه به ضخامت ۳ تا ۴ میلی ‌متر باز کنید و بعد خمیر را داخل یک قالب گرد قرار دهید.

مرحله ششم

سایز قالب بهتر است به قطر ۲۳ سانتیمتر باشد، سپس اضافه‌های خمیر را برش بزنید تا لبه‌های خمیر صاف شود و کاملا کف و دیواره قالب را بپوشاند و بعد قالب را در یخچال قرار دهید تا خوب استراحت کند و در این فاصله کرم را درست کنید.

مرحله هفتم

برای درست کردن کرم ابتدا مقداری شیر را داخل یک ظرف بریزید و سپس یک زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا زرده تخم مرغ از لختگی خارج شود و کاملاً با شیر مخلوط شود بعد شکر را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله هشتم

وقتی که شکر در شیر کاملاً حل شد مقداری وانیل را به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل پخش شود و بوی زهم تخم مرغ را بگیرد سپس نشاسته ذرت را روی مخلوط الک کنید و با همزن دستی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند.

مرحله نهم

سپس مخلوط را از صافی رد کنید تا بافت آن کاملاً یکدست شود و بعد داخل یک ظرف بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و مدام مخلوط را هم بزنید تا کرم به غلظت مناسب برسد وقتی که غلظت آن به غلظت فرنی رسید مخلوط را از روی حرارت بردارید.

مرحله دهم

سپس آن را در دمای محیط قرار دهید تا کرم از حرارت بیفتد و بعد مقداری خامه قنادی فرم گرفته را که از قبل آماده کرده‌اید و در یخچال قرار داده‌اید تا منسجم شود، روی کرم بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله یازدهم

بعد کرم آماده شده را داخل قالب خمیر تارت که در یخچال قرار داده بودید تا استراحت کند، بریزید و سطح آن را با لیسک کاملا صاف و یکدست کنید و روی کرم را با میوه‌های دلخواه مثل شاتوت یا توت فرنگی و یا تمشک با سلیقه و به دلخواه خودتان تزئین کنید.

مرحله دوازدهم

سپس خمیری را که در فریزر قرار داده بودید در بیاورید و روی میوه‌ها رنده کنید و سپس قالب را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا خمیر به مدت تقریباً ۳۰ دقیقه بپزد.

مرحله سیزدهم

بعد از این زمان قالب تارت را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید و اجازه دهید تا شیرینی به آرامی کاملاً خنک شود و سپس قالب را به آرامی برگردانید و تارت را از داخل قالب بیرون بیاورید و در ظرف مناسب سرو قرار دهید.

مرحله چهاردهم

سپس تارت میوه‌ای را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و با چند برش میوه تازه مثل موز توت فرنگی آناناس و یا شاتوت تزئین کنید و این دسر شیک و خوش طعم را برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دورچین و مخلفات و چای سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا