طرز تهیه تاکوی گوشت، غذای خوشمزه و فوری مکزیکی!


طرز تهیه تاکوی گوشت, طرز تهیه تاکو با نان لواش , طرز تهیه تاکو با نان پیتا , طرز تهیه تاکو با خمیر یوفکا , طرز تهیه تاکو ساده , طرز تهیه تاکو گوشت با نان لواش

تاکوی گوشت یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه، لذیذ و دلچسب مکزیکی است که خیلی راحت به روش‌های مختلف با مواد متنوعی آماده و درست می‌شود، از تاکوی گوشت می‌توانید به عنوان یک پیش غذای شیک و مجلسی برای پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه تاکوی گوشت در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
ذرت ۲ قاشق غذا خوری
فلفل دلمه رنگی ۱ قاشق غذا خوری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
پوره گوجه سرخ شده ۴ عدد
جعفری ۲ قاشق غذا خوری
لوبیا قرمز پخته نصف لیوان
سس کچاب تند ۱ قاشق مربا خوری
پودر سیر و پودر پیاز ۳/۱ قاشق چای خوری از هر کدام
پاپریکا دودی ۳/۱ قاشق چای خوری
فلفل قرمز و آویشن به مقدار دلخواه
نان ترتیلا به مقدار کافی
پنیر پیتزا یا پنیر گودا به مقدار لازم
خیار شور ۵ تا ۶ عدد
کاهو به مقدار لازم
سس کچاب یا گوجه فرنگی برای تزئین به مقدار لازم
پودر آویشن برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه تاکوی گوشت

مرحله ۱: خیس کردن لوبیاها در آب

ابتدا مقداری لوبیا را از شب قبل یا از چند ساعت قبل داخل یک ظرف بریزید، روی آن آب بگیرید، اجازه دهید تا لوبیا‌ها خوب خیس بخورند و نفخ آن‌ها را گرفته شود برای طبخ حبوبات حتماً آن‌ها را از شب قبل خیس کنید تا در هنگام پخت زودتر بپزند و آماده شوند.

مرحله ۲: پختن لوبیاها در آب

سپس لوبیا قرمزها را داخل یک قابلمه بریزید مقداری آب روی آن ها بگیرید، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید، تا لوبیاها به مدت دو تا سه ساعت خوب بپزند و بافت آن‌ها نرم شود سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله ۳: خرد کردن و تفت دادن پیازها

بعد پیاز را پوست بگیرید، بشورید، به شکل نگینی و ریز خرد کنید سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید، تابه را روی روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس پیازها را در تابه بریزید، و با روغن داغ خوب تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شوند.

مرحله ۴: اضافه کردن ادویه‌ها به پیازها

بعد از آن مقداری زرد چوبه روی پیازها بریزید، زرد چوبه را کمی تفت دهید تا رنگ باز کند و پیازها طلایی رنگ شوند سپس به مقدار دلخواه ادویه‌ها را که شامل پودر سیر، پودر پیاز، پاپریکا دودی‌، آویشن و فلفل قرمز است به مواد اضافه کنید.

مرحله ۵: تفت دادن ادویه‌ها در تابه

ادویه‌ها را در تابه با بقیه مواد تفت دهید تا عطر آن‌ها پخش شود، مقدار ادویه‌ها بستگی به سلیقه خودتان دارد می‌توانید مقدار آن‌ها را کمتر یا بیشتر بریزید یا از ادویه دلخواه خودتان استفاده کنید، آن را داخل مواد بریزید، کمی تفت دهید تا عطر آن بپیچد.

مرحله ۶: اضافه کردن و تفت دادن گوشت چرخ کرده و فلفل دلمه‌ رنگی

سپس گوشت چرخ کرده را در تابه بریزید، با پیازها تفت دهید تا رنگ آن‌ها تغییر کند و همه قسمت‌های آن‌ها تفت داده شود بعد از آن فلفل دلمه‌های رنگی را که از قبل تمیز شسته‌اید و خشک کرده‌اید، خیلی ریز به شکل نگینی خرد کنید، داخل تابه بریزید و تفت دهید.

مرحله ۷: استفاده از رنگ‌های مختلف فلفل دلمه

بهتر است که از فلفل دلمه‌های با رنگ‌های قرمز، زرد و سبز استفاده کنید اما در صورتی که همه رنگ‌های فلفل دلمه در دسترس نبود می‌توانید از یک یا دو رنگ استفاده کنید فلفل دلمه‌های رنگی باعث می‌شوند که تاکو گوشت جذاب‌تر و خوش رنگ شود.

مرحله ۸: پوره کردن و تفت دادن گوجه‌ها در تابه

سپس گوجه‌ها را تمیز بشورید، پوست گوجه‌ها را بگیرید، با رنده ریز رنده کنید تا کاملاً پوره و له شوند، بعد از آن گوجه‌ها را داخل تابه بریزید، خوب با مواد تفت دهید تا آب آن‌ها کشیده شود، کمی سرخ شوند، با بقیه مواد خوب مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ۹: اضافه کردن و تفت دادن رب گوجه فرنگی و ذرت

بعد از آن مقداری رب گوجه فرنگی به مواد اضافه کنید، تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و رنگ آن در بقیه مواد باز شود، وقتی همه مواد خوب با هم مخلوط شدند مقداری ذرت به مواد داخل تابه اضافه کنید، کمی تفت دهید تا از خامی خارج شود.

مرحله ۱۰: پختن ذرت در آب

بهتر است که از کنسرو ذرت استفاده کنید اما در صورتی که کنسرو ذرت در دسترس نبود می‌توانید مقداری ذرت را داخل یک ظرف بریزید، کمی آب روی آن بگیرید، روی حرارت متوسط قرار دهید اجازه دهید تا ذرت‌ها به مدت ۵ دقیقه بپزند و نرم شوند.

مرحله ۱۱: اضافه کردن سس کچاب و لوبیاهای پخته شده به مواد

بعد ذرت‌های پخته شده را به مواد اضافه کنید، تفت دهید سپس مقداری سس کچاپ روی مواد بریزید هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند، طوری که سس کچاپ به خورد مواد برود بعد از آن لوبیاها را که پخته شده‌اند به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید.

مرحله ۱۲: آغشته کردن نان تورتیلا به سس مواد

وقتی همه مواد داخل تابه خوب با هم مخلوط و تفت داده شدند تابه را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید سپس نان تورتیلا یا نان تافتون را به شکل دایره در اندازه مناسب برش دهید، بعد نان را داخل سس مواد بزنید تا همه قسمت‌های نان به سس آغشته شود.

مرحله ۱۳: ریختن مخلوط مواد روی نان و اضافه کردن پنیر پیتزا یا گودا به آن

سپس نان را برگردانید تا طرف دیگر آن هم به سس آغشته شود، بعد نان را داخل یک ظرف قرار دهید، در قسمت پایین آن مقداری از مخلوط مواد بریزید، روی مواد به مقدار دلخواه خودتان پنیر پیتزا بریزید جای پنیر پیتزا می‌توانید از پنیر ورقه‌ای گودا استفاده کنید.

مرحله ۱۴: اضافه کردن خیار شور به مخلوط مواد

مقدار پنیر پیتزا یا پنیر گودا بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد و هرچه مقدار آن بیشتر باشد در نهایت تاکوی گوشت کش‌دارتر و خوش طعم‌تر می‌شود بعد تعدادی خیارشور را به شکل نواری برش بزنید، سپس به مقدار دلخواه و با سلیقه خودتان روی پنیرها بچینید.

مرحله ۱۵: چیدن کاهو روی مخلوط مواد گوشتی و گریل کردن تاکو

سپس مقداری کاهو را که از قبل تمیز شسته‌اید برش بزنید، مقداری از آن را روی خیارشورها قرار دهید بعد نان تورتیلا یا نان تافتون را از وسط‌ تا بزنید تا روی مواد را بگیرد سپس تاکوی گوشت را داخل تابه گریل یا تابه معمولی قرار دهید و آن را گریل کنید.

مرحله ۱۶: گریل کردن طرف دیگر تاکو گوشت

وقتی یک طرف تاکوی گوشت گریل شد به وسیله کفگیر به آرامی آن را برگردانید تا طرف دیگر تاکو هم گریل شود و سطح آن طلایی رنگ شود، بعد تاکو را از تابه بیرون بیاورید، در ظرف دیگری قرار دهید، همه تاکوها را به همین شکل آماده کنید.

مرحله ۱۷: تزئین تاکوی گوشت و سرو آن

سپس به دلخواه و با سلیقه خودتان روی تاکوها مقداری سس کچاب یا سس گوجه فرنگی بریزید، کمی هم پودر آویشن بپاشید، بعد تاکوی گوشت را به عنوان یک فینگر فود خوش طعم و پرطرفدار یا یک پیش غذای دلچسب برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا