طرز تهیه ته دیگ سیب زمینی رنده شده مرحله به مرحله


طرز تهیه خوراک بامیه ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه خوراک بامیه خوراک بامیه یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که با دستور پخت های متنوعی درست می …

ته دیگ سیب زمینی رنده شده با ماست ته دیگ سیب زمینی رنده شده نی نی سایت ته دیگ سیب زمینی رنده شده با کنجد ته دیگ سیب زمینی رنده شده برای ماکارونی چکار کنیم ته دیگ سیب زمینی نچسبد ته دیگ سیب زمینی رنده شده با زردچوبه طرز تهیه ته دیگ شیشه ای

ته دیگ سیب زمینی رنده شده یکی از انواع ته دیگ‌های مختلف است که خیلی خوشمزه و پرطرفدار است، این ته دیگ به روشی راحت و سریع درست می‌شود و طعم دلچسب و بی‌نظیری دارد که برای پذیرایی همراه با غذا بسیار مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته دیگ سیب زمینی رنده شده در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی ۲ عدد
نمک به مقدار لازم
زعفران دم کرده غلیظ به مقدار لازم

طرز تهیه ته دیگ سیب زمینی رنده شده

مرحله اول

برای تهیه ته دیگ سیب زمینی ابتدا سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و تمیز بشورید و سپس با رنده ریز رنده کنید و بعد آب آن را کامل بگیرید و سیب زمینی‌های رنده شده را در ظرفی بریزید، سپس مقداری نمک به آن اضافه کنید و هم بزنید، تا کامل با هم مخلوط شوند.

مرحله دوم

بعد مقداری زعفران را در ظرف کوچکی بریزید و کمی آب جوش به آن اضافه کنید و بگذارید تا دم بکشد و غلیظ شود سپس به اندازه ۲ قاشق غذاخوری از زعفران دم‌کرده غلیظ را روی سیب زمینی‌ها بریزید و هم بزنید تا رنگ زعفران باز شود.

مرحله سوم

وقتی عطر و طعم زعفران کاملا به خورد سیب زمینی‌های رنده شده رفت سپس با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید مقدار کمی فلفل سیاه یا آویشن را هم به سیب زمینی‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و عطر ادویه‌ها آزاد شود.

مرحله چهارم

بعد از آن وقتی که برنج را آبکش کردید و آماده دم انداختن بود، در یک قابلمه به مقدار مناسب روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود، بعد سیب زمینی رنده شده را کف قابلمه بریزید و پخش کنید تا همه قسمت‌های کف را بپوشاند.

مرحله پنجم

بعد از این‌که سیب زمینی‌ها کمی سرخ شدند برنج آبکش را روی آن‌ها بریزید و درب قابلمه را با دم‌کنی ببندید و ده دقیقه اول روی حرارت متوسط قرار دهید سپس حرارت را کم کنید تا برنج دم بکشد و خوب بپزد و ته دیگ سیب زمینی رنده شده طلایی شود.

مرحله ششم

بعد از پخت برنج، قابلمه را از روی حرارت بردارید و برنج را از داخل قابلمه در ظرف مناسب بکشید و سپس اطراف ته دیگ سیب زمینی رنده شده را از قابلمه جدا کنید و به آرامی برگردانید و ته دیگ را از قابلمه به شکل کامل بیرون بیاورید.

مرحله هفتم

سپس ته دیگ سیب زمینی رنده شده را به وسیله چاقو در اندازه‌های دلخواه برش بزنید و بعد برش‌های ته دیگ را در ظرف مناسب بچینید و همراه با برنج زعفرانی و خورشت یا کباب و انواع دورچین برای پذیرایی سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا