طرز تهیه ته چین گردو خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی


طرز تهیه ته چین گردو

ته چین گردو یکی از انواع غذاهای خوشمزه، لذیذ و پرطرفدار است که به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست می‌شود، این غذای خوش طعم برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار شیک و مناسب است، ته چین گردو که خیلی راحت درست می‌شود طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه ته چین گردو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
گردو ۱ مشت
پیاز ۲ عدد
زرشک ۲ مشت
بادمجان ۲ عدد
برنج ۳ پیمانه
پودر دارچین به مقدار لازم
مواد لازم برای ته چین مقدار مواد
زرده تخم مرغ ۳ عدد
تخم مرغ کامل ۱ عدد
ماست ۳ قاشق غدا خوری
گلاب ۱ قاشق غذا خوری
زعفران دم‌کرده به مقدار لازم
کره آب شده ۵۰ گرم
نمک به مقدار لازم
محتوا پنهان
1 طرز تهیه ته چین گردو

طرز تهیه ته چین گردو

مرحله ۱: برش دادن بادمجان‌ها و ریختن نمک روی آن‌ها

ابتدا بادمجان‌ها را تمیز بشورید، بعد پوست آنها را بگیرید، بادمجان‌ها را به شکل حلقه‌ای برش بزنید، داخل یک ظرف بریزید، سپس مقداری نمک روی آنها بپاشید و با آن‌ها مخلوط کنید، به مدت نیم ساعت تا یک ساعت کنار بگذارید تا تلخی بادمجان‌ها گرفته شود.

مرحله ۲: گرفتن تلخی بادمجان‌ها با ریختن آن‌ها در مخلوط آب نمک

برای گرفتن تلخی بادمجان‌ها می‌توانید برش‌های حلقه‌ای بادمجان‌ را داخل مخلوط آب و نمک بریزید و به مدت یک ساعت اجازه دهید در مخلوط آب نمک باقی بمانند تا تلخی آنها گرفته شود، سعی کنید که از بادمجان‌های قلمی و کشیده و سالم استفاده کنید تا خیلی تلخ نباشند.

مرحله ۳: خرد کردن پیازها و تفت دادن آن‌ها در تابه با روغن داغ

بعد از آن یک پیاز را پوست بگیرید، بشورید، به شکل خلالی و باریک برش بزنید، بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس پیازهای خلالی را در تابه بریزید و تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شوند.

مرحله ۴: خرد کردن مغز گردوها در اندازه‌های مناسب

سپس مقداری گردو را با دست خرد کنید، برای خرد کردن گردوها می‌توانید از گوشتکوب دستی هم استفاده کنید، دقت کنید لازم نیست که گردوها خیلی پودر شوند و فقط باید به اندازه‌ای که زیر دندان احساس شوند آنها را با هر وسیله‌ای که در دسترس است خرد کنید.

مرحله ۵: اضافه کردن گردوهای خرد شده و زردچوبه به تابه

بعد از این که که پیازها طلایی رنگ شدند، گردوهای خرد شده را داخل تابه بریزید، کمی تفت دهید تا بوی خامی آنها گرفته شود و روغن پس بدهند، سپس مقداری زردچوبه را داخل تابه بریزید و کمی تفت دهید تا زردچوبه رنگ باز کند و عطر آن پخش شود.

مرحله ۶: اصافه کردن زرشک در تابه و تفت دادن آن‌ها

سپس مقداری زرشک را به مواد داخل تابه اضافه کنید و تفت دهید تا زرشک‌ها کمی نرم شوند و همه مواد داخل تابه خوب با هم مخلوط شوند، بعد تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس در یک تابه دیگر مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید.

مرحله ۷: سرخ کردن هر دو طرف بادمجان‌ها در تابه

وقتی روغن داغ شد، بادمجان‌ها را که تلخی آن‌ها کامل گرفته شده است، در تابه قرار دهید و با روغن داغ سرخ کنید، وقتی یک طرف بادمجان‌ها کاملاً طلایی رنگی شد، آنها را برگردانید تا طرف دیگر آنها هم سرخ شود، بادمجان‌ها که سرخ شدند آنها را از تابه بیرون بیاورید.

مرحله ۸: دم کردن زعفران به مقدار مناسب

بعد مقداری زعفران را داخل یک ظرف کوچک بریزید، کمی آب جوش به آن اضافه کنید، بگذارید تا زعفران دم بکشد و غلیظ شود، مقدار استفاده از زعفران بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد و هرچه بیشتر باشد رنگ، عطر و طعم غذا بهتر می‌شود.

مرحله ۹: ریختن برنج‌ها و کمی نمک در قابلمه اب در حال جوشیدن

سپس در یک قابلمه مقداری آب بریزید، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند، کمی نمک به آن اضافه کنید، سپس برنج‌ها را که از شب قبل در آب و نمک خیس کرده‌اید در قابلمه بریزید و کمی روغن هم به آنها اضافه کنید.

مرحله ۱۰: جوشاندن برنج و آبکش کردن آن

اجازه دهید تا برنج همراه با آب به مدت تقریباً ۶ تا ۷ دقیقه بجوشد تا بافت آن را کمی نرم شود، به حالت نیم پز در آیند و قد بکشند، سپس برنج‌ها را آبکش کنید، داخل سبد بریزید و کنار بگذارید، برنج را به روش درست کردن کته هم می‌توانید بپزید و آماده کنید.

مرحله ۱۱: ریختن تخم مرغ‌ها داخل یک ظرف و هم زدن تخم مرغ‌ها و اضافه زعفران به تخم مرغ‌ها

سپس زرده‌های تخم مرغ و تخم مرغ کامل را داخل یک ظرف بریزید، با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و بافت آن‌ها کاملاً یکدست شود، بعد مقداری زعفران دم کرده را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط و یک دست شوند.

مرحله ۱۲: اصافه کردن گلاب به مخلوط مواد و ذوب کردن کره به روش بن‌ماری

پس با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری گلاب را هم روی مخلوط تشکیل شده بریزید، هم بزنید تا عطر گلاب در مواد پخش شود، بعد مقداری کره را داخل یک ظرف کوچک بریزید و به روش بنماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا کره ذوب شود.

مرحله ۱۳: اضافه کردن ماست به مخلوط مواد ته چین

بعد کره شده را به مخلوط مواد ته چین اضافه کنید و هم بزنید تا عطر و طعم کره به خورد مواد برود و آنها را مزه‌دار کند، سپس مقداری ماست را هم به مخلوط مواد ته‌چین اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند بهتر است که از ماست پرچرب و شیرین استفاده کنید.

مرحله ۱۴: اضافه کردن نمک به مخلوط مواد ته چین و مخلوط کردن نصف برنج با مواد ته چین

سپس مقداری نمک روی مخلوط مواد بپاشید، همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا بافت یکدستی تشکیل شود، نصف برنج آبکش شده را داخل مخلوط مواد ته چین بریزید و هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند، عطر و طعم مواد ته چین به خورد برنج‌ها برود.

مرحله ۱۵: ریختن برنج مخلوط با مواد ته چین در قابلمه و چیدن بادمجان‌ها روی آن

نصف دیگر برنج را سفید باقی بگذارید، سپس در یک قابلمه مقداری روغن بریزید بعد از آن برنج مخلوط شده با مواد ته چین را داخل قابلمه بریزید و سطح آن را کاملاً صاف کنید، سپس بادمجان‌های سرخ شده را روی سطح برنج بچینید تا همه جای برنج را بپوشاند.

مرحله ۱۶: اضافه کردن دارچین و مخلوط مواد زرشک و گردو به برنج

سپس پودر دارچین را با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان روی برنج و بادمجان‌ها بپاشید، بعد از آن مخلوط مواد زرشک، گردو و پیاز را روی بادمجان‌ها بریزید و پخش کنید، به شکل یک لایه از مخلوط مواد در روی برنج تشکیل دهید لبه‌های برنج را خالی بگذارید.

مرحله ۱۷: ریختن برنج سفید روی مواد و دم انداختن برنج به مدت مناسب

بعد از آن یک لایه برنج سفید را روی همه مواد بریزید و سطح آن را صاف کنید، سپس در قابلمه را با دم کنی محکم ببندید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید، بعد اجازه دهید تا برنج به مدت یک ساعت روی حرارت ملایم بپزد و دم بکشد.

مرحله ۱۸: برگرداندن قابلمه در ظرف سرو و بیرون آوردن برنج به شکل قالبی از آن

بعد از این که ته‌چین گردو خوب پخت و آماده شد قابلمه را از روی حرارت بردارید و در قابلمه را باز کنید، قابلمه را روی ظرف سرو برگردانید تا ته چین گردو به شکل قالبی و کامل از آن خارج شود و بدون این که شکل آن خراب شود در ظرف سرو قرار بگیرد.

مرحله ۹: تزئین کردن پیچاق قیمه و سرو آن

سپس ته چین گردو را با چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه تزئین کنید، بعد این غذای خوش طعم و شیک را که طرفداران زیادی دارد، برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با سالاد، ترشی، انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا