طرز تهیه توپک موزی خوشمزه و ساده مرحله به مرحله


طرز تهیه کرم کارامل خانگی و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه کرم کارامل کرم کارامل یکی از انواع دسرهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می …

طرز تهیه روکر موز خوشمزه به روش مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه روکر موز روکر موز یکی از انواع دسرهای خوشمزه و محبوب است که اصالت آن به کشور ایتالیا تعلق دارد، برای …

طرز تهیه چیز کیک شعریه خوشمزه و مخصوص مرحله به مرحله

طرز تهیه چیز کیک شعریه چیز کیک شعریه یکی از انواع دسرهای خوشمزه و متفاوت است که با رسپی های مختلفی درست می …

طرز تهیه توپک موزی , دستور تهیه توپک موزی

توپک موزی یک دسر خوشمزه، با طعمی بی نظیر است که به عنوان یک میان وعده مناسب برای همه افراد و به خصوص برای کودکان استفاده می‌شود و طرز تهیه آن بسیار ساده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله توپک موزی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
موز یک عدد
بیسکوئیت ساده یا پتی‌پور یک بسته
شکلات صبحانه یک یا دو قاشق غذاخوری
پودر پسته و پودر نارگیل به مقدار کافی برای تزئین
شکلات چیپسی و ترافل رنگ به مقدار کافی برای تزئین

طرز تهیه توپک موزی

مرحله اول

در مرحله اول آماده سازی توپک موزی یک بسته بیسکوئیت را داخل ظرف بریزید و کاملا خرد کنید، با توجه به ذائقه خودتان می‌توانید از بیسکوئیت ساده یا شکلاتی استفاده کنید. بهتر است بیسکوئیت‌ها را با دست خرد کنید چون اگر از میکسر یا گوشتکوب استفاده کنید خیلی پودر می‌شوند و در نهایت قوام کمی پیدا می‌کنند.

مرحله دوم

سپس موزها را پوست کنده و با چنگال کاملا له کنید، یک عدد موز کافیست اما اگر می‌خواهید که توپک‌ها بافت نرم‌تری داشته باشند و طعم موز بیشتر باشد می‌توانید از ۲ عدد موز استفاده کنید، این مورد کاملا به ذائقه و سلیقه خودتان بستگی دارد.

مرحله سوم

در این مرحله، بیسکوئیت‌ها و موز را داخل ظرف مناسبی بریزید و یک قاشق شکلات صبحانه به آن اضافه کنید و کاملا با هم مخلوط کنید. اگر طعم شکلات را دوست دارید می‌توانید دو قاشق شکلات صبحانه به مواد اضافه کنید، اما توجه کنید که مخلوط زیاد نرم و شل نشود.

مرحله چهارم

حالا مقداری از ترکیب مواد را بردارید و با دست فرم دهید و با سلیقه خودتان توپک‌های کوچک و بزرگ درست کنید، شما می‌توانید از قالب‌های آماده هم برای شکل دادن به مواد استفاده کنید و هر طرحی که می‌خواهید را آماده کنید.

مرحله پنجم

اگر تمایل دارید، می‌توانید، مغز گردو و فندق در داخل توپک‌ها قرار دهید و سپس به آن فرم دهید. سپس توپک‌های موزی را در پودر نارگیل یا پودر پسته بغلطانید تا کاملا سطح توپک‌ها را بگیرد و روی آن را با شکلات چیپسی یا ترافل رنگی تزئین کنید.

مرحله ششم

برای تزئین توپک‌ها می‌توانید از کشمش، خلال بادام و یا برش‌هایی از میوه‌های تازه مثل توت‌فرنگی، موز و یا دانه‌های انار استفاده کنید. بعد از آماده کردن توپک‌‌ها بهتر است که آن ها را یک ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا خود را بگیرند و طعم مواد با هم ترکیب شوند. در پایان توپک‌های موزی را در ظرف مناسب قرار دهید و همراه با چای داغ سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا