طرز تهیه جوجه کباب در فر، برای یک شام راحت و خوشمزه


طرز تهیه جوجه کباب در فر

اگر دنبال یک دستور پخت ساده و خوشمزه برای شام هستید، طرز تهیه جوجه کباب در فر رو امتحان کنید. این دستور با استفاده از موادی که توی هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شه، به راحتی قابل تهیه است و نتیجه‌ای خوش طعم و دلچسب رو به ارمغان می‌آورد. منتظر نمونید و این دستور پخت رو برای شام امشب خودتون امتحان کنید!

برای تهیه جوجه کباب در فر، ابتدا سینه مرغ رو به اندازه‌های دلخواه برش بزن و بعد از شستن تو آبکش بذار تا آبش بره. برای مرینیت، پیاز خلالی، ادویه گرم ماسالا، روغن زیتون، آب لیمو، سس مایونز و زعفران دم‌کرده رو با هم مخلوط کن و مرغ‌ها رو توش بنداز. بعد از اینکه خوب هم زدی، کاسه رو بپوشون و چند ساعتی تو یخچال استراحت بده. فر رو با دمای ۱۸۰ درجه گرم کن، مرغ‌ها رو روی سینی بچین و بعد از یه ساعت پخت، برای طلایی شدن فویل رو بردار و گریل رو روشن کن. جوجه کباب‌هات حاضره، نوش جان!

مواد برای ۴ نفر مقدار
سینه مرغ خرد شده ۱ کیلوگرم
پیاز خلال شده ۲ عدد
ادویه گرم ماسالا ۱/۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز ۱ قاشق غذاخوری
آب لیموترش تازه ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظ به مقدار لازم
سیخ چوبی یا فلزی به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه جوجه کباب در فر

مرحله ۱: آماده‌سازی مرغ

برای شروع، سینه مرغ را به اندازه دلخواه برش بزنید و آن‌ها را خوب بشویید. سپس مرغ‌ها را داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. این کار کمک می‌کند تا مرینیت بهتر به مرغ بچسبد.

مرحله ۲: تهیه مرینیت

در یک کاسه بزرگ، پیاز خلال شده، ادویه گرم ماسالا، روغن زیتون، آب لیموترش، سس مایونز و زعفران دم کرده را اضافه کنید. مرغ‌های آماده‌شده را به این ترکیب اضافه کرده و خوب هم بزنید تا همه قسمت‌های مرغ با مرینیت آغشته شود.

مرحله ۳: استراحت مرغ

پس از مرینیت کردن مرغ، کاسه را با درپوش یا فویل بپوشانید و حداقل برای چند ساعت (ترجیحاً بیشتر) در یخچال قرار دهید. این استراحت به مرغ فرصت می‌دهد تا طعم‌ها را به خود جذب کند و نرم‌تر شود.

مرحله ۴: گرم کردن فر

قبل از پخت، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا به‌خوبی گرم شود. این کار به پخت یکنواخت مرغ کمک می‌کند.

مرحله ۵: آماده‌سازی سیخ‌ها

مرغ‌های مزه‌دار شده را از یخچال خارج کنید و آن‌ها را روی سیخ‌های چوبی یا فلزی بکشید. در صورت تمایل می‌توانید بین قطعات مرغ، پیاز یا فلفل دلمه‌ای قرار دهید.

مرحله ۶: پخت در فر

سیخ‌های جوجه کباب را داخل سینی فر که قبلاً با کمی روغن زیتون چرب شده است، قرار دهید. سینی را با فویل بپوشانید و چند سوراخ روی فویل ایجاد کنید تا بخار خارج شود.

مرحله ۷: نظارت و تکمیل پخت

سینی را در فر قرار دهید و به مدت یک ساعت اجازه دهید جوجه کباب‌ها بپزند. برای اینکه جوجه‌ها طلایی و ترد شوند، در ۱۰ دقیقه آخر پخت، فویل را بردارید و گریل فر را روشن کنید.

مرحله ۸: سرو کردن

پس از اتمام پخت، جوجه کباب‌ها را از فر خارج کرده و به همراه برنج سفید یا سالاد تازه سرو کنید. نوش جان!

آموزش انواع جوجه کباب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا