طرز تهیه جوجه کباب هاوایی؛ یک پیشنهاد عالی برای آخر هفته


طرز تهیه جوجه کباب هاوایی

طرز تهیه جوجه کباب هاوایی رو امروز می‌خوام بهتون یاد بدم که واقعا ساده و خوشمزه است. این دستور پخت با ترکیب مزه‌های شرقی و مواد تازه استوایی، یه تجربه جدید برای علاقمندان به کباب ایجاد می‌کنه. اگر دوست دارین یه تغییری توی منوی کباب‌هاتون بدین، این دستور رو امتحان کنید. خیلی راحت و بدون دردسر می‌تونین این غذای خوش طعم رو آماده کنین.

برای تهیه جوجه کباب هاوایی، اول مرغ‌ها رو به قطعات متوسط برش بزنید و خوب بشورید. پیاز و سیر رو تفت دهید و سپس سس کچاپ، سویا سس، روغن کنجد، زنجبیل، شکر قهوه‌ای و فلفل قرمز رو اضافه کنید و مخلوط کنید تا سس مزه‌دار شه. سس خنک شده رو روی مرغ بریزید و بذارید دو ساعت تو یخچال بمونه. بعد مرغ‌ها رو سیخ کنید و کباب کنید. در آخر، جوجه کباب‌ها رو با آناناس گریل شده و دورچین دلخواهتون سرو کنید. نوش جان!

مواد مقدار
سینه مرغ ۴۰۰ گرم
سویا سس ۸۰ میلی‌لیتر
سس کچاپ ۱۵۰ میلی‌لیتر
سرکه سفید ۲ قاشق غذاخوری
روغن کنجد ۱ قاشق غذاخوری
شکر قهوه‌ای ۱۰۰ گرم
فلفل قرمز پرک ۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
پیاز قرمز ۱ عدد بزرگ
سیر ۴ حبه
زنجبیل رنده‌شده ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه جوجه کباب هاوایی

مرحله ۱: آماده‌سازی مرغ

ابتدا سینه مرغ را به قطعات متوسط برش دهید تا هم پخت سریع‌تری داشته باشد و هم در هنگام پخت خام یا سوخته نماند. مرغ‌ها را خوب بشویید و سپس در صافی قرار دهید تا کاملاً خشک شوند. این اولین قدم برای تهیه جوجه کباب هاوایی است و موجب می‌شود تا مرغ به خوبی سس را به خود جذب کند.

مرحله ۲: تهیه سس مخصوص

پیاز قرمز را پوست بکنید و به صورت نگینی خرد کنید. پیازها را در تابه‌ای با کمی روغن زیتون تفت دهید تا نرم و شفاف شوند. سپس سیرهای پوست کنده را رنده کرده و به پیاز اضافه کنید و برای چند دقیقه دیگر تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله ۳: اضافه کردن سایر مواد به سس

پس از تفت دادن پیاز و سیر، سس کچاپ، سویا سس، روغن کنجد، زنجبیل رنده شده، شکر قهوه‌ای، فلفل قرمز پرک و باقیمانده روغن زیتون را اضافه کنید. تمام مواد را خوب با هم مخلوط کرده و برای یک یا دو دقیقه دیگر تفت دهید تا مزه‌ها به خوبی ترکیب شوند.

مرحله ۴: خنک کردن سس

پس از اینکه سس به خوبی مزه‌دار شد، تابه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید سس کاملا خنک شود. سس خنک شده را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که مزه و غلظت مناسبی دارد.

مرحله ۵: مزه‌دار کردن مرغ‌ها

مرغ‌های خشک شده را در کاسه‌ای بزرگ قرار دهید و سس خنک شده را روی آنها بریزید. مرغ‌ها را به خوبی با سس مخلوط کنید تا تمام قطعات به طور یکنواخت با سس پوشانده شوند. کاسه را بپوشانید و برای دو ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ‌ها مزه‌دار شوند.

مرحله ۶: کباب کردن مرغ

پس از استراحت مرغ‌ها در یخچال، آنها را به سیخ بکشید. کباب‌ها را روی زغال گرم شده قرار دهید و بگذارید تا کاملا پخته و طلایی شوند. در صورت استفاده از فر، فر را از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و مرغ‌ها را برای ۲۰ دقیقه بپزید.

مرحله ۷: سرو

در حین پخت، باقیمانده سس را روی مرغ‌ها بمالید تا طعم دارتر شوند. پس از پخت، جوجه کباب‌ها را همراه با آناناس گریل شده و دورچین دلخواه مانند سبزیجات تازه یا برنج سرو کنید. نوش جان!

آموزش انواع جوجه کباب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا