طرز تهیه جگر گوسفندی به روش سنتی با طعم فوق‌العاده خوشمزه


طرز تهیه جگر گوسفندی

سلام دوستان! امروز می‌خوایم طرز تهیه جگر گوسفندی رو با هم یاد بگیریم. این غذا خیلی خوشمزه و مقوی هست و می‌تونه یه وعده غذایی عالی برای ناهار یا شام باشه. پس بیاید با هم دست به کار بشیم و این غذای خوشمزه رو درست کنیم.

برای تهیه جگر گوسفندی، ابتدا جگر رو خوب بشور و به اندازه دلخواه برش بزن. پیاز رو خلالی کن و با جگر و آب لیمو و ادویه‌ها مخلوط کن و بذار یه ساعت تو یخچال مزه‌دار بشه. بعد جگرها رو به سیخ بزن و روی زغال یا تو تابه یا حتی تو فر بپز تا خوب برشته بشه. در آخر با نون، پیاز و جعفری سرو کن. نوش جان!

مواد اصلی برای ۳ نفر مقدار
جگر گوسفندی ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد بزرگ
آب لیموی تازه ۲ قاشق غذاخوری
ادویه‌ها و دیگر مواد مقدار
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه جگر گوسفندی

مرحله ۱: آماده‌سازی جگر

ابتدا جگر را خوب بشویید و یک لایه نازک روی آن را با چاقو جدا کنید. سپس جگر را به اندازه دلخواه برش بزنید (نه خیلی بزرگ و نه خیلی ریز) و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله ۲: خرد کردن پیاز

پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی درشت خرد کنید. سپس پیازها را داخل یک کاسه بریزید.

مرحله ۳: مزه‌دار کردن جگر

جگرهای آماده شده را به کاسه حاوی پیاز اضافه کنید. سپس آب لیمو ترش، نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را به مواد اضافه کنید. کاسه را برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا جگر مزه‌دار شود.

مرحله ۴: آماده‌سازی زغال

زغال را خوب داغ کنید. این مرحله برای کسانی است که قصد دارند جگر را روی زغال کباب کنند.

مرحله ۵: سیخ زدن جگر

جگرها را از پیاز جدا کنید و به سیخ بزنید. سیخ‌ها را روی زغال قرار دهید و مدام بچرخانید تا جگر خوب پخته و برشته شود. اگر دوست دارید جگر کمی آبدار باشد، زودتر از روی زغال بردارید و اگر مغز پخت می‌خواهید، بیشتر روی زغال بگذارید.

مرحله ۶: تهیه جگر روی گاز

تابه را کمی چرب کنید و بگذارید داغ شود. جگرها را روی سیخ‌های چوبی یا فلزی کوچک بزنید و داخل تابه قرار دهید. یک طرف جگر را کاملا سرخ کنید و سپس طرف دیگر را نیز سرخ کنید.

مرحله ۷: تهیه جگر در فر

فر را روشن کنید و توری مخصوص را روی سینی فر قرار دهید. سیخ‌های جگر را روی توری بگذارید. فر را در دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید و هر ۱۰ دقیقه سیخ‌ها را بچرخانید تا جگرها پخته و برشته شوند.

مرحله ۸: سرو کردن جگر

جگرهای پخته شده را به همراه نان، پیاز و جعفری سرو کنید. نوش جان!.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا