طرز تهیه حسو شاهرودی خوشمزه و سنتی مرحله به مرحله


طرز تهیه چیز کیک شاتوت خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه چیز کیک شاتوت چیز کیک شاتوت یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست …

طرز تهیه بیسکو بستنی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه بیسکو بستنی بیسکو بستنی که با نام بستنی بیسکویتی هم شناخته می‌شود یکی از انواع دسرهای بسیار خوشمزه بین‌المللی است، برای …

طرز تهیه موس توت فرنگی ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه موس توت فرنگی موس توت فرنگی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با مواد و رسپی های …

طرز تهیه حسو شاهرودی , دستور پخت حسو شاهرودی

حسو شاهرودی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و لذیذ و اصیل شاهرود است که عطر و طعم آن فوق العاده عالی است و خیلی راحت و سریع درست می‌شود، حسو شاهرودی بافتی سبک و لطیف دارد و برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب و شیک است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه حسو شاهرودی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم حسو شاهرودی
آرد گندم ۳ قاشق غذا خوری
نشاسته گل ۱ قاشق غذا خوری
شکر ۸ قاشق غذا خوری سر صاف
شیر ۴ لیوان
وانیل به مقدار لازم
گلاب به مقدار لازم

طرز تهیه حسو شاهرودی

آماده‌سازی و ترکیب آرد گندم و نشاسته با شیر

ابتدا آرد گندم را داخل یک ظرف بریزید و نشاسته را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید، سپس مقداری از شیر را روی آن‌ها بریزید و هم بزنید تا کاملاً یکدست شوند و بعد بقیه شیر را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا هیچ گلوله‌ای از آرد باقی نماند.

صاف کردن مخلوط و افزایش غلظت آن

برای اینکه مخلوط صاف و یکدست شود و هیچ گلوله‌ای از آرد باقی نماند مخلوط را از صافی رد کنید، سپس ظرف مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا کمی غلظت آن بیشتر شود، دقت کنید مخلوط را مدام هم بزنید تا حسو ته نگیرد.

افزودن شکر و وانیل برای طعم‌دهی

بعد از این که مخلوط به غلظت مناسب رسید و کمی قوام گرفت شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شکر در آن حل شود سپس وانیل را روی مواد بریزید و با هم ترکیب کنید تا عطر وانیل در مخلوط پخش شود و بافت صاف و یکدستی تشکیل شود.

تشخیص پخت حسو و افزودن گلاب

وقتی که روی مخلوط حالت چین چین شد یعنی این که حسو آماده است و زمان پخت آن کامل شده است، در این مرحله با توجه به ذائقه و به دلخواه خودتان می‌توانید مقداری گلاب به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا عطر گلاب در مخلوط مواد پخش شود.

خنک کردن مخلوط و آخرین بار صاف کردن

بعد از آن مخلوط را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی خنک شود، در انتها می‌توانید دوباره مخلوط را از صافی رد کنید تا اگر از همزدن غفلت کرده‌اید و گلوله‌ای در حسو باقی مانده است کاملاً صاف و یک دست شود.

سرو حسو و تزئین آن با مغزهای خرد شده

سپس مقداری از حسو را داخل ظرف‌های سرو بریزید و روی آن را به دلخواه و سلیقه خودتان با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده و یا خلال بادام تزئین کند و در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و سفت و منسجم شود. در آخر حسو شاهرودی را به عنوان یک دسر خوش طعم و شیک همراه با انواع دسرها برای پذیرایی سرو کنید‌.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا