طرز تهیه خوراک سوسیس هندی خوشمزه مرحله به مرحله


طرز تهیه فسنجان با گوشت قلقلی مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه فسنجان با گوشت قلقلی فسنجان با گوشت قلقلی یکی از انواع خورشت‌های خوشمزه و شیک است که برای پذیرایی و مهمانی‌ها …

طرز تهیه کوکوی تره خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه کوکوی تره کوکوی تره یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای …

طرز تهیه قارنی یاریخ به روش مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه قارنی یاریخ قارنی یاریخ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار شهر تبریز است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، …

طرز تهیه خوراک سوسیس هندی طرز تهیه سوسیس هندی بدون سیب زمینی طرز تهیه سوسیس هندی با سیب زمینی طرز تهیه خوراک هندی مخصوص

خوراک سوسیس هندی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ و ساده است که عطر و طعمی بی نظیر دارد و خیلی راحت و سریع آماده و درست می‌شود، این فست فود دلچسب را می‌توانید زمانی که فرصت کافی برای پخت غذاهای زمان‌بر را ندارید، تهیه کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه خوراک سوسیس هندی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲-۳ نفر
سوسیس ۲ تا ۳ عدد
پیاز بزرگ ۱ عدد
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
نمک و زردچوبه به مقدار لازم
فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار لازم
آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک سوسیس هندی

آماده‌سازی پیاز و فلفل دلمه

برای طرز تهیه خوراک سوسیس هندی خوشمزه ابتدا پیاز را پوست بگیرید و بشورید و نگینی یا خلالی خرد کنید و کنار بگذارید، سپس فلفل دلمه‌ای را تمیز بشورید و نگینی خرد کنید، بعد پیازها و فلفل‌ دلمه‌ای‌های خرد شده را در یک تابه یا هر ظرف دیگری بریزید و مقداری هم آب به آن‌ها اضافه کنید.

پختن پیاز و فلفل دلمه

بعد درب تابه یا قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا روی حرارت ملایم خوب بپزند و نرم شوند و آب داخل تابه جمع شود، زمان زیادی برای پخت پیاز و فلفل لازم نیست و بعد از یک ربع تا بیست دقیقه خوب می‌پزند، سپس ظرف را از روی حرارت بردارید.

سرخ کردن سوسیس

در این فاصله در یک تابه دیگر مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود و بعد سوسیس‌ها را در روغن داغ بریزید و سرخ کنید، به دلخواه خودتان می‌توانید سوسیس‌ها را در اندازه‌های کوچک برش دهید تا خوب سرخ شوند.

تفت دادن پیاز و فلفل دلمه با رب گوجه فرنگی

وقتی که پیاز و فلفل دلمه‌ها پختند کمی روغن در یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم با مقداری روغن آن‌ها را خوب تفت دهید و بعد کمی رب گوجه فرنگی هم به آن‌ها اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و رنگ آن تیره تر شود.

اضافه کردن ادویه‌ها و تفت دادن

سپس سوسیس‌های سرخ شده هم به مخلوط پیاز و فلفل دلمه‌ها اضافه کنید و کمی با هم تفت دهید تا عطر و طعم آن‌ها به خورد هم برود و بعد کمی نمک و زردچوبه و فلفل سیاه روی مواد بریزید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها در مخلوط پخش شود.

اضافه کردن فلفل قرمز و آویشن و تفت دادن

با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید مقداری فلفل قرمز و پودر آویشن هم به مواد اضافه کنید و تفت دهید و بعد تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس یک گوجه فرنگی را تمیز بشورید و حلقه‌ای خرد کنید و در ظرف مناسب بریزید.

تزئین و سرو خوراک سوسیس هندی

مقداری خیارشور را هم به شکل حلقه‌ای خرد کنید و کنار گوجه فرنگی‌ها قرار دهید و سپس خوراک سوسیس هندی را در ظرف مناسب بریزید و همراه با نان باگت تازه و گوجه فرنگی و خیارشور و سس کچاب و انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا