طرز تهیه دسر نان سوخاری خوشمزه و ساده مناسب برای مهمانی


طرز تهیه دسر نان سوخاری

دسر نان سوخاری، یکی از انواع دسرهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت و سریع درست می‌شود، از این دسر خوش طعم می‌توانید برای پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده کنید، دسر نان سوخاری که به روش‌های مختلف آماده می‌شود طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه دسر نان سوخاری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای شربت مقدار مواد
شکر ۱ لیوان
آب ۱ لیوان
وانیل ۲/۱ قاشق چای خوری
پودر هل ۲/۱ قاشق چای خوری
زعفران دم کرده غلیظ ۲ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای دسر مقدار مواد
نان سوخاری یا نان تست به مقدار لازم
شیر سرد ۴ لیوان
آرد ۲ قاشق غدا خوری
پودر نشاسته ذرت ۲ قاشق غذا خوری
شکر ۱ لیوان
وانیل ۲/۱ قاشق چای خوری
کره ۱ قاشق غدا خوری
خامه ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری
پودر کیک برای تزئین به مقدار لازم
پودر گردو یا پودر پسته برای تزئین به مقدار لازم
پودر نارگیل برای تزئین ۱ قاشق غذا خوری
خلال پسته یا خلال بادام برای تزئین ۱ قاشق غذا توری از هر کدام
شکلات چیپسی و ترافل‌های رنگی برای تزئین به مقدار لازم
مغز گردو و مغز فندق خرد شده برای تزئین ۱ قاشق غذا خوری از هر کدام
توت فرنگی و موز حلقه شده برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه دسر نان سوخاری

مرحله ۱: مخلوط کردن شکر، آب، وانیل و پودر هل

ابتدا مقداری آب را داخل یک ظرف بریزید، بعد شکر را با آن اضافه کنید و هم بزنید، سپس کمی وانیل روی مخلوط آب و شکر بریزید، هم بزنید تا عطر آن در مخلوط پخش شود، بعد با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری پودر هل را هم مخلوط مواد اضافه کنید.

مرحله ۲: اضافه کردن زعفران دم کرده و قرار دادن ظرف مخلوط روی حرارت

سپس مقداری زعفران دم کرده را روی مخلوط مواد بریزید و هم بزنید تا رنگ، عطر و طعم زعفران به خورد مخلوط برود، بعد از آن ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید، هم بزنید تا همه مواد خوب با هم مخلوط شوند، مخلوط چند جوش بزند و بافت یک دستی تشکیل شود.

مرحله ۳: برداشتن ظرف شربت از روی حرارت و چیدن نان‌های تست در سینی فر

وقتی که غلظت شربت کمی غلیظ شد، ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس برای لایه زیرین دسر می‌توانید از نان سوخاری آماده استفاده کنید یا این که تعدادی نان تست را داخل سینی فر بچینید، بعد سینی را در فر که از قبل گرم شده است قرار دهید.

مرحله ۴: تنطیم دمای فر و سوخاری کردن نان‌های تست در فر

سپس دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید، اجازه دهید تا نان‌ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر بپزند تا کاملاً خشک و سوخاری شوند، بعد سینی را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید، سپس نان‌های تست را از سینی جدا کنید و داخل ظرف مناسب بچینید.

مرحله ۵: چیدن نان‌های سوخاری در ظرف و ریختن شربت روی آن‌ها

نان‌های تست یا نان‌های سوخاری باید طوری در ظرف قرار بگیرند که کاملاً کف ظرف را بپوشانند، سپس با قاشق یا ملاقه مقداری از شربت داغ را روی نان‌ها بریزید به طوری که همه قسمت‌های نان کاملاً به شربت آغشته شود، اجازه دهید تا شربت کاملاً جذب نان‌ها شود.

مرحله ۶: مخلوط کردن شیر، آرد، نشاسته ذرت و شکر با هم

در همین فاصله مقداری شیر را داخل یک ظرف بریزید، مقداری آرد به آن اضافه کنید، هم بزنید تا با هم ترکیب شوند، سپس مقداری پودر نشاسته ذرت را به ترکیب شیر و آرد اضافه کنید و با آنها مخلوط کنید، مقداری شکر را روی مخلوط مواد بریزید و با آنها ترکیب کنید.

مرحله ۷: اضافه کردن وانیل و کره به مخلوط و قرار دادن ظرف آن روی حرارت

بعد مقداری وانیل روی مخلوط مواد بریزید، خوب هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود، سپس مقداری کره را هم مخلوط مواد اضافه کنید با آنها ترکیب کنید، بعد ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و با قاشق مدام مخلوط مواد را هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله ۸: اضافه کردن خامه به مخلوط مواد

وقتی مخلوط شروع به جوشیدن کرد، کم کم غلظت آن بیشتر می‌شود، مخلوط مواد را هم بزنید تا به غلظت مناسب یعنی غلظتی شبیه به فرنی برسد، مقداری خامه به مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند و بافت تشکیل شده کاملاً نرم و یک دست شود.

مرحله ۹: ریختن مخلوط مواد روی نان‌های سوخاری و قرار دادن دسر در یخچال

سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، مخلوط تشکیل شده را روی نان‌های تست که به شربت آغشته شده‌اند بریزید، با پشت قاشق سطح مخلوط سفید رنگ را صاف کنید، بعد از آن ظرف دسر را داخل یخچال قرار دهید تا دسر خوب استراحت کند.

مرحله ۱۰: بیرون آوردن دسر از یخچال و تزئین کردن آن

اجازه دهید تا دسر نان سوخاری به مدت ۳ تا ۴ ساعت در یخچال استراحت کند، خودش را بگیرد و بافت آن منسجم شود، بعد از آن ظرف دسر را یخچال بیرون بیاورید، روی دسر را با مقداری پودر کیک، پودر گردو یا پودر پسته به شکل دلخواه و مطابق سلیقه خودتان تزئین کنید.

مرحله ۱۱: تزئین کردن دسر با انواع مغزیجات و میوه‌های تازه

برای تزئین دسر با سلیقه و به دلخواه خودتان از پودر نارگیل، خلال پسته، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده، خلال بادام، شکلات چیپسی و ترافل‌های رنگی یا چند برش حلقه‌ای توت فرنگی و موز استفاده کنید و روی دسر را به شکل مناسب تزئین کنید. در آخر دسر نان سوخاری را به عنوان یک دسر شیک، ساده و خوش طعم برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا