طرز تهیه دسر نسکافه کارامل خوشمزه مرحله به مرحله


طرز تهیه فرنی خرما خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه فرنی خرما فرنی خرما یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مقوی است که برای افطاری یا سحری در ماه مبارک رمضان …

طرز تهیه دسر توت فرنگی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه دسر توت فرنگی دسر توت فرنگی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست …

طرز تهیه ژله خرده شیشه خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه ژله خرده شیشه ژله خرده شیشه یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مجلسی است که با رسپی های متنوعی درست می …

طرز تهیه دسر نسکافه کارامل , دستور پخت دسر نسکافه کارامل

دسر نسکافه کارامل یکی از دسرهای خوشمزه و لذیذ است که طعم و عطر فوق‌العاده‌ای دارد و برای پذیرایی و مهمانی بسیار مناسب و شیک است، این دسر سه لایه با بافت سبک و نرم و لطیفی دارد بسیار پرطرفدار و محبوب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر نسکافه کارامل در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای کرم نسکافه
شیر ۱ لیوان
شکر ۴ قاشق غذاخوری
خامه ۵۰ گرم
دنت با طعم نسکافه یا بیسکوئیت ۱ عدد
پودر نسکافه ۱ قاشق غذاخوری
آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت ۱ قاشق غذاخوری
مواد لازم برای سس کارامل
شکر نیم لیوان
خامه صبحانه ۱۰۰ میلی لیتر
کره ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه دسر نسکافه کارامل

مرحله اول

برای تهیه دسر نسکافه کارامل ابتدا کیک شکلاتی را با هر دستوری که می‌توانید درست کنید و یا از کیک شکلاتی آماده استفاده کنید، برای درست کردن کیک شکلاتی سعی کنید که کیک بافت سبک و نرمی داشته باشد که وقتی بقیه مواد روی آن قرار می‌گیرد سنگین و خمیر نشود.

مرحله دوم

حالا برای درست کردن کرم نسکافه، در یک قابلمه مناسب شیر را بریزید و سپس شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید، بعد نشاسته ذرت را داخل ظرف شیر بریزید و هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم ترکیب شوند و بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله سوم

سپس آرد الک شده را به شیر اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند، بعد قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا غلظت مواد کمی زیاد شود، حالا یک دنت را به دلخواه خودتان با طعم نسکافه یا بیسکوئیت اضافه کنید.

مرحله چهارم

بعد مخلوط را هم بزنید تا دنت کاملا با مواد ترکیب شود سپس پودر نسکافه را هم روی مخلوط بریزید و مدام هم بزنید تا عطر نسکافه در مواد پخش شود، وقتی که غلظت مخلوط به غلظت فرنی رسید خامه صبحانه را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله پنجم

وقتی که خامه کاملا با ترکیب مواد مخلوط شد و بافت مواد صاف و یکدست و لطیف شد قابلمه را از روی حرارت بردارید و در دمای محیط بگذارید تا سرد شود. خامه را زیاد روی حرارت نگه ندارید چون می‌برد و بافت مواد خراب می‌شود.

مرحله ششم

حالا در لیوان‌های مناسب و مخصوص سرو یک لایه کیک شکلاتی با اندازه مناسب قرار دهید و سپس در یک ظرف کوچک یک قاشق نسکافه و یک قاشق آب ‌جوش را با هم ترکیب کنید و روی کیک‌ها بریزید تا مرطوب و نرم شوند.

مرحله هفتم

سپس روی کیک‌های شکلاتی، کرم نسکافه بریزید تا نیمی از لیوان‌ها پر شود و بعد به مقدار دلخواه حلقه‌های موز‌ را روی کرم نسکافه بچینید و باقی مواد نسکافه‌ای را روی آن‌ها بریزید و بعد آن‌ها را داخل یخچال قرار دهید تا خودشان را بگیرند.

مرحله هشتم

در این فاصله سس کارامل را درست کنید برای این سس، ابتدا شکر را در یک تابه مناسب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید، شکر‌ها را با قاشق هم نزنید و روی هم نریزید، فقط تابه را با کمک دست تکان دهید و بچرخانید تا شکرها حل شوند‌.

مرحله نهم

بعد کره را که از نیم ساعت قبل از یخچال درآورده‌اید و به دمای محیط رسیده و نرم شده است را به شکر‌های حل شده اضافه کنید و با قاشق چوبی هم بزنید تا کره هم ذوب شود و کاملا با هم مخلوط شوند و بافت مواد یکدست و صاف شود.

مرحله دهم

سپس خامه صبحانه را به مواد اضافه کنید و مدام هم بزنید تا خامه کاملا با مواد، ترکیب شود و غلظت سس زیادتر شود، برای هم زدن حتما از قاشق چوبی استفاده کنید و چون مخلوط سس کارامل بخار داغی دارد مراقب باشید دستتان نسوزد.

مرحله یازدهم

بعد از این که سس کارامل آماده شد، کمی زمان دهید تا حرارت آن کم شود و سپس آن را روی کرم نسکافه‌ای، داخل لیوان بریزید و بعد لیوان‌ را به آرامی تکان دهید تا سس کارامل کاملا روی مواد پخش شود و به همه قسمت‌ها برسد.

مرحله دوازدهم

سپس خامه صبحانه را داخل ظرفی بریزید و با چنگال هم بزنید تا روان و نرم شود، بعد خامه را داخل قیف یک‌بار مصرف بریزید و با خامه روی کارامل را با طرح دلخواهتان تزئین کنید و سپس در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا