طرز تهیه دسر هویج، یک دسر بسیار خاص برای مهمانی‌ها!


طرز تهیه دسر سارای تاتلیسی ترکیه ای مرحله به مرحله

طرز تهیه دسر سارای تاتلیسی دسر سارای تاتلیسی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مخصوص کشور ترکیه است که با رسپی های متنوعی …

طرز تهیه مشکوفی خوشمزه و سنتی مرحله به مرحله

طرز تهیه مشکوفی مشکوفی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و ساده است که اصالت آن به شمال کشورمان شهر مازندران بر می گردد، …

سر هویج ساده طرز تهیه دسر هویج با نشاسته دسر هویج یخچالی دسر هویج با نشاسته ذرت دسر هویج با ژلاتین دسر هویج با شیر دسر هویج و گردو دسر هویج با پودر نارگیل

دسر هویج یکی از انواع دسرهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت و سریع و با مواد اولیه در دسترس آماده و تهیه می‌شود این دسر از سه لایه مختلف و با طعم‌های متنوع تشکیل شده و ظاهر آن را بسیار جذاب کرده و برای پذیرایی مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه دسر هویج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای لایه پایه مقدار مواد
بیسکوئیت ۲ بسته
کره یا مارگارین ۱۵۰ گرم
پنیر لبنه ۴ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای لایه هویج مقدار مواد
هویج بزرگ ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه سر پر
پودر دارچین ۱ قاشق چای خوری
پودر گردو ۱ پیمانه
مواد لازم برای محلبی مقدار مواد
شیر ۴ پیمانه
آرد ۲ قاشق غذا خوری
نشاسته ۲ قاشق غذا خوری
شکر ۵ قاشق غذا خوری
رنده پوست لیمو ترش تازه ۱ عدد
وانیل ۵ گرم
مواد لازم برای لایه آخر مقدار مواد
بیسکوئیت ریز خرد شده ۱ کاسه
دانه انار به مقدار لازم

طرز تهیه دسر هویج

مرحله ۱: پودر کردن بیسکوئیت

ابتدا بیسکوئیت‌ها را با میکسر کاملا پودر کنید اگر میکسر در دسترس نبود می‌توانید از گوشتکوب برقی یا دستی استفاده کنید و بیسکوئیت‌ها را خوب پودر کنید، با توجه به سلیقه خودتان می‌توانید از بیسکویت ساده و یا شکلاتی و یا طعم‌دار استفاده کنید.

مرحله ۲: ذوب کردن کره و ترکیب با بیسکوئیت

بعد بیسکوئیت‌های پودر شده را داخل یک ظرف بریزید و سپس مقداری کره را در یک ظرف کوچک بریزید و به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا کره ذوب شود و بعد از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا کمی خنک شود.

مرحله ۳: اضافه کردن پنیر لبنه به مخلوط

سپس کره را به بیسکوئیت‌ها اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا کاملاً کره به خورد بیسکوئیت‌ها برود و بافت یکدستی تشکیل شود بعد مقداری پنیر لبنه را هم به مخلوط کره و بیسکوئیت‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند .

مرحله ۴: فشرده کردن مخلوط بیسکوئیت

بعد از آن مخلوط تشکیل شده را کف قالب مورد نظر بریزید و با ته لیوان یا پشت قاشق فشار دهید تا کاملاً کف قالب را بپوشاند و فشرده و منسجم شود و بعد از آن قالب را کنار بگذارید و سپس برای لایه دوم هویج‌ها را تمیز بشورید و پوست بگیرید.

مرحله ۵: تهیه و پخت مخلوط هویج و شکر

سپس هویج‌ها را با رنده ریز رنده کنید و در یک قابلمه کوچک بریزید و مقداری شکر به آن اضافه کنید و بعد قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مخلوط را هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند و بگذارید تا هویج‌ها آب بیندازند و شکر در آ‌ن‌ها حل شود.

مرحله ۶: اضافه کردن دارچین به مخلوط هویج

بعد کمی پودر دارچین به مخلوط هویج‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا عطر دارچین در آن‌ها پخش شود و سپس اجازه دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه هویج‌ها روی حرارت ملایم بپزند و آب آن‌ها کاملاً کشیده شود و عطر و طعم دارچین به خورد هویج‌ها برود.

مرحله ۷: اضافه کردن مغز گردو به مخلوط هویج

بعد از این که آب هویج‌ها کاملاً کشیده شد سپس مقداری مغز گردو را که از قبل پودر کرده‌اید به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند و بعد مخلوط مواد را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی خنک شود.

مرحله ۸: تهیه لایه هویجی روی بیسکوئیت

سپس مخلوط هویج را روی لایه بیسکوئیتی بریزید به طوری که کاملا سطح آن را بپوشاند و به خورد لایه بیسکوئیتی برود بعد برای درست کردن محلبی برای لایه سوم مقداری شیر را داخل یک ظرف بریزید و کمی آرد به آن اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله ۹: تهیه محلبی از شیر و آرد

وقتی آرد و شیر کاملاً با هم ترکیب و یکدست شدن بعد مقداری نشاسته را هم به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا نشاسته در شیر گلوله نشود سپس شکر را به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب و مخلوط تشکیل شده یکدست شود.

مرحله ۱۰: اضافه کردن رنده پوست لیمو به محلبی

سپس یک لیمو را تمیز بشورید و پوست آن را با رنده ریز رنده کنید و به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید، در هنگام رنده کردن پوست لیمو دقت کنید و که فقط قسمت سبز رنگ پوست لیمو را رنده کنید و به پوست سفید آن نرسید چون باعث تلخ شدن می‌شود.

مرحله ۱۱: به غلظت رساندن مخلوط

بعد رنده پوست لیمو را به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا عطر و طعم لیمو در مواد پخش شود و بعد ظرف مخلوط مواد را روی حرارت ملایم قرار دهید و مخلوط را مدام هم بزنید تا کمی غلیظ شود و همه مواد با هم خوب ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ۱۲: اضافه کردن وانیل

وقتی که مخلوط مواد به غلظت مناسب رسید ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید و کمی وانیل به آن اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بعد از این که کمی خنک شد آن را روی لایه هویجی دسر بریزید و پخش کنید.

مرحله ۱۳: خنک کردن محلبی

سپس اجازه دهید تا محلبی در دمای محیط کاملاً خنک شود و خودش را بگیرد و بعد از آن مقداری بیسکوئیت پودر شده را روی محلبی بریزید و پخش کنید تا سطح آن را بپوشاند و بعد با سلیقه‌ای خودتان روی آن را با مقداری دانه‌های انار تزئین کنید.

مرحله ۱۴: تزیین دسر

برای تزئین دسر می‌توانید از انواع مغزیجات مثل پودر پسته، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده و خلال بادام و شکلات چیپسی و یا برش‌هایی از موز و توت فرنگی استفاده کنید و سپس دسر را در یخچال قرار دهید تا دسر خوب خودش را بگیرد.

مرحله ۱۵:  برش زدن و سرو دسر هویج

بعد از تقریباً یک ساعت که دسر در یخچال خوب جا افتاد و بافت آن منسجم شد دسر را از یخچال بیرون بیاورید و به آرامی آن را از داخل قالب خارج کنید و بعد در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و سپس دسر هویج را در ظرف مناسب بچینید.در آخر دسر هویج را به عنوان یک دسر شیک برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دسرها و مخلفات دیگر سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا