طرز تهیه دسر کنافه خوشمزه و سنتی مرحله به مرحله


طرز تهیه چیز کیک شکلاتی به روش مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی چیز کیک شکلاتی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست …

طرز تهیه موس توت فرنگی ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه موس توت فرنگی موس توت فرنگی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با مواد و رسپی های …

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی خوشمزه و مخصوص مرحله به مرحله

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی پاناکوتا زعفرانی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مجلسی بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، …

طرز تهیه کنافه با شیر عسل طرز تهیه کنافه با رشته شعریه طرز تهیه کنافه با کادایف خشک طرز تهیه کنافه ساده طرز تهیه باقلوا کنافه طرز تهیه کنافه پنیری در ماهیتابه طرز تهیه کنافه عربی طرز تهیه کنافه با بستنی

دسر کنافه یکی از انواع دسرهای خوشمزه و لذیذ ترکیه‌ای است که خیلی راحت و سریع آماده و درست می‌شود، دسر کنافه به زبان ترکی دسر کونفه هم نامیده می‌شود و برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب و شیک است و طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر کنافه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای دسر
رشته کاداییف ۲۵۰ گرم
کره ۱۲۵ گرم
پنیر موزارلا یا پنیر پیتزا ورقه‌ای ۲ بسته معادل ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم
مواد لازم برای شربت
شکر ۲ لیوان
آب ۲ لیوان

طرز تهیه دسر کنافه

 

مرحله اول

ابتدا کاداییف‌ها را با چاقو ریز خرد کنید و سپس مقداری کره را در یک ظرف کوچک بریزید و روی بخار کتری به روش بن ماری ذوب کنید و سپس روی کاداییف‌های خرد شده بریزید و خوب مخلوط کنید تا طعم و عطر کره کاملا به خرد آن‌ها برود.

نکته

برای درست کردن دسر کنافه هم از کاداییف تازه و هم از کاداییف خشک می‌توانید استفاده کنید.

مرحله دوم

سپس کف یک تابه مناسب مقداری کره که در محیط نرم شده بریزید و کاملا تابه را چرب کنید و بعد نصف کاداییف را کف تابه بریزید و فشرده کنید، سپس پنیر را روی کل سطح کاداییف‌ها بچینید و بقیه کاداییف‌ها را روی پنیرها بریزید و فشرده کنید.

نکته

دسر کنافه پنیر مخصوصی دارد که نوعی پنیر سفید بدون نمک است و با حرارت کشدار می‌شود ولی در دسترس نیست و به جای می‌توانید از پنیر موزارلا و یا پنیر پیتزا استفاده کنید.

مرحله سوم

بعد با ته لیوان کاداییف‌ها را کاملا فشرده کنید و سپس تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و به شکل کنترل شده آن‌ها را بپزید، به مدت حدودا ده دقیقه طول می‌کشد تا کاداییف‌ها بپزند و طلایی رنگ شوند در همین فاصله شربت را تهیه و آماده کنید.

مرحله چهارم

دقت کنید که شربت را از قبل آماده نکنید چون باید شربت را به صورت داغ روی دسر داغ بریزید و سرو کنید، برای درست کردن شربت مقداری شکر را در یک قابلمه مناسب بریزید و سپس مقداری آب به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

مرحله پنجم

بعد قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا شکر حل شود، وقتی مخلوط شروع به جوشیدن کرد به مدت ۷ تا ۸ دقیقه اجازه دهید تا شربت بجوشد و قوام بگیرد، بعد از آن که به غلظت مناسب رسید شربت را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله ششم

کاداییف‌ها را موقع سرخ شدن مدام با لیسک یا هر وسیله دیگری فشار دهید و وقتی یک طرف آن سرخ شد، داخل ظرف دیگری برگردانید و خرده رشته‌های کاداییفی که در تابه ریخته شده‌اند را تمیز کنید که نسوزند و ظاهر و شکل دسر را خراب نکنند.

مرحله هفتم

سپس مقداری کره در تابه بریزید و اجازه دهید تا روی حرارت متوسط ذوب شود و بعد طرف دیگر کنافه را در تابه قرار دهید و اجازه دهید تا سرخ شود وقتی که کنافه طلایی رنگ شد تابه را از روی حرارت بردارید و ۲ ملاقه شربت روی آن بریزید.

مرحله هشتم

بعد از ریختن شربت تابه را روی حرارت قرار دهید تا با شربت بجوشد و شربت کاملا به خورد کنافه برود، دوبار این کار را انجام دهید و سپس کنافه را داخل یک ظرف مناسب برگردانید و بعد دسر را با مقداری پودر پسته یا مغز گردو خرد شده تزئین کنید. در آخر دسر کنافه را به عنوان یک دسر شیک و خوش طعم برای پذیرایی همراه با بستنی و یا شیر و یا خامه و بقیه دسرها سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا