طرز تهیه دسر یلدایی، دسری خوشمزه و بسیار شیک!


طرز تهیه پودینگ شکلاتی ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه پودینگ شکلاتی پودینگ شکلاتی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با ترکیبات مختلفی درست می شود، برای …

طرز تهیه چیز کیک گلابی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه چیز کیک گلابی چیز کیک گلابی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی پخته …

طرز تهیه چیز کیک کاپوچینو، دسر جذاب و بسیار شیک!

طرز تهیه چیز کیک کاپوچینو چیز کیک کاپوچینو یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که از لایه‌های مختلف و با طعم‌های …

طرز تهیه دسر یلدایی, دسر شب یلدا آسان , دسر شب یلدا با بیسکویت , طرز تهیه دسر شب یلدا با ژله , دسری برای شب یلدا در جدول , دسر ساده و سریع یخچالی , دسر شب یلدا با نشاسته

دسر یلدا یکی از انواع دسرهای خوشمزه و شیک است که خیلی راحت درست می‌شود این دسر از دو لایه مختلف با طعم‌های متنوع ژله و فرنی بستنی درست شده است، دسر یلدایی را می‌توانید به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی تهیه کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه دسر یلدایی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای قسمت ژله‌ای مقدار مواد
انار دانه شده ۱ عدد
پودر ژله انار ۱ بسته
مواد لازم برای فرنی بستنی مقدار مواد
شیر ۲ لیوان
شکر ۵ قاشق غذا خوری
نشاسته ذرت ۲ قاشق غذا توری
پودر ژلاتین ۲ قاشق غذا خوری
وانیل به مقدار لازم
بستنی وانیلی ۱ لیوان
مغز آجیل ( معز پسته، گردو، فندق، بادام ) برای تزئین به مقدار لازم
شکلات چیپسی برای تزئین به مقدار لازم
انار و موز برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه دسر یلدایی

مرحله ۱: آماده‌سازی ژله و حل کردن در آب جوش

ابتدا ژله انار را داخل یک ظرف بریزید سپس یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند سپس ظرف ژله را به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا ذرات پودر ژله کاملاً در آب حل شود.

مرحله ۲: افزودن آب سرد

بعد از این که بافت ژله شفاف و یکدست شد مخلوط را از روی حرارت غیر مستقیم بردارید و کنار بگذارید سپس یک لیوان آب سرد به آن اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند، بعد از آن یک انار قرمز و رسیده را تمیز بشورید و خشک کنید.

مرحله ۳: جداسازی دانه‌های انار

سپس انار را برش بزنید و دانه‌های آن را جدا کنید بعد مقداری از دانه‌های انار را داخل ظرف مورد نظر بریزید به جای استفاده از یک ظرف می‌توانید از تعداد ظرف کوچک‌تر استفاده کنید، بعد از آن ظرف یا ظرف‌ها را به حالت کج نگه دارید.

مرحله ۴: ریختن ژله در ظرف و تثبیت در یخچال

بعد از ژله انار داخل ظرف بریزید برای این که بتوانید ظرف را به حالت اریب داخل یخچال قرار دهید می‌توانید یک پارچه را رول کنید و در یخچال بگذارید سپس لبه ظرف ژله را روی پارچه قرار دهید تا ژله داخل ظرف به حالت اریب فرم بگیرد.

مرحله ۵: تهیه فرنی بستنی با شیر و شکر

اجازه دهید تا ژله به مدت ۳ تا ۴ ساعت در یخچال بماند و کاملاً ببندد در این فاصله برای درست کردن، فرنی بستنی مواد لازم آن را آماده کنید، ابتدا مقداری شیر را داخل یک ظرف بریزید سپس شکر را به آن اضافه کنید، هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

مرحله ۶: افزودن نشاسته ذرت

سپس مقدادی نشاسته ذرت را به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب و یکدست شوند، بعد ظرف مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام مخلوط را هم بزنید تا غلیظ شود، وقتی مخلوط به غلظت فرنی رسید آن را از روی حرارت بردارید.

مرحله ۷: حل کردن ژلاتین در آب سرد

بعد مقداری پودر ژلاتین را داخل یک ظرف مناسب بریزید، کمی آب سرد به آن اضافه کنید، خوب هم بزنید سپس به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا ذرات ژلاتین در آب کاملاً حل شوند و بافت شفاف و یکدستی تشکیل شود.

مرحله ۸: ترکیب ژلاتین و فرنی بستنی

سپس مخلوط ژلاتین آماده شده را داخل فرنی بریزید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند، بعد از آن ترکیب فرنی را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی حرارت اولیه خود را از دست بدهد و خنک شود.

مرحله ۹: افزودن عصاره وانیل و بستنی وانیلی

بعد از این که مخلوط کمی سرد شد مقداری وانیل را به آن اضافه کنید، هم بزنید تا عطر وانیل در مخلوط پخش شود سپس بستنی وانیلی را هم روی مواد بریزید، دوباره با هم خوب ترکیب کنید تا بافت یکدستی تشکیل شود و بستنی در مواد حل شود.

مرحله ۱۰: ترکیب فرنی بستنی با ژله انار

سپس ظرف‌های ژله را که خوب بسته و منسجم شده‌اند را از یخچال بیرون بیاورید، داخل آن فرنی بستنی بریزید و آن را پر کنید، بعد دوباره ظرف‌ها را به مدت ۳ تا ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا فرنی بستنی هم ببندد و بافت آن منسجم شود،

مرحله ۱۱: تزئین و سرو دسر یلدایی

بعد از آن ظرف دسر را از داخل یخچال بیرون بیاورید سپس با سلیقه و دلخواه خودتان روی آن را با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده، خلال بادام، شکلات چیپسی و دانه‌های انار یا چند برش حلقه‌ای موز تزئین کنید. در آخر دسر یلدایی را به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا