طرز تهیه دمی اسفناج و مرغ خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی


طرز تهیه دمی اسفناج

اگه دنبال یه غذای خوشمزه و سالم هستید، طرز تهیه دمی اسفناج عالیه. این دستور پخت ترکیبی از مرغ و اسفناج هست و با برنج سرو می‌شه. خیلی ساده و راحته، پس بیاید شروع کنیم.

برای تهیه دمی اسفناج، اول اسفناج و سیر رو خوب بشور و خرد کن. زعفران رو هم دم بذار تا عطرش دربیاد. مرغ رو با نمک، فلفل و زردچوبه مزه‌دار کن و کمی زعفران اضافه کن و بذار تو یخچال استراحت کنه. برنج رو بخیسون و بعد با اسفناج و سیر بپز. مرغ‌ها رو سرخ کن و توی قابلمه بچین و روشون برنج و اسفناج بریز و دم بذار. در آخر، روی دمی کمی کره و روغن بریز و سرو کن.

ماده مقدار
سینه مرغ بدون استخوان ۲ عدد
اسفناج تازه خرد شده ۳۰۰ گرم
برنج باسماتی ۳ پیمانه
سیر تازه خرد شده ۴ حبه
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه تازه به مقدار لازم
زردچوبه ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه دمی اسفناج

مرحله ۱: آماده‌سازی اسفناج و سیر

ابتدا اسفناج را خوب بشویید. آن را داخل یک لگن آب بریزید و چندین بار آبکشی کنید تا تمام خاک‌ها و ناخالصی‌ها از بین بروند. پس از شستشو، اسفناج‌ها را خوب خشک کنید و به اندازه دلخواه خرد کنید. همچنین سیر تازه را بشویید و به صورت ریز خرد کنید تا آماده اضافه کردن به غذا باشد.

مرحله ۲: آماده‌سازی زعفران

زعفران را داخل یک هاون بریزید و خوب بسابید. پس از آن، کمی آب یخ به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا دم بکشد. این کار به زعفران کمک می‌کند تا رنگ و عطر بیشتری پیدا کند و در نهایت طعم بهتری به غذا بدهد.

مرحله ۳: مزه‌دار کردن مرغ

سینه‌های مرغ را داخل یک کاسه بزرگ قرار دهید. به آن‌ها نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مرغ‌ها به طور یکنواخت با ادویه‌جات آغشته شوند. سپس، مقداری از زعفران دم‌کرده را روی مرغ‌ها بریزید و آن‌ها را برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه‌دار شوند.

مرحله ۴: خیساندن برنج

برنج را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و کمی نمک اضافه کنید. به آن آب گرم اضافه کنید و اجازه دهید برنج برای حدود نیم ساعت خیس بخورد. این کار به برنج کمک می‌کند تا پخت بهتری داشته باشد.

مرحله ۵: پخت برنج و افزودن اسفناج

در یک قابلمه بزرگ، آب را به جوش آورید و برنج خیس‌خورده را اضافه کنید. پس از اینکه برنج چند تا جوش خورد، اسفناج خرد شده و سیر خرد شده را به آن افزوده و اجازه دهید تا برنج کمی نرم شود. سپس، محتویات قابلمه را آبکش کنید.

مرحله ۶: سرخ کردن مرغ

در یک تابه بزرگ، کمی کره و روغن را داغ کنید. تکه‌های مرغ را داخل تابه قرار دهید و آن‌ها را از هر دو طرف به مدت چند دقیقه سرخ کنید تا طلایی و ترد شوند.

مرحله ۷: تهیه دمی

در یک قابلمه تمیز، مقداری کره و روغن را داغ کنید و مرغ‌های سرخ‌شده را در کف قابلمه بچینید. روی مرغ‌ها، مخلوط برنج، اسفناج و سیر را به صورت یکنواخت پخش کنید و با کفگیر فشار دهید تا سطح آن صاف شود. یک کله سیر تازه روی مخلوط قرار دهید.

مرحله ۸: دم کردن

درب قابلمه را بگذارید و حرارت را کم کنید. اجازه دهید دمی برای حدود ۴۵ دقیقه دم بکشد تا برنج و مرغ کاملاً پخته و آماده سرو شوند.

مرحله ۹: سرو کردن

پس از پخت، دمی اسفناج را در ظرف مورد نظر بکشید و روی آن کمی کره و روغن داغ بریزید برای افزودن طعم و براقی به غذا. حالا دمی اسفناج شما آماده سرو است. نوش جان!

آموزش انواع دمی و دمپخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا