طرز تهیه دنده کباب کرمانشاهی خوشمزه و لذیذ به روش رستورانی


طرز تهیه دنده کباب

دنده کباب یکی از اون دستورهایی هست که واقعا خیلی خوشمزست. اگه عاشق طعم‌های مختلف و گوشت هستید، این غذا رو از دست ندید. این دستور خیلی ساده‌ست و به راحتی می‌تونید درستش کنید. بریم سراغ مواد لازم و بعدش هم مراحل تهیه‌اش.

برای تهیه دنده کباب کرمانشاهی، دنده‌ها رو تمیز کنید و یک ساعت تو یخ بذارید. بعد آبکشی کنید و پیاز و سیر رو رنده کنید و با ماست، روغن زیتون، برگ بو، نمک و فلفل مخلوط کنید. دنده‌ها رو به این مخلوط اضافه کنید و بذارید حداقل ۶ ساعت تو یخچال بمونه. بعد از یخچال دربیارید و خرده‌های سیر و پیاز رو جدا کنید. دنده‌ها رو روی گریل، منقل یا داخل فر کباب کنید و با سبزیجات و نون داغ سرو کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر مقدار
دنده گوسفند ۴ تکه
ماست یونانی ۱ پیمانه
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
پیاز قرمز ۲ عدد متوسط
سیر تازه ۲ حبه
برگ بو ۲ عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه دنده کباب

مرحله ۱: آماده‌سازی دنده‌ها

یک ظرف بزرگ انتخاب کنید و چند تکه یخ داخلش بریزید. دنده‌ها رو تمیز کنید و داخل یخ‌ها قرار بدید. دنده‌ها باید به مدت یک ساعت داخل یخ بمونن. این کار باعث می‌شه گوشت دنده‌ها نرم بشه.

مرحله ۲: آبکشی دنده‌ها

بعد از گذشت یک ساعت، دنده‌ها رو از یخ خارج کرده و خوب آبکشی کنید. این مرحله برای اینکه یخ‌ها آب بشن و دنده‌ها تمیز بشن، لازمه.

مرحله ۳: آماده‌سازی مواد مرینیت

پیازها رو پوست بگیرید و رنده کنید. سیرها رو هم له کنید و داخل یک کاسه جادار بریزید. برگ بو رو هم کنار دستتون داشته باشید.

مرحله ۴: ترکیب مواد مرینیت

ماست یونانی، روغن زیتون، برگ بو، نمک و فلفل سیاه رو به کاسه اضافه کنید. همه مواد رو خوب مخلوط کنید تا یه ترکیب یکدست به دست بیاد.

مرحله ۵: اضافه کردن دنده‌ها

دنده‌ها رو به مخلوط اضافه کنید و با دست خوب زیر و رو کنید تا تمام دنده‌ها به مواد مرینیت آغشته بشن. این مرحله خیلی مهمه تا دنده‌ها خوب مزه‌دار بشن.

مرحله ۶: استراحت دادن دنده‌ها

کاسه رو با سلفون بپوشونید و بذارید دنده‌ها حداقل ۶ ساعت داخل یخچال بمونن. این زمان باعث می‌شه که گوشت دنده‌ها خوب طعم بگیرن و نرم بشن.

مرحله ۷: آماده‌سازی برای کباب کردن

بعد از گذشت ۶ ساعت، دنده‌ها رو از یخچال خارج کنید. حتماً قبل از کباب کردن دنده‌ها، خرده‌های سیر و پیاز رو با دقت از روی دنده‌ها جدا کنید.

مرحله ۸: کباب کردن روی گریل

بهترین روش برای کباب کردن دنده‌ها، استفاده از گریل هست. گریل رو روشن کنید و با حرارت ملایم، دنده‌ها رو کباب کنید تا کاملاً پخته و خوش‌رنگ بشن.

مرحله ۹: کباب کردن روی منقل

اگه گریل ندارید، می‌تونید دنده‌ها رو سیخ کنید و روی منقل کباب کنید. حتماً توجه کنید که ذغال‌ها به صورت یکدست روشن شده باشن و خام نباشن.

مرحله ۱۰: کباب کردن در فر

اگه گریل یا منقل ندارید، می‌تونید دنده‌ها رو در فر درست کنید. فر رو از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید و دنده‌ها رو به مدت ۱ ساعت داخل فر بذارید تا کباب بشن.

مرحله ۱۱: سرو دنده کباب

دنده کباب‌های آماده شده رو روی یه ظرف سرو بچینید و با برش‌های لیمو، سبزیجات تازه و نون داغ سرو کنید. نوش جان!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا