طرز تهیه دوقوس ماهی خوشمزه بوشهری مرحله به مرحله


طرز تهیه خورش آلو اسفناج خوشمزه به صورت مرحله به مرحله

طرز تهیه خورش آلو اسفناج این خورش، یک خورش اصیل ایرانی است که با اسفناج و آلو طبخ می شود. این خورش را …

طرز تهیه ساندویچ کوفته مرغ خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه ساندویچ کوفته مرغ ساندویچ کوفته مرغ از غذاهای خوشمزه بین المللی است که با سس های متنوعی درست می شود، برای …

طرز تهیه سوپ شیر ساده و بسیار خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه سوپ شیر ساده سوپ شیر یکی از انواع سوپ های ساده و مخصوص بین المللی است که ورژن مجلسی آن معمولا …

طرز تهیه دوقوس ماهی , دستور پخت دوقوس ماهی بوشهری

دوقوس یا دقوس ماهی یکی از معروف ترین غذاهای استان بوشهر است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دوقوس ماهی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماهی حلوا ۴ عدد
آرد سفید ۸ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی ۴ عدد
پیاز ۱ عدد بزرگ
آب جوش ۲ لیوان
زعفران دم کرده ۴ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
سیر  ۴ حبه
پودر لیمو عمانی ۱ قاشق مرباخوری
نمک، فلفل سیاه و قرمز به مقدار کافی
زردچوبه و رغن مایع به مقدار کافی

طرز تهیه دوقوس ماهی

مرحله اول

برای تهیه دوقوس ماهی خوشمزه در ابتدای کار ۲ تا از سیرها را رنده می کنیم و به همراه زعفران دم کرده و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه درون یک کاسه کوچک با هم ترکیب می کنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله ترکیب مواد را روی بدن ماهی ها می مالیم، سپس آنها را درون یک ظرف مناسب قرار می دهیم. در ادامه روی ظرف را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا ماهی ها طعم دار شوند.

مرحله سوم

در همین حین آرد سفید را به همراه پودر لیمو عمانی و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و فلفل قرمز درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم و به خوبی با هم ترکیب می کنیم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و پیاز خرد شده را به همراه مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس چند دقیقه تفت می دهیم تا پیاز طلایی شود. در ادامه سیرهای باقی مانده را درون تابه رنده کرده و چند ثانیه تفت می دهیم.

مرحله پنجم

حالا زردچوبه و رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و چند دقیقه دیگر تفت می دهیم تا رب سرخ شود. در ادامه گوجه فرنگی ها را پوست گرفته و داخل تابه رنده می کنیم، سپس کمی نمک و فلفل قرمز اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله زعفران باقی مانده را به همراه آب جوش به تابه اضافه کرده و مواد را کمی تفت می دهیم تا یکدست شوند. در ادامه درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم سس با حرارت ملایم غلیظ شده و جا بیفتد.

مرحله هفتم

پس از اینکه ماهی ها طعم دار شدند، آنها را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه دیگر روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن داغ شد، ماهی ها را ابتدا درون آرد می غلطانیم، سپس درون روغن داغ قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا هر دو سمت ماهی ها را به خوبی سرخ کرده و آنها را به تابه حاوی سس منتقل می کنیم. در ادامه مقداری سس روی ماهی ها می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه درون سس بمانند تا طعم دار شوند.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان ماهی ها آماده هستند و می توانیم آنها را به همراه سبزی پلو سرو کنیم. توجه داشته باشید که این غذا به صورت خیلی تند سرو می شود، به همین دلیل حداقل نصف قاشق چایخوری فلفل قرمز در سس آن بریزید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا