طرز تهیه رولت گوشت و مرغ، غذای شیک و مجلسی!


طرز تهیه رولت گوشت و مرغ, رولت گوشت و مرغ مجلسی , فیلم رولت گوشت و مرغ , رولت گوشت و مرغ دو رنگ

رولت گوشت و مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود این غذای شیک و متنوع برای پذیرایی بسیار مناسب است، رولت گوشت و مرغ از دو لایه مختلف گوشت قرمز و مرغ تشکیل شده به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه رولت گوشت و مرع در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
گوشت چرخ کرده مرغ ۲۵۰ گرم
گوشت چرخ کرده قرمز ۲۵۰ گرم
آرد نخودچی یا پودر سوخاری ۴ قاشق غذا خوری
سیر رنده شده ۲ حبه
پیاز متوسط رنده شده ۲ عدد
هویج آب پز ۲ عدد متوسط
جعفری ساطوری شده ۴ قاشق غذا خوری
پاپریکا و پودر پیاز به مقدار لازم
پودر تخم گشنیز و فلفل سیاه به مقدار لازم
نمک و زردچوبه به مقدار لازم
زعفران دم کرده برای داخل مایع گوشتی مرع نصف استکان
مواد لازم برای سس مقدار مواد
پیاز رنده شده متوسط ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
نمک و زردچوبه به مقدار لازم
فلفل سیاه و پودر سیر به مقدار لازم
زعفران دم کرده نصف استکان
محتوا پنهان
1 طرز تهیه رولت گوشت و مرغ

طرز تهیه رولت گوشت و مرغ

مرحله ۱: پختن هویج‌ها

ابتدا هویج‌ها را بشورید، داخل یک قابلمه قرار دهید بعد مقداری آب روی آن‌ها بریزید، ظرف را روی حرارت متوسط قرار دهید تا هویج‌ها بپزند و بافت آن‌ها نرم شود، بعد قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا در دمای محیط هویج‌ها خنک شوند.

مرحله ۲: چرخ کردن گوشت قرمز و گوشت مرغ

بعد مقداری گوشت مرغ را که بهتر است ترکیبی از ران و سینه باشد را با چرخ گوشت چرخ کنید، سپس آن را داخل یک ظرف بریزید بعد از آن مقداری گوشت قرمز که از هر نوعی می‌توانید استفاده کنید را هم چرخ کنید و داخل یک ظرف دیگر بریزید.

مرحله ۳: رنده کردن پیاز و اضافه کردن به گوشت‌ها

سپس پیازها را پوست بگیرید، بشورید، با رنده ریز رنده کنید، سپس آب پیاز رنده شده را بگیرید، بعد پیاز را به دو قسمت تقسیم کنید، یک قسمت از آن را به گوشت چرخ کرده و قسمت دیگر را به گوشت مرغ اضافه کنید، خوب با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله ۴: رنده کردن سیر و اضافه کردن به مواد

بعد سیرها را پوست بگیرید، با رنده ریز رنده کنید، نصف آن را به گوشت مرغ و نصف دیگر را به گوشت قرمز اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و عطر سیر در مواد پخش شود، مقدار سیر را می‌توانید به دلخواه خودتان کمی بیشتر بریزید.

مرحله ۵: اصافه کردن آرد نخودچی یا پودر سوخاری به مواد

بعد از آن مقداری آرد نخودچی یا پودر سوخاری را روی گوشت‌ چرخ کرده قرمز و گوشت چرخ کرده مرغ بریزید، هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند، در این صورت بافت آن‌ها کمی منسجم‌تر می‌شود، سعی کنید از پودر سوخاری یا آرد نخودچی مرغوب استفاده کنید.

مرحله ۶: اضافه کردن ادویه‌ها به مخلوط مواد

سپس مواد را ورز دهید تا کاملاً با هم مخلوط شوند بعد از آن ادویه‌ها را که شامل نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر پیاز و پودر تخم گشنیز است به دلخواه و با توجه به ذائقه خودتان به مقدار کافی روی مواد بریزید بعد با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله ۷: دم کردن زعفران و اضافه کردن به مواد گوشتی مرغ

وقتی که عطر ادویه‌ها پخش شد و به خورد مواد گوشتی رفت سپس مقداری زعفران را داخل یک ظرف کوچک بریزید، به آن کمی آب جوش اضافه کنید، بگذارید تا خوب دم بکشد و غلیظ شود سپس زعفران آب کرده را به مواد گوشتی مرغ اضافه کنید.

مرحله ۸ : قرار دادن مواد گوشتی در یخچال

سپس مواد گوشتی مرغ را خوب هم بزنید تا رنگ، عطر و طعم زعفران به خورد مواد رود، سپس روی ظرف مواد گوشتی را با فویل بپوشانید و آن‌‌ها را در یخچال قرار دهید اجازه دهید تا به مدت نیم ساعت استراحت کنند، خوب جا بیفتند و منسجم شوند.

مرحله ۹: شکل دادن به مواد گوشت قرمز

بعد از این زمان ظرف های مواد گوشتی را از یخچال بیرون بیاورید سپس روی یک سطح صاف نایلون قرار دهید، نایلون را چرب کنید بعد ابتدا مواد گوشت قرمز را روی آن قرار دهید، سپس به شکل یک مستطیل با ضخامت مناسب آن را با دست پهن کنید.

مرحله ۱۰: فرم دادن به مواد گوشت مرغ و قرار دادن لایه‌ها روی هم

سپس مواد مایه گوشت مرغ را هم به همان شکل روی نایلون قرار دهید، با دست پهن کنید تا به شکل مستطیل با ضخامت مناسب هم اندازه مواد گوشتی درآید سپس دو لایه را روی هم قرار دهید سعی کنید که لایه‌هایی که آماده کرده‌اید هم اندازه و هم شکل باشند.

مرحله ۱۱: خرد کردن جعفری و ریختن روی لایه گوشتی

بعد مقداری جعفری را تمیز بشورید، داخل سبد بگذارید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود، بعد از آن جعفری‌ها را با یک چاقوی تیز کاملاً ریز خرد کنید سپس جعفری‌های خرد شده را روی لایه‌ مستطیلی شکل رویی بپاشید تا کاملاً سطح آن را بپوشاند.

مرحله ۱۲: قرار دادن هویج رو لایه گوشتی و رول کردن آن

سپس هویج‌ها را که آب پز کرده بودید روی گوشت قرار دهید، لایه‌های گوشتی را به دور هویج‌ها رول کنید به کمک نایلون این کار را انجام دهید و رول را محکم بکشید تا فشرده شود و لایه‌ها از هم باز نشوند رول تشکیل شده باید کاملاً محکم و سفت شود.

مرحله ۱۳: قرار دادن رول در قالب و گذاشتن قالب در فر

بعد از آن داخل قالب مورد نظر را با روغن مایع کاملا چرب کنید، کف قالب کمی روغن بریزید سپس رول گوشتی را داخل قالب قرار دهید سطح آن را هم کمی چرب کنید، قالب را با فویل بپوشانید، آن را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید.

مرحله ۱۴: تنظیم دمای فرو پختن رولت گوشت و مرغ

دمای فر را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید، اجازه دهید تا رول گوشتی به مدت تقریباً ۴۰ دقیقه در فر بپزد و آماده شود با توجه به این که دمای فرهای مختلف با هم فرق می‌کند دقت کنید که رول گوشت و مرغ نسوزد یا بافت آن خیلی خشک نشود.

مرحله ۱۵: پوست گرفتن و رنده کردن پیاز

در این فاصله برای درست کردن سس مخصوص رولت گوشت و مرغ یک پیاز را پوست بگیرید، بشورید، پیاز را با رنده ریز رنده کنید سپس داخل یک تابه مناسب مقداری روغن بریزید، بعد تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود.

مرحله ۱۶: تفت دادن پیاز و اصافه کردن ادویه‌ها به آن

بعد پیازها را داخل روغن بریزید، تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شود سپس ادویه‌ها را که شامل نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر است به پیازها اضافه کنید، هم بزنید تا رنگ زردچوبه در آن‌ها باز شود، پیازها طلایی رنگ شوند و عطر سیر آزاد شود.

مرحله ۱۷: اضافه کردن رب گوجه فرنگی و زعفران دم کرده به مواد

سپس مقداری رب گوجه فرنگی به پیازها اضافه کنید رب گوجه را کمی تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و رنگ رب باز شود، وقتی که رنگ رب کمی تیره شد مقداری زعفران دم کرده غلیظ را به آن اضافه کنید، هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند.

مرحله ۱۸: اصافه کردن سس به رولت گوشت و مرغ

در ۲۰ دقیقه آخر رول گوشت و مرغ را از داخل فر بیرون بیاورید، سس آماده شده را روی آن بریزید دوباره رولت گوش و مرغ را داخل فر قرار دهید، اجازه دهید تا مدتی هم با سس بپزد، در این حالت عطر و طعم سس کاملاً به خورد رولت گوشت می‌رود.

مرحله ۱۹: برش دادن رولت گوشت و مرغ و تزیین آت

بعد از آن رولت گوشت و مرغ را از داخل فر بیرون بیاورید، در ظرف دیگری قرار دهید سپس رولت را در اندازه‌های دلخواه برش بزنید، بعد از آن چند برش از رولت را داخل ظرف مناسب بچینید و با چند برگ نعنا، شوید و ریحان تازه تزئین کنید. در آخر رولت گوشت و مرغ را به عنوان یک غذای شیک و مجلسی برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با سالاد، ترشی و انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا