طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ریش ریش مجلسی مرحله به مرحله


طرز تهیه پیده ارده خوشمزه ترکیه ای مرحله به مرحله

طرز تهیه پیده ارده پیده ارده یکی از انواع نان های خوشمزه و مقوی است که با رسپی های متفاوتی درست می شود، …

آموزش طرز تهیه خورش قیمه خوشمزه و مجلسی مثل نذری

طرز تهیه خورش قیمه خورش قیمه یکی از معروف ترین خورش های ایرانی است که علاوه بر اینکه می توان از ان به …

طرز تهیه سوپ ماست خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه سوپ ماست سوپ ماست یکی از انواع پیش غذاهای سنتی و خوشمزه خاورمیانه است که با مواد متنوعی درست می شود، …

فیلم طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ریش ریش انواع پلو با مرغ ریش ریش شده طرز تهیه مرغ ریش ریش لای برنج زرشک پلو با مرغ ریش ریش نی نی سایت مرغ ریش ریش با سیب زمینی زرشک پلو با مرغ ریش ریش دونفره زرشک پلو با مرغ ریش ریش و هویج طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مخلوط

زرشک پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه لذیذ است که به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی درست می‌شود، این غذای خوش طعم و مقوی طرفداران زیادی دارد و برای پذیرایی بسیار مناسب و شیک است و خیلی راحت درست می‌شود، برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ریش ریش در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه مرغ نصف یک عدد
زرشک ۴/۱ لیوان فرانسوی
پیاز متوسط ۱ عدد
زعفران دم کرده غلیظ به مقدار دلخواه
شکر ( اختیاری) ۲ قاشق غذا خوری
برنج ۱٫۵ پیمانه

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ریش ریش

 

مرحله اول

برای طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ریش ریش ابتدا سینه مرغ را در یک قابلمه قرار دهید و مقداری آب روی آن بگیرید، بعد کمی نمک و زردچوبه به آن اضافه کنید. در ادامه یک پیاز کوچک را هم پوست بگیرید و بشورید و در قابلمه بیاندازید (برای گرفتن بوی زهم مرغ)، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا مرغ بپزد.

مرحله دوم

سپس در این فاصله یک قابلمه را تا نصفه از آب پر کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش آید و بعد برنج را که از شب قبل و یا از چند ساعت قبل با آب و کمی نمک خیس کرده‌اید، در آن بریزید و اجازه دهید تا به مدت ۶ تا ۷ دقیقه با هم بجوشند.

مرحله سوم

بعد از این زمان برنج را آبکش کنید و کنار بگذارید، سپس مقداری زرشک را تمیز بشورید و بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و سپس زرشک‌ها را در آن بریزید و در روغن داغ خوب سرخ کنید.

مرحله چهارم

سپس سینه مرغ را که خوب پخته است از روی حرارت بردارید و بعد از این که کمی سرد شد، مرغ را ریش ریش کنید و بعد مقداری زعفران را در یک ظرف کوچک بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا خوب دم بکشد و غلیظ شود.

مرحله پنجم

بعد از این که مرغ‌ها را ریش ریش کردید در همان تابه که زرشک‌ها را تفت دادید، آن‌ها را بریزید و زعفران دم کرده غلیظ را هم اضافه کنید و بعد مقداری شکر را روی مخلوط بریزید و تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و کمی با هم تفت دهید.

مرحله ششم

وقتی که شکر ذوب شد و همه مواد با هم مخلوط شدند، تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و ته دیگ دلخواه خودتان را قرار دهید و بعد یک لایه برنج روی ته دیگ بریزید و سطح آن را صاف کنید.

مرحله هفتم

سپس مواد مرغ‌ها را روی برنج بریزید و پخش کنید تا کاملا سطح برنج را بپوشاند و بعد دوباره یک لایه برنج بریزید و درب قابلمه را با دم‌کنی محکم ببندید و اجازه دهید تا برنج خوب دم بکشد و پخته شود و بعد از آن برنج را از روی حرارت بردارید.

مرحله هشتم

به جای این که مواد مرغ را در وسط برنج بریزید می‌توانید ابتدا برنج را به تنهایی دم کنید و بعد مخلوط مواد مرغ را روی برنج بریزید و پخش کنید، که این مدل برای پذیرایی مناسب تر است، بعد از آن برنج را در ظرف مناسب بکشید و تزئین کنید. در آخر زرشک پلو با مرغ ریش ریش را همراه با آب مرغ، سالاد و ترشی و زیتون پرورده و انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا