طرز تهیه سالاد کلم رژیمی، به روش رستورانی درستش کن!


طرز تهیه مرغ با سس آلو، به روش رستورانی درستش کن!

طرز تهیه مرغ با سس آلو مرغ با سس آلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که طعمی ملس و فوق …

طرز تهیه ته چین سبزیجات خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه ته چین سبزیجات ته چین سبزیجت یکی از انواع غذاهای سالم و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می …

طرز تهیه باگت شکم پر خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه باگت شکم پر باگت شکم پر نوعی غذای خوشمزه با طعمی بی‌نظیر است که خیلی راحت و سریع آماده می‌شود این …

طرز تهیه سالاد کلم رژیمی, طرز تهیه سالاد کلم سفید با شوید , طرز تهیه سالاد کلم سفید ساده

سالاد کلم رژیمی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت با مواد متنوع درست می‌شود این سالاد خوش طعم برای پذیرایی و مهمانی‌ها مناسب است، با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید از سبزیجات مختلفی برای تهیه سالاد کلم رژیمی استفاده کنید برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه سالاد کلم رژیمی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
کلم برگ سفید یک بوته کوچک
کلم برگ بنفش ۱ بوته کوچک
هویج ۲ عدد
خیار ۲ عدد
پیازچه ۱۰ عدد
کیپر به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
مواد لازم برای سس مقدار مواد
ماست کم چرب یا ماست ایسلندی ۳ تا ۴ قاشق غذا خوری
روغن زیتون ۱ قاشق غذا خوری
فلفل سیاه ۲/۱ قاشق چای خوری
آب لیمو ترش تازه ۱ لیمو ترش
پودر آویشن ( اختیاری) به مقدار دلخواه
پودر سیر و پودر پیاز ( اختیاری) به مقدار دلخواه
نعنا و ریحان و شوید تازه برای تزئین به مقدار لازم
مغز گردو خرد شده برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد کلم رژیمی

مرحله ۱: شستن و برش زدن کلم برگ سفید و بنفش و هویج‌ها

ابتدا کلم سفیدها و کلم بنفش‌ها را به شکل نواری و باریک برش بزنید، بعد آن‌ها را تمیز بشورید و داخل سبد بریزید تا آب اضافی کلم‌ها خارج شود، سپس هویج‌ها را پوست بگیرید، با رنده درشت یا رنده مخصوص رنده کنید تا به شکل نوارهای بلند درآیند.

مرحله ۲: شستن و خرد کردن خیارها و پیازچه‌ها

سپس خیارها را تمیز بشورید، به دلخواه خودتان می‌توانید پوست آن‌ها را بگیرید یا این که از خیار با پوست استفاده کنید، بعد آن‌ها را به شکل خلالی و باریک برش بزنید، کنار بگذارید سپس پیازچه‌ها را تمیز بشورید، خشک کنید، در اندازه‌های متوسط خرد کنید.

مرحله ۳: مخلوط کردن همه سبزیجات با هم

بعد از آن کلم‌ها را که خشک شده‌اند داخل یک ظرف بریزید سپس هویج‌ها و خیارها و پیازچه‌ها را به آنها اضافه کنید، با هم مخلوط کنید تا همه مواد کاملاً با هم ترکیب شوند و بافت یک دستی را تشکیل دهند، مقدار هر کدام از سبزیجات با سلیقه خودتان است.

مرحله ۴: اضافه کردن کیپر به مواد سالاد

سپس مقداری کیپر یا کاپاریس به مواد اضافه کنید، با آن‌ها مخلوط کنید، کیپر جزء جدا نشدنی غذاهای ایتالیایی است و برای درست کردن انواع سالادها، پاستا، پیتزا و غذاهای گوشتی از آن استفاده می‌کنند کیپر طعمی فوق العاده به سالاد یا غذا می‌دهد.

مرحله ۵: مخلوط کردن همه مواد سالاد و کیپر با هم

کیپر را می‌توانید در سوپرمارکت‌ها در قفسه ترشی‌ها پیدا کنید اما اگر کیپر در دسترس نبود می‌توانید بدون اضافه کردن آن به مواد سالاد، بقیه سبزیجات را به اندازه دلخواه با توجه به ذائقه خودتان با هم ترکیب کنید تا یک سالاد رژیمی و خوش طعم داشته باشید.

مرحله ۶: مخلوط کردن ماست و روغن زیتون با هم

بعد برای درست کردن سس سالاد مقداری ماست کم چرب را داخل یک ظرف بریزید می‌توانید از ماست ایسلندی هم برای درست کردن سس استفاده کنید، سپس روغن زیتون به ماست اضافه کنید، روغن زیتون را با ماست مخلوط کنید تا کاملاً با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ۷: اضافه کردن فلفل سیاه و آب لیمو ترش به سس

سپس با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان کمی فلفل سیاه روی ماست بریزید و با آن ترکیب کنید تا طعم آن به خورد سس برود، بعد از آن مقداری آب لیمو ترش هم به مواد سس اضافه کنید، هم بزنید و با آن مخلوط کنید، تا عطر و طعم آب لیمو به خورد سس برود.

مرحله ۸: اضافه کردن ادویه‌ها به سس و ریختن سس روی سالاد

به دلخواه خودتان می‌توانید کمی از ادویه‌های سالاد را مثل آویشن، پودر سیر و پودر پیاز هم به سس اضافه کنید و با آن مخلوط کنید تا بافت یکدستی تشکیل شود بعد از این که سس آماده شد آن را روی مخلوط مواد سالاد بریزید، هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند.

مرحله ۹: قرار دادن سالاد در یخچال

سپس ظرف سالاد را در یخچال قرار دهید، اجازه دهید تا به مدت نیم ساعت در یخچال استراحت کند، سس به خورد مواد برود و سالاد را مزه‌دار کند، بعد از این مدت سالاد را از یخچال بیرون بیاورید و دوباره هم بزنید تا همه مواد خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله ۱۰: تزئین سالاد کلم رژیمی

سپس سالاد کلم رژیمی را داخل ظرف مناسب بریزید، بعد با چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه آن را تزئین کنید، همچنین برای تزئین این سالاد خوش رنگ و خوش طعم می‌توانید از برش‌های حلقه‌ای گوجه فرنگی هم استفاده کنید و روی سالاد به شکل دلخواه بچینید. در آخر سالاد کلم رژیمی را به عنوان یک پیش غذای شیک و مناسب همراه با انواع دورچین و مخلفات برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا