طرز تهیه سالاد کینوا خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله


طرز تهیه خورش کدو حلوایی خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه خورش کدو حلوایی خورش کدو حلوایی یکی از خورش های خاص و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست …

طرز تهیه سالاد کینوا رژیمی طرز تهیه سالاد کینوا با مرغ طرز تهیه سالاد کینوا با کاهو طرز تهیه سالاد کینوا با سبزیجات سالاد کینوا مجلسی کالری سالاد کینوا سالاد کینوا و آووکادو سالاد کینوا با سس بادام زمینی

کینوا به عنوان یکی از انواع غلات مورد استفاده قرار می‌گیرد و به خاویار گیاهی معروف است و سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها است، کینوا در ۳ رنگ سفید، سیاه و قرمز وجود دارد و در تهیه سالاد، کتلت، برگر و سوپ مورد استفاده می شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد کینوا در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کینوا رنگی یک پیمانه
خیار ۲ عدد
گوجه ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
انبه ۱ عدد
جعفری خرد شده نصف پیمانه
فلفل دلمه ۱ عدد
پنیر به مقدار دلخواه
کلم بنفش ۵ تا ۶ برگ
کرفس خرد شده نصف پیمانه
مواد لازم برای سس
آب لیمو ترش تازه ۳ قاشق غذا خوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
فلفل قرمز به مقدار لازم
رنده پوست لیمو ترش ۱ عدد

طرز تهیه سالاد کینوا

مرحله اول

برای تهیه سالاد کینوا ابتدا کینوا را مانند برنج کته بپزید به این شکل که کینوا را تمیز بشورید و در یک قابلمه بریزید و روی آن مقداری آب بگیرید که روی کینوا را بپوشاند و به اندازه یک نیم بند انگشت بالاتر از سطح کینوا قرار بگیرد و روی حرارت متوسط قرار دهید.

مرحله دوم

وقتی آب شروع به جوشیدن کرد و آب درون قابلمه کشیده شد سپس درب قابلمه را با دم‌کنی ببندید و حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا کینوا به مدت ۲۰ دقیقه بپزد و نرم شود، سپس از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود.

مرحله سوم

سپس کینوا سرد شده را در یک ظرف مناسب برای سالاد بریزید و بعد خیارها را بشورید و به دلخواه خودتان پوست بگیرید و نگینی خرد کنید و در ظرف سالاد بریزد، بعد گوجه‌‌ را هم بشورید و نگینی خرد کنید و روی خیارها در ظرف سالاد بریزد.

مرحله چهارم

سپس مقداری جعفری را بشورید و بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود و سپس ریز خرد کنید و در ظرف سالاد بریزد، بعد چند برگ کلم بنفش را هم بشورید و خشک کنید و ریز خرد کنید و به مواد سالاد اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

مرحله پنجم

حالا مقداری کرفس را بشورید و خشک کنید و ریز خرد کنید و روی مواد بریزید، سپس یک پیاز را پوست بگیرید و بشورید و نگینی خرد کنید و به مواد سالاد اضافه کنید و بعد یک فلفل دلمه‌ای را بشورید و به شکل نگینی خرد کنید و روی سالاد بریزید‌.

مرحله ششم

فلفل دلمه‌ای را به دلخواه و سلیقه خودتان از هر رنگی که خواستید انتخاب کنید و یا ترکیبی از دو یا سه رنگ را در سالاد بریزید، سپس یک انبه را بشورید و پوست بگیرید و هسته آن را جدا کنید و انبه را نگینی خرد کنید و به سالاد اضافه کنید.

مرحله هفتم

اگر انبه در دسترس نبود می‌توانید گوشت پرتقال را جایگزین انبه کنید و بعد به دلخواه و با توجه ذائقه خودتان مقداری پنیر پارمزان یا پنیر چدار را به مواد اضافه کنید و همه مواد را با هم ترکیب کنید تا عطر و طعم همه مواد با هم مخلوط شوند.

مرحله هشتم

سپس برای درست کردن سس سالاد یک لیمو ترش تازه را بشورید و با رنده ریز پوست سبز آن را رنده کنید و در ظرفی بریزید، پوست سفید را رنده نکنید چون تلخ است بعد لیمو ترش را از وسط برش بزنید آب آن را بگیرید و به ظرف اضافه کنید.

مرحله نهم

سپس مقداری روغن زیتون را به ظرف سس اضافه کنید و بعد کمی نمک و فلفل سیاه را هم روی مواد بریزید و با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان کمی فلفل قرمز را هم به مواد اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید و سس را روی سالاد بریزید.

مرحله دهم

وقتی سس را به سالاد اضافه کردید و با هم مخلوط کردید سالاد را به مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا سس کاملا به خورد سالاد برود و عطر و طعم همه مواد سالاد و سس با هم ترکیب شوند، بعد از آن از یخچال بیرون بیاورید و هم بزنید.

مرحله یازدهم

بعد از آن سالاد را در ظرف مناسب بکشید و با مقداری گردو خرد شده و چند برش لیموی تازه تزئین کنید و همراه با وعده‌های غذایی یا به عنوان یک وعده رژیمی برای افراد با رژیم غذایی گیاهی استفاده کنید و همراه با انواع سالادها و غذاها سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا