طرز تهیه ساندویچ سزار، برای عاشقان طعم‌های جذاب


طرز تهیه ته چین قارچ خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه ته چین قارچ ته چین قارچ یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که به صورت ساده یا با …

طرز تهیه ساطری پلو غذای خوشمزه خراسانی با گوشت و کشمش

طرز تهیه ساطری پلو ساطری پلو یکی از انواع غذاهای بسیار خوشمزه و سنتی ایرانی است که اصالت آنرا متعلق به استان خراسان …

طرز تهیه سوپ جو سفید خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه سوپ جو سفید سوپ جو سفید یکی از انواع سوپ های خوشمزه و اصیل ایرانی است که معمولا در رستوران ها …

طرز تهیه ساندویچ سزار , دستور پخت ساندویچ سزار

ساندویچ سزار یکی از انواع فست فودهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت و سریع آماده و تهیه می‌شود و از آن می‌توانید به عنوان یک پیش غذای شیک برای پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده کنید این ساندویچ خوش طعم طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه ساندویچ سزار در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
زرده تخم مرغ ۱ عدد
سرکه ۱ قاشق غذا خوری
سس خردل ۱ قاشق غذاخوری
پنیر پارمسان ۵۰ گرم
آب لیمو ترش تازه ۱ قاشق غذا خوری
سیر ۱ حبه
نمک ۱ پینچ
آب سرد ۲ قاشق غذا خوری
فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری
سرکه بالزامیک ۱ قاشق غذا خوری
روغن زیتون نصف فنجان
سینه مرغ ۱ عدد
کاهوی کوچک ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه از هر کدام ۱ قاشق چای خوری
پودر سیر ۱ قاشق چای خوری
روغن زیتون ۲ قاشق غدا خوری

طرز تهیه ساندویچ سزار

مرحله ۱: طعم دار کردن مرغ

ابتدا سینه‌های مرغ را داخل یک ظرف قرار دهید و مقداری روغن زیتون روی آن‌ها بریزید و تکه‌های مرغ را کاملاً با روغن آغشته کنید سپس مقداری نمک و فلفل سیاه و کمی پودر سیر روی سینه‌های مرغ بپاشید و کاملاً روی آن‌ها پخش کنید.

مرحله ۲: استراحت کردن مرغ

بعد در ظرف را ببندید و یا روی آن را بپوشانید و در یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا مرغ‌ها به مدت یک ساعت استراحت کنند و طعم‌دار شوند و روغن زیتون و ادویه‌ها به خورد مرغ‌ها بروند سپس یک تخم مرغ را بشکنید و زرده آن را جدا کنید.

مرحله ۳: جدا کردن زرده و سفیده تخم‌مرغ

همه سفیده‌های تخم مرغ را کاملاً از زرده جدا کنید تا بوی زهم تخم مرغ از بین برود سپس زرده تخم مرغ را داخل یک ظرف دیگر بریزید و با همزن دستی به مدت ۴ دقیقه خوب هم بزنید تا از حالت لختگی‌ خارج شود و بافت آن صاف و یکدست شود.

مرحله ۴: اضافه کردن سرکه

بعد کمی سرکه به زرده تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا هم آن را ضدعفونی کند و هم بوی زهم تخم مرغ را بگیرد سرکه را خوب هم بزنید تا با زرده تخم مرغ کاملاً مخلوط و یکدست شود و بعد مخلوط تشکیل شده را به طور مدام هم بزنید.

مرحله ۵: ترکیب با سس خردل و سرکه بالزامیک

سپس در حین هم زدن مخلوط مقداری سس خردل را به آن اضافه کنید و و هم بزنید تا با هم ترکیب و یکدست شوند و بعد مقداری سرکه بالزامیک به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و طعم سرکه بالزامیک به خورد مواد برود.

مرحله ۶: افزودن عطر و طعم سیر و لیمو

بعد یک حبه سیر را پوست بگیرید و با رنده ریز رنده کنید و به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا عطر سیر در مواد پخش شود، سپس یک لیمو ترش را تمیز بشورید و از وسط برش دهید و آب آن را بگیرید و به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

مرحله ۷: اضافه کردن روغن زیتون

وقتی که ترکیب مواد کاملاً یکدست شد روغن زیتون را در سه مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید و هر بار هم بزنید تا کاملاً به خورد مواد برود با هم ترکیب و یکدست شوند بعد کمی نمک به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید و با هم ترکیب کنید.

مرحله ۸: اضافه کردن پنیر پارمزان و فلفل

سپس مقداری پنیر پارمزان را به ترکیب مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند و بعد هم با توجه به ذائقه و با سلیقه خودتان می‌توانید مقداری فلفل سیاه را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند.

مرحله ۹: استراحت مخلوط در یخچال

بعد مقدار کمی آب به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید و با هم ترکیب کنید و سپس سس را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت نیم ساعت خوب استراحت کند و طعم و عطر همه مواد کاملاً با هم مخلوط شود و سس جا بیفتد.

مرحله ۱۰: مراحل گریل کردن و تهیه نان

سپس سینه‌های طعم‌دار شده را در گریل قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۶ تا ۷ دقیقه کاملاً گریل و طلایی رنگ شوند و بعد از آن نان‌های ساندویچ را هم از وسط برش دهید و در گریل قرار دهید تا کمی گریل شوند و بافت آن‌ها ترد و برشته شود.

مرحله ۱۱: آماده کردن سینه مرغ

سپس سینه‌های مرغ را به شکل نواری و باریک برش دهید و مقداری سس سزار روی آن‌ها بریزید به طوری که کاملاً سطح برش‌های مرغ را بپوشاند و بعد روی نان‌های گریل شده سس سزار بریزید و پخش کنید تا سطح نان کاملا با سس پوشانده شود‌.

مرحله ۱۲: تزیین با کاهو، زیتون و گوجه

بعد مقداری کاهو را که از قبل شسته‌اید و خشک شده‌اند خرد کنید و روی نان‌ها بریزید سپس مقداری هم زیتون پرورده را به شکل حلقه‌ای برش بزنید و روی کاهوها قرار دهید و بعد گوجه فرنگی‌ها را تمیز بشورید و به شکل حلقه‌ای برش بزنید.

مرحله ۱۳: سرو ساندویچ

بعد برش‌های گوجه را روی زیتون‌ها بچینید و مرغ‌های گریل شده را هم روی گوجه‌ها قرار دهید و سپس دوباره مقداری سس سزار روی آن‌ها را بریزید و بعد طرف دیگر نان را هم روی آن قرار دهید به این ترتیب ساندویچ سزار آماده است. در آخر ساندویچ سزار را به عنوان یک فست فود خوش طعم و لذیذ و یا غذای ساده و سریع همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا