طرز تهیه سس زرشک، با طعم لذیذ برای مرغ و گوشت


طرز تهیه زیتون پرورده ساده رستورانی مرحله به مرحله

طرز تهیه زیتون پرورده ساده زیتون پرورده از خوراکی های خوشمزه ایرانی است که در کنار انواع غذاهای سنتی و ایرانی سرو می …

طرز تهیه ترشی هفت بیجار خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه ترشی هفت بیجار ترشی هفت بیجار یکی از انواع ترشی های خاص و خوشمزه ایرانی است که در آن از ترکیبات …

طرز تهیه خورش انار و بادمجان، لذت یک شام پاییزی بی‌نظیر

طرز تهیه خورش انار و بادمجان خورش انار و بادمجان یکی از انواع خورش‌های خوشمزه، لذیذ و اصیل شمالی است که به روش‌های …

طرز تهیه سس زرشک, طرز تهیه سس زرشک برای مرغ , طرز تهیه سس زرشک و گردو , سس زرشک برای استیک , سس زرشک برای اکبر جوجه , سس زرشک برای جوجه کباب , طرز تهیه سس زرشک پلو

سس زرشک یکی از انواع سس‌های خوشمزه و لذیذ است، که طعمی ملس دارد این سس خوش طعم و پرطرفدار به عنوان یک چاشنی مناسب برای سرو انواع غذاهای گوشتی مناسب است، علاوه بر طعم فوق العاده آن خواص دارویی فراوانی دارد و خیلی راحت درست می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه سس زرشک در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
زرشک تازه ۲۰۰ گرم معادل ۱ لیوان
آب زرشک ۵۰ میلی لیتر معادل ۴/۱ لیوان
آب لیمو ترش ۳ قاشق غذا خوری
سرکه بالزامیک ۵ قاشق غذا خوری
روغن زیتون ۵ قاشق غذا خوری
شکر ۲ قاشق غدا خوری
نمک و فلفل سیاه ۱ قاشق چای خوری از هر کدام
پودر پیاز ۱ قاشق چای خوری
نعنا و ریحان تازه برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه سس زرشک

مرحله ۱: مخلوط کردن زرشک و شکر در میکسر

ابتدا مقداری زرشک را تمیز بشورید، داخل میکسر یا مخلوط کن بریزید، بعد مقداری شکر روی زرشک‌ها بریزید، با هم مخلوط و میکس کنید تا شکر حل شود و طعم آن‌ها کاملاً با هم مخلوط شود مقدار شکر را با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید کمی تغییر دهید.

مرحله ۲: اضافه کردن ادویه‌ها به مخلوط مواد

سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر پیاز به مخلوط تشکیل شده اضافه کنید، دوباره با هم میکس کنید تا ادویه‌ها کاملاً به خورد مخلوط مواد بروند و عطر آن‌ها در سس پخش شود، بعد از آن کمی از طعم سس را بچشید و مقدار نمک آن را اندازه‌گیری کنید.

مرحله ۳: اضافه کردن سرکه و آب زرشک به مخلوط سس

بعد از آن سرکه را به مخلوط سس اضافه کنید دوباره با هم مخلوط کنید تا طعم سرکه کاملاً به خورد مخلوط سس برود، سپس مقداری آب زرشک را که از قبل آماده کرده‌اید یا به شکل آماده از بیرون خریداری کرده‌اید روی مواد بریزید و با هم میکس کنید.

مرحله ۴: اضافه کردن روغن زیتون به سس

بعد از این که بافت مخلوط تشکیل شده یک دست شد، مقداری روغن زیتون روی مواد بریزید، با هم میکس کنید تا روغن زیتون کاملاً به خورد مواد برود و بافت مخلوط تشکیل شده کاملاً یکدست و لطیف شود، سپس یک لیمو ترش تازه را تمیز بشورید و از وسط نصف کنید.

مرحله ۵: اصافه کردن آب لیمو ترش تازه به مواد

سپس آب لیمو ترش را بگیرید، آن را به مخلوط مواد اضافه کنید، دوباره با هم میکس کنید تا عطر و طعم لیمو ترش به خورد مواد برود اگر لیمو ترش تازه در دسترس نبود می‌توانید از آبلیموی آماده استفاده کنید، روی مواد بریزید و با آن‌ها خوب ترکیب کنید.

مرحله ۶: ریختن سس زرشک داخل ظرف شیشه‌ای مناسب

وقتی که همه مواد خوب با هم مخلوط و میکس شدند تا بافت یک دستی تشکیل شد، میکسر یا مخلوط کن را خاموش کنید، سپس یک ظرف شیشه‌ای را تمیز بشورید و کاملاً خشک کنید بعد سس را داخل ظرف بریزید، در آن را محکم ببندید و در یخچال قرار دهید.

مرحله ۷: تزئین سس زرشک و سرو آن

از سس زرشک می‌توانید برای مدت طولانی در یخچال نگهداری کنید، بعد در هنگام استفاده سس را داخل یک ظرف مناسب بریزید، با یک برگ نعنا یا ریحان تازه آن را تزئین کنید و به عنوان یک چاشنی خوش طعم و پرطرفدار برای سرو با انواع غذاهای گوشتی و متنوع استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا