طرز تهیه سس کارامل خوشمزه خانگی مرحله به مرحله


طرز تهیه شله خرمایی خوشمزه بوشهری مرحله به مرحله

طرز تهیه شله خرمایی شله خرمایی یکی از انواع دسرهای شهر بوشهر است که شباهت زیادی به حلوا دارد و معمولا در ماه …

طرز تهیه بستنی کاکائویی خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه بستنی کاکائویی بستنی کاکائویی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که در سراسر جهان طرفدارهای زیادی دارد، برای …

طرز تهیه ژله بستنی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه ژله بستنی ژله بستنی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که برای مهمانی ها و مجالس خاص بسیار …

طرز تهیه سس کارامل با شیر طرز تهیه سس کارامل برای فیلینگ کیک طرز تهیه سس کارامل بدون خامه و شیر طرز تهیه سس کارامل ساده بدون خامه طرز تهیه سس کارامل با نشاسته طرز تهیه سس کارامل با خامه صبحانه طرز تهیه سس کارامل شف طیبه طرز تهیه سس کارامل برای قهوه

سس کارامل یک طعم دهنده شیرین و خوشمزه است که در شیرینی پزی کاربرد دارد و در تهیه دسر، بستنی و پودینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای آشنایی با آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس کارامل در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شکر یک پیمانه
کره چهار قاشق غذاخوری
خامه صبحانه ۲/۱ پیمانه
نمک ۴/۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه سس کارامل

مرحله اول

برای تهیه سس کارامل خانگی در مرحله اول شکر را در یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید، بهتر است که از یک ظرف ضخیم برای درست کردن کارامل استفاده کنید، چون اگر ظرف نازک باشد حرارت را سریع انتقال می‌دهد و موجب می‌شود شکر بسوزد و طعم نامطبوعی بگیرد.

مرحله دوم

زمانی که شکر از کناره‌های ظرف کم‌کم شروع به آب شدن کرد، بدون این‌که با قاشق شکر را به‌هم بزنید، ظرف را تکان دهید و با عقب و جلو بردن ظرف باعث حل شدن شکر به طور کامل و یکنواخت شوید. هم زدن شکر با قاشق موجب می‌شود که کارامل بافت زبری پیدا کند و شکر گلوله شود.

مرحله سوم

زمانی‌ که همه شکر کم‌کم شروع به آب شدن کرد، حرارت را کم کنید و با قاشق چوبی مدام شکر را به هم بزنید تا همه شکر آب شود و بافت چسبناک و یکدستی پیدا کند و مانند شیره کش‌دار شود، نباید سس کارامل خیلی سفت شود چون بعد از این که مخلوط مواد سرد شود، غلیظ می‌شود.

مرحله چهارم

در این مرحله وقتی شکر آب شده به رنگ قهوه‌ای دلخواه‌تان رسید، حرارت را خاموش کنید، توجه کنید که رنگ کارامل بعد از اضافه کردن کره و خامه، تغییر محسوسی نمی‌کند پس تا وقتی که شکر به رنگ مورد نظرتان نرسیده بقیه مواد را اضافه نکنید.

نکته: مواظب باشید که رنگ کارامل خیلی تیره نشود چون بوی سوختگی و طعم تلخی می‌گیرد اگر هم خیلی کم‌رنگ باشد که شکل و طعم کارامل نمی‌دهد و مانند شکر آب شده است.

مرحله پنجم

به محض این‌که حرارت را خاموش کردید و شکر هنوز داغ است کره را به شکر اضافه کنید و با قاشق تند و سریع هم ‌بزنید تا کره کاملا آب شود و با شکر کاملا مخلوط شده و بافت یکدست و نرمی پیدا کند، رنگ کارامل بعد از اضافه کردن کره، قهوه‌ای طلایی و براق است‌.

مرحله ششم

حالا خامه را به مخلوط سس اضافه کنید و به مدت ۳۰ ثانیه سریع و تند هم بزنید تا خامه به طور کامل در همه سطح ماده ترکیب شده و بافت یکنواختی داشته باشد، زمانی که کره و خامه را اضافه می‌کنید سس شروع به حباب زدن می‌کند و بالا می‌آید، پس کره و خامه را کم‌کم اضافه کنید.

مرحله هفتم

در مرحله آخر نمک را به سس اضافه کرده و مخلوط کنید، نمک موجب می‌شود که طعم شیرینی کارامل بیشتر احساس شود، حالا سس کارامل خوشمزه شما به همین راحتی آماده شد و می‌توانید از آن برای تزئین کیک و دسر استفاده کنید و لذت ببرید.

نکته: این کارامل را در اصطلاح، کارامل خشک میگویند چون در ترکیبات آن از آب استفاده نمی‌شود به همین خاطر احتمال شکرک زدن این سس کارامل خیلی کمتر از کارامل خیس است.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا