طرز تهیه سورملی کباب مجلسی یک غذای جدید و لذیذ برای مهمونی


طرز تهیه سورملی کباب

طرز تهیه سورملی کباب یکی از غذاهای محبوب کشورهای حاشیه دریای سیاه است. این غذا از ترکیب گوشت و ادویه‌جات خوشمزه و سس بادمجانی خاص تهیه می‌شود که طعم بی‌نظیری به آن می‌بخشد. در این دستور سعی شده تا با کمی تغییر در مواد لازم، تجربه‌ای جدید از این غذای سنتی ارائه دهیم. حال بیایید نگاهی به مواد لازم بیندازیم.

برای تهیه سورملی کباب، ابتدا پیاز رو رنده کن و آبشو بگیر، بعدش توی کاسه با گوشت چرخ کرده، سیر رنده شده، آرد سوخاری، شیر، جعفری، و ادویه‌ها مخلوط کن و خوب ورز بده. این موادو یک ساعت بذار تو یخچال استراحت کنن. بعد، بادمجان، گوجه، و فلفل‌ها رو کباب کن و با روغن زیتون، جعفری، و سیر له شده مخلوط کن برای سس. گوشتو از یخچال در بیار، کوفته‌های کوچیک درست کن و توی روغن سرخ کن. در آخر، کباب‌ها رو روی مواد بادمجان بچین و با کره ذوب شده تزئین کن و نوش جان!

مواد اصلی مقدار
گوشت چرخ کرده گاوی ۵۰۰ گرم
پیاز داغ ۱ عدد، سرخ شده
سیر له شده ۱ حبه
آرد سوخاری پانکو ۳ قاشق غذاخوری
شیر ۲ قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده ۱ مشت
ادویه (نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زیره) به مقدار لازم
مواد لازم برای سس مقدار
بادمجان ۵ عدد
فلفل سبز ۴ عدد
سیر له شده ۱ حبه
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
نمک به مقدار لازم
کره به مقدار لازم
جعفری خرد شده به مقدار لازم

طرز تهیه سورملی کباب

مرحله ۱: آماده‌سازی مواد گوشتی

ابتدا پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید. پیاز رنده شده را در کاسه‌ای بزرگ بریزید. سپس گوشت چرخ‌کرده، سیر رنده شده، آرد سوخاری پانکو، شیر، جعفری خرد شده و ادویه‌ها را اضافه کنید. همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. سپس کاسه را با سلفون بپوشانید و برای یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مواد استراحت کنند.

مرحله ۲: کباب کردن سبزیجات

بادمجان، گوجه‌فرنگی و فلفل‌ها را خوب بشویید و روی توری گاز یا در فر قرار دهید تا کباب شوند. پس از کبابی شدن، سبزیجات را زیر آب سرد بگیرید و پوست آن‌ها را جدا کنید. سپس بادمجان و گوجه‌فرنگی‌ها را به صورت ریز خرد کنید.

مرحله ۳: تهیه سس بادمجان

بادمجان و گوجه‌های خرد شده را در کاسه‌ای بریزید، کمی نمک بزنید. سپس روغن زیتون، جعفری خرد شده، فلفل‌های کبابی و سیر رنده شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تمام مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله ۴: پخت کباب

گوشت را از یخچال بیرون بیاورید. در تابه‌ای، مقداری روغن بریزید و اجازه دهید که داغ شود. از مخلوط گوشتی به اندازه یک نارنج بردارید و به شکل کباب درآورید. کباب‌ها را در تابه قرار دهید و هر دو طرف آن‌ها را تا زمانی که کاملاً سرخ شوند، بپزید.

مرحله ۵: تزئین و سرو

مواد بادمجان را در دیس مورد نظر بریزید. کباب‌های سرخ شده را روی مواد قرار دهید و در نهایت کره ذوب شده را روی آن بریزید. سورملی آماده شده را به همراه نان تازه یا پلو سرو کنید. نوش جان!

آموزش انواع کباب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا