طرز تهیه سوسه کباب خوشمزه و مجلسی به روش رستوران های شمالی


طرز تهیه سوسه کباب

سوسه کباب که با مرغ یا جوجه درست می‌شه، می‌تونه انتخاب جالبی برای شام‌های خاص باشه. به‌جز مواد اصلی که مرغ و سبزی معطر هستند، از چند ادویه و مواد جانبی دیگه برای افزایش طعم استفاده می‌کنیم که نتیجه‌ش یک غذای بی‌نظیره!

برای تهیه سوسه کباب خوشمزه اول باید مرغ رو خوب بشورید و با زعفران و نمک و فلفل ماساژ بدید و بذارید یک ساعت در یخچال بمونه. بعد پیاز و سیر و سبزی معطر رو تفت بدید، گردو و رب انار و آلو هم اضافه کنید و یه تفت دیگه بدید. موادو داخل شکم مرغ بریزید، شکمش رو بدوزید و بعد تو قابلمه با کمی آب بذارید بپزه تا جا بیفته.

مواد اصلی برای ۴ نفر میزان
مرغ یا جوجه ۱ کیلویی
سبزی معطر (ترکیبی از جعفری، گشنیز و شنبلیله) ۲۰۰ گرم
پیاز داغ برشته ۲ عدد
حریره سیر تازه ۱ قاشق چای‌خوری
سایر مواد میزان
رب انار خانگی ۲ قاشق غذاخوری
گردوی آسیاب شده نرم ۴ قاشق غذاخوری
پودر تخم انار ۱ قاشق غذاخوری
آلوی خرد شده ۱ پیمانه
زعفران دم‌کرده به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه تازه آسیاب شده، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه سوسه کباب

مرحله ۱: آماده‌سازی مرغ

مرغ را به خوبی بشویید و محتویات داخل شکمش را خارج کنید. سپس، مرغ را با ترکیبی از نمک، فلفل سیاه تازه آسیاب شده و زعفران دم‌کرده به خوبی ماساژ دهید تا تمام سطوحش به این مواد آغشته شود. مرغ را در ظرفی قرار دهید و برای یک ساعت در یخچال بگذارید تا مزه‌دار شود. این زمان استراحت به مرغ کمک می‌کند تا طعم‌های ادویه‌جات را به خود جذب کند.

مرحله ۲: تهیه مخلوط پیاز و سبزی

در حینی که مرغ در حال استراحت است، پیازها را پوست بگیرید و به صورت ریز رنده کنید. پیازها را در تابه‌ای با کمی روغن روی حرارت متوسط قرار دهید و تفت دهید تا نرم و طلایی شوند. به پیازها کمی زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و سپس حریره سیر تازه را وارد ماجرا کنید. تمام مواد را هم بزنید و تفت دهید تا عطر سیر فضای آشپزخانه را پر کند.

مرحله ۳: اضافه کردن سبزی و سایر مواد

پس از اینکه پیاز و سیر کاملا تفت خورد و عطر آنها بلند شد، سبزی‌های معطر خرد شده را اضافه کنید. سبزی‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه تفت دهید تا کمی نرم شوند. سپس، گردوی آسیاب شده، رب انار و آلوهای خیس خورده را به تابه اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید. کمی آب به تابه اضافه کنید تا رب انار رنگ باز کند و بعد اجازه دهید آب اضافی تبخیر شود.

مرحله ۴: پر کردن مرغ و آماده‌سازی برای پخت

پس از اینکه مرغ به اندازه کافی مزه‌دار شد و مخلوط پیاز و سبزی‌ها آماده شد، مرغ را از یخچال خارج کنید. بخشی از مواد تفت داده شده را داخل شکم مرغ بریزید و با استفاده از نخ و سوزن یا خلال دندان، شکم مرغ را ببندید. سپس مرغ را در قابلمه‌ای بگذارید و کمی تفت دهید تا سطح آن طلایی شود.

مرحله ۵: پخت نهایی سوسه کباب

پس از تفت دادن مرغ، باقیمانده مخلوط پیاز و سبزی‌ها را به همراه ۱/۲ پیمانه آب به قابلمه اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا محتویات آن به جوش آید، سپس حرارت را کاهش دهید و اجازه دهید سوسه کباب برای ۱.۵ تا ۲ ساعت بپزد و طعم‌ها به خوبی با هم ادغام شوند. پس از پخت، سوسه کباب شما آماده سرو است. نوش جان!

آموزش انواع غذای با مرغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا