طرز تهیه سوسیس مرغ خوشمزه و ساده به روش خانگی!


طرز تهیه سوسیس مرغ, طرز تهیه سوسیس خانگی با مرغ بدون شیر خشک , طرز تهیه سوسیس خانگی با مرغ نی نی سایت

سوسیس مرغ یکی از انواع سوسیس‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت با کمترین مواد در دسترس و ادویه‌های متنوع می‌توانید این نوع سوسیس خوش طعم و سالم را درست کنید و از آن برای تهیه انواع فست فودها و ساندویچ‌های پرطرفدار استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه سوسیس مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
ترکیب ران و سینه مرغ ۶۰۰ گرم
سیر ۵ حبه
نشاسته ذرت یا گندم ۳ قاشق غذا خوری
تخم مرغ ۲ عدد
یخ ۲ تکه
روغن ۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
پاپریکا و پودر تخم گشنیز به مقدار لازم
پودر زنجبیل و پودر زیره به مقدار لازم
پودر سیر و پودر پیاز به مقدار دلخواه
پودر آویشن و جوز هندی به مقدار دلخواه
کاور سوسیس یا سلفون و ورقه آلومینیومی به مقدار کافی

طرز تهیه سوسیس مرغ

مرحله ۱: میکس کردن گوشت مرغ

ابتدا گوشت مرغ را که ترکیبی از ران و سینه مرغ است داخل میکسر یا غذاساز بریزید، آن را کاملاً پوره و له کنید اگر میکسر یا غذاساز در دسترس نبود می‌توانید استخوان‌های مرغ را جدا کنید و گوشت مرغ را با چرخ گوشت چرخ کنید تا یکدست شود.

مرحله ۲: اضافه کردن سیر و نشاسته ذرت و میکس کردن آن‌ها

بعد از آن چند حبه سیر را پوست بگیرید، بشورید و روی گوشت‌های مرغ پوره شده بریزید دوباره با هم میکس کنید تا عطر سیر در آن‌ها پخش شود و کاملا به خورد مواد برود سپس نشاسته ذرت یا گندم را روی مواد بریزید، دوباره با هم میکس کنید تا مخلوط شوند.

مرحله ۳: اضافه کردن تخم مرغ‌ها و میکس کردن با مواد

مخلوط تشکیل شده باید کاملاً یکدست و خمیری شکل شود بعد تخم مرغ‌ها را به مواد اضافه کنید دوباره با هم میکس کنید تا از حالت لختگی خارج شوند و کاملاً به خورد مواد بروند، در این مرحله بافت مخلوط کمی خمیری شکل و لطیف و چسبنده می‌شود.

مرحله ۴: اضافه کردن یخ و میکس با مواد

سپس مقداری یخ روی مواد بریزید، دوباره با هم میکس کنید تا یخ‌ها کاملا خرد شوند و با مواد مخلوط شوند، ۲ تکه یخ کوچک کافی است و لازم نیست از یخ زیادی استفاده کنید، یخ داخل مواد پودر شده و همه مواد سوسیس را بهم فشرده و منسجم می‌کند.

مرحله ۵: اضافه کردن روغن مایع و مخلوط کردن با مواد

بعد از آن مقداری روغن مایع به مخلوط مواد اضافه کنید و با هم میکس کنید تا بافت مخلوط تشکیل شده کاملاً نرم، لطیف و یکدست شود، روغن مایع باید به خورد مواد برود، مخلوط تشکیل شده در این مرحله باید کاملاً خمیری شکل، یک دست و لطیف باشد.

مرحله ۶: اضافه کردن ادویه‌ها و مخلوط کردن با مواد

سپس ادویه‌ها را که شامل نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر تخم گشنیز، پودر زنجبیل، پودر زیره، پودر پیاز، پودر سیر، پودر آویشن و جوز هندی است با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان به مقدار لازم به مواد اضافه کنید، با هم میکس کنید تا عطر ادویه‌ها در مخلوط پخش شود.

مرحله ۷: قرار دادن مخلوط مواد در یخچال

بعد از این که همه مواد کاملاً با هم ترکیب و یکدست شدند مخلوط مواد را به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب استراحت کنند و جا بیفتند به طوری که طعم همه مواد با هم ترکیب شود و عطر ادویه‌ها به خورد گوشت مرغ برود تا طعمدار شود.

مرحله ۸: بیرون آوردن مخلوط مواد از یخچال

بعد از آن مخلوط مواد را از داخل یخچال بیرون بیاورید در این مرحله می‌توانید از کاور سوسیس که از لوازم قنادی فروشی‌ها می‌توانید تهیه کنید برای رول کردن و آماده کردن سوسیس‌ها استفاده کنید در صورتی که کاور سوسیس در دسترس نبود از سلفون استفاده کنید.

مرحله ۹: ریختم مواد سوسیس در سلفون و رول کردن آن

سلفون را روی یک سطح صاف پهن کنید مقداری از مواد گوشتی را داخل آن قرار دهید، با دست به آن فرم دهید و به شکل یک رول در اندازه دلخواه خودتان درآورید، سلفون باید کاملاً دور تا دور رول را بپوشاند بعد یک طرف سلفون را محکم گره دهید.

مرحله ۱۰: فشرده کردن سوسیس داخل سلفون

حالا با دست رول گوشت را روی سطح بچرخانید تا کاملاً یکدست و همه قسمت‌های آن هم اندازه شود بعد از طرف دیگر سلفون هوای داخل آن را کاملاً خارج کنید، گوشت را فشرده کنید به طوری که شکل آن به هم نریزد سپس سر دیگر آن را هم گره دهید.

مرحله ۱۱: قرار دادن رول‌های سوسیس داخل کاغذ آلومینیومی

سپس رول‌های داخل سلفون را داخل یک فویل قرار دهید دور تا دور سلفون را با فویل یا کاغذ آلومینیومی بپوشانید بعد سر و ته فویل را هم بپیچید همه سوسیس‌ها را به همین شکل جدا جدا آماده کنید، بعد آن‌ها را داخل یک ظرف قرار دهید.

مرحله ۱۲: پختن سوسیس‌ها در آب جوش

بعد در یک قابلمه مقداری آب بریزید، روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند، سپس رول سوسیس‌ها را داخل قابلمه قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت یک ساعت همراه با آب داغ بجوشند و کاملا مغز پخت و آماده استفاده شوند.

مرحله ۱۳: قرار دادن سوسیس‌ها داخل یخچال

وقتی که سوسیس‌ها خوب پختند قابلمه را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید تا سوسیس‌ها در دمای محیط کاملا خنک شوند، بعد فویل دور رول‌ها را باز کنید و سوسیس‌ها را داخل یخچال قرار دهید تا به مدت یک روز بمانند، کاملا خنک شوند و خودشان را بگیرند.

مرحله ۱۴: برش دادن و سرخ کردن سوسیس‌ مرغ

بعد در صورتی که می‌خواهید از سوسیس‌ها استفاده کنید، رول‌ها را در اندازه‌های دلخواه برش بزنید، سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود بعد سوسیس‌ها را تفت دهید تا همه قسمت‌های آن‌ها کاملا سرخ شود.

مرحله ۱۵: نگهداری سوسیس در یخچال

از سوسیس‌ها می‌توانید برای درست کردن انواع فست فودها استفاده کنید، در صورتی که می‌خواهید از سوسیس‌ها برای مدت طولانی نگهداری کنید، بعد از این که یک روز در یخچال ماندند رول‌های سوسیس را داخل فریزر قرار دهید و به مدت ۳ ماه از آن‌ها نگهداری کنید.

مرحله ۱۶: سرو سوسیس مرغ

در آخر سوسیس مرغ را به عنوان یکی از مواد لازم برای درست کردن انواع فست‌فودهای خوش طعم و پرطرفدار و انواع ساندویچ‌ها همراه با گوجه فرنگی حلقه شده، خیار شور برش داده شده، کاهو خرد شده، سس، انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا