طرز تهیه سوهان بادام زمینی، گزینه ای جذاب برای کنار چای!


طرز تهیه کیک پنیری، کیکی جذاب برای بانوان با سلیقه

طرز تهیه کیک پنیری کیک پنیری یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که بافت آن خیلی سبک و نرم و لطیف …

طرز تهیه پنکیک ژاپنی پفکی با پف زیاد مرحله به مرحله

طرز تهیه پنکیک ژاپنی پنکیک ژاپنی یکی از انواع صبحانه های خوشمزه و ساده کشور ژاپنی است که با رسپی های متنوعی درست …

طرز تهیه نان پواچا، نان پنبه ای خوشمزه به روش ترکیه ای!

طرز تهیه نان پوآچا نان پوآچا یکی از انواع نان‌های خوشمزه و لذیذ فانتزی و مغزدار ترکیه‌ای است که بافتی سبک و لطیف …

طرز تهیه سوهان بادام زمینی , دستور تهیه سوهان بادام زمینی سوخته

سوهان بادام زمینی یکی از انواع سوهان‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود سوهان بادام زمینی پر طرفدار را می‌توانید به روش‌های مختلف درست کنید، بعد به جای قند و شیرینی برای پذیرایی از مهمان‌ها همراه با چای سرو کنید برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه سوهان بادام زمینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
بادام زمینی ۲۵۰ گرم
شکر ۱۲۵ گرم
زعفران دم کرده غلیظ ۱ قاشق غذا خوری
کره ۵۰ گرم
عسل بدون موم ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه سوهان بادام زمینی

مرحله ۱: پوست گرفتن و تفت دادن بادام زمینی‌ها

ابتدا بادام زمینی‌ها را به طور کامل پوست بگیرید، از وسط دو قسمت کنید بعد یک تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید، بادام زمینی‌ها را در آن بریزید، کمی تفت دهید تا بوی خامی آن‌ها گرفته شود و همه قسمت‌های آن‌ها کاملاً تفت داده شود.

مرحله ۲: ذوب کردن شکر

بعد از تفت دادن بادام زمینی‌ها، قبل از این که بسوزند تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس در یک تابه دیگر مقداری شکر بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید، تا شکرها کم کم ذوب شوند و حالت کاراملی پیدا کنند.

مرحله ۳: اضافه کردن کره به شکر در حال ذوب

مقدار شکر باید نصف مقدار بادام زمینی باشد یعنی اگر یک لیوان بادام زمینی استفاده می‌کنید نصف لیوان شکر را داخل تابه بریزید، اجازه دهید تا ذوب شود، برای این که شکر در حین ذوب شدن نسوزد مقداری کره را به آن اضافه کنید تا کره ذوب شود.

مرحله ۴: اضافه کردن زعفران دم کرده غلیظ

هم زمان با ذوب شدن کره، شکرها هم کم کم آب می‌شوند و حالت کاراملی پیدا می‌کنند، در حین ذوب شدن شکر، مخلوط را مدام هم بزنید که شکرها نسوزند و ته نگیرند سپس مقداری زعفران دم کرده غلیظ را که از قبل آماده کرده‌اید روی مواد بریزید.

مرحله ۵: اضافه کردن بادام زمینی به مواد

بعد زعفران دم‌کرده را با مواد هم بزنید تا عطر، طعم و رنگ زعفران به خورد آن‌ها برود، همه مواد باید خوب با هم مخلوط شوند سپس بادام زمینی‌های تفت داده شده را به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا مواد به خورد آن‌ها بروند و خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله ۶: اضافه کردن عسل به مواد

سپس به دلخواه و با سلیقه خودتان مقداری عسل روی مواد بریزید، هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند، عسل هم باعث شیرین شدن سوهان می‌شود هم این که مقدار چسبندگی آن را بیشتر می‌کند، می‌توانید به دلخواه خودتان مقدار عسل را کم و زیاد کنید.

مرحله ۷: برداشتن تابه از روی حرارت

بعد تابه را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی از حرارت اولیه آن از بین برود سپس داخل یک ظرف مناسب را با کره چرب کنید، مقداری از مواد داخل تابه به اندازه دلخواه خودتان را با قاشق بردارید و داخل ظرف بریزید.

مرحله ۸: ریختن و فرم دادن سوهان در ظرف دیگری

سپس با قاشق آن را کمی فرم دهید همه مواد را به همین ترتیب داخل سینی با فاصله از هم بریزید، اجازه دهید تا سوهان‌ها در دمای محیط کاملا خنک شوند و کمی خودشان را بگیرند، بعد از این که سوهان‌ها فرم گرفتند به آرامی آن‌ها را از قالب جدا کنید. بعد سوهان بادام زمینی را داخل ظرف دیگری قرار دهید و به عنوان یک میان وعده خوش طعم و مقوی همراه با چای برای پذیرایی سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا