طرز تهیه سیاه واویشکا، غذای خوشمزه و لذیذ گیلانی!


طرز تهیه ورقه بادمجان، غذای فوری و خوشمزه به روش گیلانی!

طرز تهیه ورقه بادمجان ورقه بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه، ساده و اصیل گیلانی است که با توجه به این که برای …

طرز تهیه آبگوشت دیزی سنتی خوشمزه و مجلسی در قابلمه

طرز تهیه آبگوشت آبگوشت که با نام دیزی هم شناخته می شود یکی از انواع غذاهای معروف و سنتی ایرانی است که در …

طرز تهیه حلوا خرمایی به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

طرز تهیه حلوا خرمایی حلوا خرمایی یکی از انواع حلوای های خوشمزه و مقوی است که به روش های مختلف درست می شود، …

سیاه واویشکا یکی از انواع غذاهای خوشمزه، لذیذ و اصیل گیلانی است که خیلی راحت درست می‌شود، این غذای خوش طعم را می‌توانید با اردک یا مرغ درست کنید و از آن به عنوان یک غذای خوش طعم و محلی برای پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه سیاه واویشکا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
اردک محلی ۱ عدد
پیاز درشت نگینی خرد شده ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
رب انار ملس ۲ قاشق غذا خوری
گوجه فرنگی درشت خرد شده ۲ تا ۳ عدد
نمک و زردچوبه به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
دانه‌های انار ترش ۲ قاشق غذا خوری
دانه انار ترش، شیرین یا ملس برای تزئین به مقدار لازم
نعناع و شوید و ریحان تازه برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه سیاه واویشکا

مرحله ۱: پختن اردک

ابتدا اردک محلی یا مرغ را تمیز بشورید، بعد بدون این که اردک را خرد کنید داخل یک قابلمه قرار دهید مقداری آب روی آن بریزید، نمک و زردچوبه هم به آن اضافه کنید، در قابلمه را ببندید، بعد آن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا اردک کامل بپزد.

مرحله ۲: خرد کردن پیازها

تقریبا بعد از ۱ تا ۲ ساعت مرغ می‌پزد و بافت آن نرم و پنبه‌ای می‌شود، سپس پیازها را پوست بگیرید، بشورید و در اندازه‌های کوچک به شکل نگینی خرد کنید، بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود.

مرحله ۳: تفت دادن پیاز و زردچوبه و اضافه کردن رب گوجه

سپس پیازها را در تابه بریزید، همراه با روغن تفت دهید تا پیازها سبک و شیشه‌ای شوند، بعد مقداری زردچوبه به پیازها اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ زردچوبه باز شود و پیازها طلایی رنگ شوند، سپس مقداری رب گوجه فرنگی روی مواد بریزید.

مرحله ۴: تفت دادن رب گوجه و رب انار

بعد مقداری رب گوجه فرنگی را تفت دهید تا رنگ رب باز شود، خوب سرخ شود و بوی خامی آن گرفته شود، سپس مقداری رب انار ملس به مواد اضافه کنید، هم بزنید و کمی تفت دهید، با توجه به ذائقه خودتان می‌توانید از رب انار ترش هم استفاده کنید.

مرحله ۵: اصافه کردن ادویه‌ها و برداشتن قابلمه از روی حرارت

در صورتی که از رب انار ترش استفاده کردید مقدار آن را کمتر بریزید، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه کنید، کمی تفت دهید تا به خورد مواد برود، بعد از این که مرغ یا اردک خوب پخت، قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله ۶: اصافه کردن گوشت اردک و آب اردک

سپس اردک را در اندازه‌های کوچک تر به دلخواه خودتان خرد کنید، بعد آن‌ها را داخل تابه روی مخلوط مواد بریزید، هم بزنید تا عطر و طعم همه مواد کاملا به خورد هم برود، بعد مقداری از آب اردک که پختید را روی مواد بریزید و با هم مخلوط کنید.

مرحله ۷: پختن دوباره گوشت اردک و اضافه کردن دانه‌های انار

بعد در تابه را ببندید، اجازه دهید تا تکه‌های اردک همراه با بقیه مواد چند دقیقه با هم بپزند و طعم مخلوط مواد به خورد مرغ‌ها برود، وقتی که مخلوط کمی غلیظ شد در تابه را بردارید، سپس مقداری دانه‌ انار ترش یا ملس به مواد داخل تابه اضافه کنید.

مرحله ۸: برداشتن از روی حرارت و تزئین سیاه واویشکا

بعد از چند دقیقه تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس سیاه واویشکا را داخل ظرف مناسب بریزید، روی آن را با دانه‌های انار، چند برگ نعناع، ریحان و شوید تازه تزئین کنید، سپس برنج را هم که همزمان با آن پخته‌اید داخل ظرف بریزید. سپس سیاه واویشکا را به عنوان یک غذای محلی و خوش طعم همراه با برنج زعفرانی، سالاد، ترشی و انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا