طرز تهیه شامی بروجردی فقو العاده خوشمزه و آسان به روش سنتی


طرز تهیه شامی بروجردی

طرز تهیه شامی بروجردی خیلی ساده و راحته، و یه غذای خوشمزه و فوری برای شام یا نهار هست. این دستور پخت، با استفاده از موادی که شاید در نگاه اول آشنا به نظر برسند، ولی با یک ترکیب خاص و یکنواخت، یک طعم فوق‌العاده رو به وجود میاره. بیا با هم ببینیم چطور این غذای لذیذ رو تهیه کنیم.

برای تهیه شامی بروجردی، اول پیازچه و تره رو خوب تمیز کن و ریز خرد کن. بعد همه رو با گوشت چرخ کرده، آردها، ادویه‌جات و شنبلیله توی یه کاسه بزرگ مخلوط کن. تخم‌مرغ‌ها رو اضافه کن و خوب ورز بده تا مواد یکدست و منسجم شه. بعد توی تابه‌ای با روغن داغ، شامی‌ها رو به شکل دلخواهت سرخ کن و بذار روغن اضافی‌شون گرفته شه. حالا می‌تونی با نان یا برنج و سبزی تازه سروش کنی و نوش جان!

مواد اصلی مقدار
گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم
پیازچه ۲۰۰ گرم
تره ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
شنبلیه خشک ۲ ق غذا خوری
آرد سوخاری ۱ ق غذا خوری
آرد نخودچی ۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، پودر پیاز به مقدار لازم

طرز تهیه شامی بروجردی

مرحله ۱: آماده‌سازی سبزیجات

ابتدا پیازچه‌ها را تمیز کنید و زیر آب سرد به خوبی بشویید. سپس آن‌ها را با ساطور به صورت ریز خرد کنید تا جایی که تکه‌های بسیار کوچکی داشته باشید. تره را نیز باید تمیز کرده، سر و ته زرد آن را جدا کنید و با چاقو خوب ریز کنید. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید از سبزی‌های معطر دیگری نیز استفاده کنید، ولی ترکیب پیازچه و تره به تنهایی نیز فوق‌العاده است.

مرحله ۲: آماده‌سازی مخلوط گوشت

گوشت چرخ کرده را درون یک کاسه بزرگ بریزید. پیازچه و تره خرد شده را به آن اضافه کنید. سپس آرد سوخاری، آرد نخودچی، ادویه‌جات شامل نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پودر پیاز و همچنین شنبلیله خشک را به مخلوط افزوده و همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله ۳: افزودن تخم‌مرغ و ورز دادن

حالا دو عدد تخم‌مرغ را به مخلوط گوشت و سبزیجات اضافه کنید. با دست یا قاشق بزرگ، مواد را به خوبی ورز دهید تا کاملاً منسجم و یکدست شود. مواد باید غلظتی شبیه به مخلوط کتلت داشته باشد تا بتوانید آن‌ها را به شکل دلخواه درآورید.

مرحله ۴: سرخ کردن شامی‌ها

یک تابه مناسب انتخاب کنید و مقداری روغن در آن بریزید و اجازه دهید روغن داغ شود. سپس با استفاده از قاشق، مقداری از مواد شامی را بردارید و در روغن داغ قرار دهید. بگذارید شامی‌ها با حرارت ملایم سرخ شوند. پس از اینکه یک طرف شامی‌ها طلایی و برشته شد، آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر نیز به همین شکل پخته شود.

مرحله ۵: آماده‌سازی برای سرو

پس از پخت کامل شامی‌ها، آن‌ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی گرفته شود. سپس شامی بروجردی را می‌توانید داغ و تازه به همراه برنج یا نان تازه سرو کنید.

آموزش انواع شامی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا