طرز تهیه شامی دال عدس خوشمزه مرحله به مرحله


طرز تهیه کباب مشتی یا زردک اصفهانی مرحله به مرحله

طرز تهیه کباب مشتی کباب مشتی یکی از انواع غذاهای قدیمی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر اصفهان می باشد، برای …

طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی خوشمزه و نرم مرحله به مرحله

طرز تهیه جوجه کباب امروز با آموزش درست کردن جوجه کباب زعفرانی خوشمزه با رنگ و طعم عالی در خدمت شما عزیزان هستیم، …

طرز تهیه سالاد فتوش خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد فتوش سالاد فتوش یکی از انواع سالادهای خوشمزه و اصیل کشور لبنان است که با مواد متنوعی درست می شود، …

طرز تهیه شامی دال عدس , دستور پخت شامی دال عدس بدون گوشت

شامی دال عدس یکی از غذاهای ساده ایرانی است که طعم بی‌نظیر و خوشمزه‌ای دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شامی دال عدس در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
دال عدس یک و نیم پیمانه
اسفناج تازه خرد شده ۲۵۰ گرم
تخم مرغ یک عدد
آرد نخودچی دو قاشق غذاخوری سرپر
سیر تازه ۵ حبه
پودر سوخاری ۴ قاشق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
پودر زنجبیل و پاپریکا به مقدار لازم
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

طرز تهیه شامی دال عدس

مرحله اول

برای تهیه شامی دال عدس خوشمزه ابتدا دال عدس‌ها را یک ساعت در آب قرار دهید تا به خوبی خیس خورده و مانع از نفخ شود، بعد به خوبی شسته و در یک قابلمه مناسب به همراه مقداری آب به طوری که آب کمی بالاتر از سطح دال عدس‌ها باشد روی حرارت گذاشته تا کاملا پخته شوند، برای این که زمان پخت سریعتر باشد در این مرحله به دال عدس نمک اضافه نکنید.

مرحله دوم

در این مرحله اسفناج‌هایی که از قبل شسته شده و کاملا آب اضافی آن گرفته شده را خیلی ریز، خرد کرده و داخل یک ظرف مناسب قرار دهید.

مرحله سوم

بعد از اینکه دال عدس کمی پخته شد، روی سطح آب مقدار کف جمع می‌شود که حتما با قاشق این کف‌ها را جمع کنید و دور بریزید چون بو و طعم آن را نامطبوع می‌کند، بعد از پخته شدن کامل دال عدس‌ها، شعله را خاموش کنید و دال عدس را درون آبکش ریخته تا آب آن گرفته شود.

مرحله چهارم

در این مرحله دال عدس را کاملا له و پوره کنید، می‌توانید برای راحتی کار از گوشتکوب برقی یا میکسر استفاده کنید و بگذارید تا کمی خنک شود.

مرحله پنجم

حالا حبه‌‌های سیر را رنده کرده و به اسفناج خرد شده اضافه کنید، بعد از آن پوره دال عدس را نیز داخل ظرف ریخته و تخم‌مرغ‌ و ۲ قاشق از پودر سوخاری را به مواد اضافه کنید.

مرحله ششم

با توجه به ذائقه خودتان نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، پودر زنجبیل و پاپریکا را به مقدار دلخواهتان به مواد اضافه کنید و کاملا با هم مخلوط کنید، در این مرحله می‌توانید همه مواد را داخل غذاساز بریزید تا به خوبی با هم ترکیب شوند، در صورتی که از غذاساز استفاده نکردید مواد را کاملا با دست ورز دهید تا شکل خمیری بگیرد.

مرحله هفتم

یک تابه را روی حرارت پائین قرار دهید و روغن سرخ‌کردنی درون آن بریزید و اجازه دهید تا روغن داغ شود، از مواد شامی به اندازه یک تا دو قاشق برداشته و با دست مرطوب به آن شکل دهید، هر بار دستتان را با آب نم‌دار کنید تا شامی ‌ها به دست نچسبند بعد در پودر سوخاری بغلتانید تا همه سطح شامی را بپوشاند و سپس در روغن داغ سرخ کنید.

مرحله هشتم

بعد از این که یک طرف شامی ها خوب سرخ شده، آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود، برای این که شامی‌ها کاملا مغز پخت شود بهتر است حرارت را کم کنید و برای سرخ کردن عجله نکنید.

مرحله نهم

در پایان شامی‌های سرخ شده را روی توری یا دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها خارج شده و در ظرف مناسب به همراه گوجه، خیار شور، فلفل و زیتون سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا