طرز تهیه شکلات پشمکی خوشمزه و ساده مرحله به مرحله


طرز تهیه کیک انجیر خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک انجیر کیک انجیر یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می …

طرز تهیه تارت موکا خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه تارت موکا تارت موکا یکی از انواع شیرینی های بین المللی و مجلسی است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، …

طرز تهیه شیرینی ارده کنجد خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه شیرینی ارده کنجد شیرینی ارده کنجد یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مقوی است که با رسپی های ساده ای …

طرز تهیه شکلات پشمکی , دستور پخت شکلات پشمکی خانگی قالبی

شکلات پشمکی یکی از شکلات‌های خوشمزه با مغز پشمک است که برای پذیرایی بسیار مناسب و شیک است، این شکلات خوش طعم خیلی راحت و سریع آماده و درست می‌شود، شکلات پشمکی را می‌توانید با طعم‌های مختلف پشمک درست کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شکلات پشمکی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم شکلات پشمکی
پشمک به مقدار لازم
شکلات سکه‌ای ۱۰۰ گرم
پودر پسته به مقدار لازم

طرز تهیه شکلات پشمکی

مرحله اول

ابتدا پشمک را کم‌کم داخل یک قالب به انتخاب خودتان بریزید و فشرده کنید، برای قالب می‌توانید از پیمانه قهوه خوری استفاده کنید، با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید از پشمک ساده، زعفرانی یا شکلاتی برای مغز شکلات پشمکی استفاده کنید.

مرحله دوم

بعد از این ‌که پشمک‌ها را داخل قالب حسابی فشرده کردید سپس با ضربه زدن پشت قالب پشمک را از داخل قالب خارج کنید و روی کاغذ روغنی یا یک توری بچینید، همه پشمک‌ها را به همین شکل آماده کنید، می‌توانید از طعم‌های مختلف استفاده کنید.

مرحله سوم

سپس مقداری شکلات سکه‌ای یا شکلات تخته‌ای را در یک ظرف بریزید و به روش بن‌ماری روی بخار کتری نگه دارید تا ذوب شود و بعد داخل قیف بریزید و با کمک آن پشمک‌ها را کاور کنید، اگر قیف در دسترس نبود می‌توانید از قاشق استفاده کنید.

مرحله چهارم

اگر برای زیر پشمک‌ها از توری استفاده کنید، کار شما خیلی راحت‌تر است و شکلات‌های اضافی از توری خارج می‌شود، بعد سطح شکلات را با قاشق یا چوب بستنی کمی صاف کنید و سپس به دلخواه خودتان با کمی پودر پسته یا پودر نارگیل تزئین کنید.

مرحله پنجم

بعد پشمک‌ها را با توری یا ظرفی که آن‌ها را چیده‌اید داخل یخچال قرار دهید و به مدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا شکلات‌ها خودشان را بگیرند و سفت و منسجم شوند، بعد پشمک‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و به آرامی روی کاغذ روغنی برگردانید.

مرحله ششم

سپس با قاشق طرف دیگر پشمک‌ها را هم با شکلات ذوب شده کاور کنید و دوباره به مدت ۱۰ دقیقه دیگر در یخچال قرار دهید تا شکلات خودش را بگیرد و سفت شود، بعد از یخچال بیرون بیاورید و با یک چاقوی تیز شکلات‌های اضافی را جدا کنید.

مرحله هفتم

وقتی ظاهر همه پشمک‌ها را مرتب کردید و شکلات‌های روی پشمک را با چاقو صاف و تمیز کردید، اگر می‌خواهید از پشمک‌ها بعدا استفاده کنید، آن‌ها را در ظرف در بسته قرار دهید و به مدت یک تا دو هفته در یخچال نگهداری کنید‌.

مرحله هشتم

سپس در هنگام استفاده تعدادی شکلات پشمکی را در ظرف مناسب بچینید و به عنوان یکی از تنقلات سالم و خوش طعم برای کودکان استفاده کنید و یا برای پذیرایی از مهمان‌ها در ایام عید همراه با سایر شیرینی‌های دیگر و چای یا قهوه سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا