طرز تهیه شیرینی حلزونی، با بافت پنبه‌ای و ظاهری شیک!


طرز تهیه شیرینی وینی به روش فرانسوی مرحله به مرحله

طرز تهیه شیرینی وینی شیرینی وینی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه کشور فرانسه است که بافت آن بسیار ترد می …

طرز تهیه ژله بطری چند رنگ، دسر جدید و بسیار شیک!

طرز تهیه ژله بطری ژله بطری یکی از انواع ژله‌های خوشمزه و جذاب است که به جای قالب از قوطی برای فرم دادن …

طرز تهیه شیرینی زعفرانی ساده و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه شیرینی زعفرانی شیرینی زعفرانی یکی از انواع شرینی های خوشمزه ایرانی است که طعم و عطر بی نظیری دارد، برای مشاهده …

طرز تهیه شیرینی حلزونی ترکمنی , طرز تهیه شیرینی حلزونی مغزدار , طرز تهیه شیرینی حلزونی بدون فر , فیلم طرز تهیه شیرینی حلزونی , شیرینی پیراشکی حلزونی , طرز تهیه شیرینی حلزونی در فر

شیرینی حلزونی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و ترد دارد، این شیرینی خیلی راحت و بدون نیاز به فر آماده می‌شود، شیرینی حلزونی را می‌توانید به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست کنید و برای پذیرایی استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه شیرینی حلزونی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر مقدار مواد
تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۳ قاشق غذا خوری
روغن مایع ۴ قاشق غذا خوری
ماست ۵ قاشق غذا خوری
آرد ۲ لیوان دسته دار
بکینگ پودر ۱ و نیم قاشق چای خوری
مواد لازم برای داخل خمیر مقدار مواد
عسل یا مربا ۲ یا ۳ قاشق غدا خوری
شکر ۲ قاشق غدا خوری
پودر دارچین ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی حلزونی

مرحله ۱: همزدن تخم‌مرغ و شکر

ابتدا تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند سپس شکر را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید، خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند، طوری که بافت مخلوط تشکیل شده کرم رنگ و کشدار شود.

مرحله ۲: اضافه کردن روغن مایع و ماست به مخلوط

سپس روغن مایع را به مخلوط اضافه کنید و کمی هم بزنید تا با هم ترکیب شوند بعد از آن ماست را که به دمای محیط رسیده است به مواد اضافه کنید و به اندازه‌ای که با هم مخلوط و یکدست شوند هم بزنید، به جای ماست می‌توانید از شیر استفاده کنید.

مرحله ۳: الک کردن و ترکیب آرد با بکینگ پودر

بعد آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود سپس بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید، دوباره ترکیب آرد را الک کنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند سپس ترکیب آرد را کم کم به مخلوط اضافه کنید.

مرحله ۴: همزدن نهایی مواد و ورز دادن خمیر

مواد را با همزن دستی یا قاشق به آرامی هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند، بعد از این که خمیر جمع شد سپس خمیر را با دست ورز دهید تا بافت آن یکدست، صاف، نرم و لطیف شود سپس خمیر را روی یک سطح صاف چرب شده قرار دهید.

مرحله ۵: پهن کردن خمیر و اضافه کردن عسل یا مربا

بعد با وردنه خمیر را به شکل مستطیل پهن کنید دقت کنید که ضخامت خمیر خیلی نازک یا ضخیم نباشد سپس روی خمیر مقداری عسل یا مربا با هر طعمی به دلخواه خودتان بریزید و روی سطح خمیر پخش کنید تا کاملا خمیر آغشته به عسل یا مربا شود.

مرحله ۶: رومال خمیر با ترکیب شکر و دارچین

سپس مقداری شکر را داخل یک ظرف بریزید بعد پودر دارچین را به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید، حالا ترکیب شکر و دارچین را روی خمیر بریزید و پخش کنید تا کاملاً سطح خمیر را بپوشاند بعد از آن خمیر را از یک سمت رول کنید.

مرحله ۷: برش زدن خمیر به اندازه‌های یکسان

بعد با یک کاتر یا چاقوی تیز خمیر را در اندازه‌های یکسان و با عرض تقریباً ۲ سانتی متر برش بزنید سعی کنید که برش‌های خمیر به یک اندازه‌ باشند تا در نهایت شیرینی‌های زیباتری داشته باشید همه رول خمیر را به همین شکل برش بزنید و آماده کنید.

مرحله ۸: سرخ کردن برش‌های خمیر در روغن داغ

سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود سپس برش‌های رول خمیر را در آن سرخ کنید بعد از این که یک طرف شیرینی‌ها سرخ و طلایی شد آن‌ها را برگردانید و طرف دیگر آن‌ها را نیز سرخ کنید.

مرحله ۹: تزئین و سرو شیرینی‌ها

بعد شیرینی‌ها را از تابه بیرون بیاورید و روی یک توری یا پارچه قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها کشیده شود بعد به دلخواه و با سلیقه خودتان با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده و خلال بادام آن‌ها را تزئین کنید. در آخر تعدادی شیرینی حلزونی را در ظرف مناسب بچینید و به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی همراه با چای سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا