طرز تهیه شیرینی خرما و شکلات خوشمزه مرحله به مرحله


طرز تهیه کیک پرتقالی ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک پرتقالی ساده کیک پرتقال یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که معمولا در فصل پاییز تهیه می …

طرز تهیه کاپ کیک اوتمیل به روش خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه کاپ کیک اوتمیل کاپ کیک اوتمیل یکی از انواع کیک های خوشمزه و مقوی است که با رسپی های متنوعی درست …

طرز تهیه قرابیه سیب خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه قرابیه سیب قرابیه سیب یکی از انواع شیرینی های سنتی و بسیار خوشمزه کشور ترکیه است که با مواد متنوعی درست …

طرز تهیه شیرینی خرما و شکلات , دستور پخت شیرینی خرما و شکلات

شیرینی خرما و شکلات یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و مقوی است که خیلی راحت و سریع درست می‌شود و بافتی سبک و بسیار نرم و لطیف دارد از شیرینی خرما و شکلات می‌توانید به عنوان یک دسر شیک مناسب برای پذیرایی‌ها استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه شیرینی خرما و شکلات در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی خرما و شکلات
گردو یا هر مغز دلخواه ۱۰۰ گرم معادل ۱ پیمانه سر خالی
بیسکوئیت پودر شده ۱۴۰ گرم معادل ۱ پیمانه و ۲/۱ پیمانه
خرما بدون پوست و هسته ۱۸۰ گرم
پودر هل ۱ قاشق چای خوری
پودر دارچین ۲/۱ قاشق چای خوری
عسل ۲ قاشق سوپ خوری
مواد لازم برای کاور شکلات
شکلات ذوب شده ۲۵۰ گرم معادل ۱ و ۲/۱ پیمانه
روغن مایع ۲ قاشق سوپ خوری

طرز تهیه شیرینی خرما و شکلات

مرحله اول

برای طرز تهیه شیرینی خرما و شکلات ابتدا مقداری مغز گردو را داخل میکسر بریزید و سپس بیسکوئیت‌ها را نیز به آن‌ها اضافه کنید و با هم میکس کنید تا کاملا پودر شوند و با هم مخلوط و یکدست شوند و بعد با توجه به ذائقه و دلخواه خودتان مقداری پودر هل روی مواد بریزید و هم بزنید.

مرحله دوم

سپس کمی پودر دارچین به مواد اضافه کنید و با هم ترکیب کنید تا عطر دارچین در مواد پخش شود و بعد مقداری خرما را پوست بگیرید هسته‌های آن را نیز جدا کنید و خرماها را داخل میکسر بریزید و هم بزنید تا کاملاً به خورد مواد برود و یکدست شوند.

مرحله سوم

بعد مقداری عسل روی مخلوط مواد بریزید و هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت مواد خمیری شکل شود توجه کنید که خمیر تشکیل شده نباید زیاد شل باشد در غیر این صورت مقداری پودر بیسکوئیت به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم

وقتی که مخلوط به غلظت مناسب رسید آن را از داخل میکسر بیرون بیاورید و بین دو نایلون قرار دهید و سپس با وردنه خمیر را به ضخامت تقریباً یک سانتی‌متر باز کنید و سپس آن را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و یا از قالب آماده استفاده کنید.

مرحله پنجم

می‌توانید مقداری از خمیر را بردارید و داخل قالب‌ها به صورت فشرده قرار دهید سپس سطح آن را صاف کنید و اضافه‌های خمیر خرما را برش دهید و سپس آن‌ها را از داخل قالب بیرون بیاورید، بعد از آن در کف یک ظرف کاغذ روغنی قرار دهید.

مرحله ششم

سپس شیرینی‌ها را در ظرف دیگری بچینید و بعد به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کنند و بافت آن‌ها سفت و منسجم شود و به راحتی بتوانید آن‌ها را کاور کنید در طول این زمان کاور شکلاتی برای شیرینی‌ها را آماده و درست کنید.

مرحله هفتم

برای آماده کردن کاور شکلاتی مقداری شکلات را داخل یک ظرف بریزید و به روش بنماری روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا شکلات‌ها ذوب شوند و سپس مقداری روغن مایع به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله هشتم

سپس شیرینی‌ها را یکی یکی روی یک چنگال قرار دهید و با قاشق مقداری از شکلات ذوب شده را روی آن‌ها بریزید تا کاملاً سطح شیرینی‌ها با شکلات ذوب شده پوشانده شود و بعد روی کاغذ روغنی قرار دهید تا شکلات کمی خودش را بگیرد.

مرحله نهم

وقتی که شکلات‌ها سفت و منسجم شدند دوباره به شکل رفت و برگشتی مقدار شکلات روی آن‌ها بریزید و تزئین کنید، می‌توانید لبه‌های شیرینی‌ها را ابتدا داخل شکلات بزنید تا مغزیجات به آن بچسبند و سپس آن‌ها را با پودر گردو یا پودر پسته تزئین کنید‌

مرحله دهم

روی شیرینی‌ها را نیز با مقداری پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردو خرد شده، مغز فندق خرد شده و یا خلال بادام تزئین کنید و سپس شیرینی‌ها را به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا شکلات‌ها کاملاً خودشان را بگیرند و طعم شیرینی بهتر شود.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا