طرز تهیه شیرینی رولی گردویی خوشمزه مرحله به مرحله


طرز تهیه پنکیک شکلاتی ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه پنکیک شکلاتی پنکیک شکلاتی یکی از انواع صبحانه های ساده و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست …

طرز تهیه کیک سمولینا خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک سمولینا کیک سمولینا یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که بافت نرم و لطیفی دارد، برای …

طرز تهیه شیرینی قندی خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه شیرینی قندی شیرینی قندی یکی از انواع شیرینی های محبوب میان ایرانیان است که معمولا برای پذیرایی در مهمانی های و …

طرز تهیه شیرینی رولی گردویی

شیرینی رولی گردویی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک دارد و عطر و طعم آن فوق العاده عالی است، این شیرینی خوش طعم برای پذیرایی بسیار شیک و مناسب است و خیلی راحت و سریع آماده و درست می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی رولی گردویی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای شیرینی
تخم مرغ ۱ عدد
ماست ۲ قاشق غذا خوری
روغن مایع ۱ استکان
کره یا مارگارین ۲ قاشق غذا خوری
ایرمیک ۲ و نیم قاشق غذا خوری
سرکه ۱ قاشق غذا خوری
بکینگ پودر ۱ پاکت
وانیل شکری ۱ پاکت
آرد تقریبا ۲ و نیم لیوان
مواد لازم برای شربت
شکر ۳ لیوان
آب ۳ لیوان
لیمو ترش تازه ۱ برش نازک

طرز تهیه شیرینی رولی گردویی

مرحله اول

ابتدا برای درست کردن خمیر شیرینی، تخم مرغ را در یک ظرف بریزید و با چنگال هم بزنید تا از لختگی خارج شود و حجم آن کمی بیشتر شود، سپس مقداری وانیل به آن اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل پخش شود و بوی زهم تخم مرغ را بگیرد.

مرحله دوم

بعد ماست را که به دمای محیط رسیده است روی مخلوط بریزید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و سپس روغن مایع را اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند، بعد کره را که به دمای محیط رسیده و نرم شده است روی مواد بریزید.

مرحله سوم

سپس مخلوط را هم بزنید تا کره با مواد مخلوط شود و بافت یکدستی تشکیل شود، به جای کره از مارگارین هم می‌توانید استفاده کنید، بعد مقداری ایرمیک به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و سپس سرکه را روی مخلوط بریزید.

مرحله چهارم

بعد مواد را با همزن دستی هم بزنید تا یکدست شوند و سپس بکینگ پودر را هم روی مخلوط بریزید و هم بزنید، بعد در یک ظرف دیگر آرد را الک کنید تا سبک و یکدست شود و سپس کم‌ کم و به شکل کنترل شده به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله پنجم

وقتی که خمیر تشکیل شده یکدست شد، لازم نیست آرد بیشتری اضافه کنید بعد با دست خمیر را کمی ورز دهید تا نرم و لطیف شود و به دست نچسبد، سپس روی خمیر را با سلفون بپوشانید و اجازه دهید تا به مدت نیم ساعت در دمای محیط استراحت کند.

مرحله ششم

بعد خمیر را بین دو کاغذ روغنی قرار دهید و آن را با وردنه به شکل مستطیل باز کنید، سپس کاغذ روغنی رویی را بردارید و روی همه قسمت‌های خمیر مغز گردوی خرد شده بریزید و پخش کنید و با دست کمی فشار دهید تا سفت شوند و بیرون نریزند.

مرحله هفتم

سپس خمیر را به صورت طولی از وسط برش بزنید و تقسیم کنید و بعد هم به صورت عرضی از وسط برش بزنید و تقسیم کنید تا تعدادی مربع هم اندازه تشکیل شود، بعد دوباره هر مربع را به شکل نوارهای باریک با عرض ۲ تا ۳ سانتیمتر برش بزنید.

مرحله هشتم

بعد از آن هر نوار برش زده را به شکل رول بپیچید و همه خمیر را به همین شکل درست کنید و سپس سینی یا قالب فر را با روغن و یا کره چرب کنید و یا در کف سینی کاغذ روغنی قرار دهید و رول‌های شیرینی را با کمی فاصله در آن بچینید.

مرحله نهم

سپس قالب را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای آن را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا شیرینی‌ها به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه بپزند و سطح آن‌ها طلایی رنگ شود و بعد از فر بیرون بیاورید و کنار بگذارید.

مرحله دهم

اجازه دهید تا شیرینی‌ها در دمای محیط حرارت اولیه خود را از دست بدهند، بعد شربت خنک را روی آن‌ها بریزید و چند دقیقه زمان دهید تا شربت کاملا به خورد شیرینی‌ها برود و سپس آن‌ها را در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شوند و شربت سفت شود.

مرحله یازدهم

بعد از ۱ تا ۲ ساعت که شیرینی‌ها خوب سرد شدند و شربت روی آن‌ها غلیظ شد، آن‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و به آرامی از قالب یا سینی خارج کنید و در ظرف دیگری بچینید و سپس روی آن‌ها را با مقداری مغز گردوی خرد شده تزئین کنید. در آخر تعدادی شیرینی رولی گردویی را در ظرف مناسب بچینید و این دسر خوش طعم و لذیذ و مقوی را همراه با چای سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا