طرز تهیه شیرینی سه آرد خوشمزه و ساده مرحله به مرحله


طرز تهیه ویفر شکلاتی خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه ویفر شکلاتی ویفر شکلاتی یکی از انواع بیسکویت های روکشدار خوشمزه و بین المللی است که طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده …

طرز تهیه کیک انگلیسی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک انگلیسی کیک انگلیسی یکی از انواع کیک های خوشمزه و محبوب کشور انگلیس است که به عنوان یک کیک بین …

طرز تهیه کیک ماست خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک ماست کیک ماست یکی از انواع کیک های ساده و سنتی ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می …

طرز تهیه شیرینی سه آرد شیرینی سه آرد خانم گل شیرینی سه آرد سرآشپز پاپیون شیرینی چهار آرد شیرینی سه اردی خانم جمشیدیان شیرینی باسه ارد فیلم شیرینی سه ارد طرز تهیه شیرینی آرد طرز تهیه شیرینی سه سوته

شیرینی سه آرد یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و نرم و لطیف دارد و به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی درست می‌شود برای تهیه و آماده کردن این شیرینی خوش طعم از ترکیب سه آرد مختلف استفاده می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه شیرینی سه آرد در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی سه آرد
آرد شیرینی ۸۰ تا ۱۰۰ گرم
روغن جامد ۲۰۰ گرم
آرد برنج ۱۴۵ گرم
آرد نخود ۱۴۵ گرم
پودر قند ۱۵۰ گرم

طرز تهیه شیرینی سه آرد

مرحله ۱: تهیه و ترکیب سه آرد

برای طرز تهیه شیرینی سه آرد ابتدا مقداری آرد شیرینی را داخل یک ظرف بریزید و سپس آرد برنج را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند بعد آرد نخود را هم روی ترکیب آردها بریزید و خوب با هم ترکیب کنید و سپس آنها را الک کنید تا یکدست و صاف شوند.

مرحله ۲: افزودن ادویه‌ها به ترکیب آردها

بعد با توجه به ذائقه و به دلخواه خودتان می‌توانید مقداری پودر هل و یا پودر زنجبیل یا ترکیبی از هر دو را به آردها اضافه کنید و با آن‌ها مخلوط کنید تا عطر آن‌ها در مواد پخش شود و بعد کنار بگذارید سپس مقداری روغن جامد را داخل یک ظرف بریزید.

مرحله ۳: آماده‌سازی مخلوط روغن و قند

به جای روغن جامد می‌توانید از روغن صاف قنادی و یا از ترکیب روغن اصیل و کره دوغ گرفته شده استفاده کنید سپس پودر قند را به روغن جامد اضافه کنید و با همزن برقی خوب هم بزنید تا بافت مخلوط یک دست و سفید و خامه‌ای شکل شود.

مرحله ۴: ترکیب مخلوط روغن و قند با آردها

بعد از این که مخلوط آماده شد ترکیب آردها را کم‌ کم در سه مرحله به مخلوط اضافه کنید و با لیسک بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و آردی داخل ظرف باقی نماند سپس خمیر را جمع کنید و با دست ورز دهید تا خمیر یک دست و نرم و لطیف شود.

مرحله ۵: استراحت خمیر در دمای محیط

سپس خمیر را داخل یک ظرف قرار دهید و روی آن را با پلاستیک بپوشانید و اجازه دهید تا در دمای محیط به مدت نیم ساعت خوب استراحت کند و کاملاً منسجم شود بعد از این مدت خمیر را دوباره کمی ورز دهید تا حباب‌های داخل آن از بین برود.

مرحله ۶: آماده‌سازی خمیر برای پخت

بعد در یک سینی یا قالب کاغذ روغنی قرار دهید و سپس مقداری از خمیر به اندازه یک گردوی کوچک را بردارید و با دست فرم دهید و داخل سینی فر قرار دهید همه خمیر را به همین شکل آماده کنید و سپس گلوله‌ها را در سینی فر با فاصله از هم بچینید.

مرحله ۷: طرح‌دار کردن خمیر با مهر شیرینی

سپس مهر دلخواه شیرینی را داخل نشاسته ذرت بزنید و بعد روی خمیرها فشار دهید و طرح آن را ایجاد کنید، دقت کنید قبل از این که روی هر خمیر مهر بزنید حتما مهر شیرینی را داخل نشاسته ذرت بزنید و خیلی هم تکان ندهید و بعد روی خمیر بزنید.

مرحله ۸: پخت شیرینی در فر

بعد سینی را در طبقه وسط فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا شیرینی‌ها را به مدت ۱۳ تا ۱۵ دقیقه خوب بپزند و سطح آنها طلایی رنگ شود و بعد سینی را از فر بیرون آورید.

مرحله ۹: خنک کردن شیرینی‌ها در دمای محیط

سپس سینی را در دمای محیط قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۲ تا ۳ ساعت بمانند و شیرینی‌ها کاملاً سرد شوند و بعد به آرامی آن‌ها را از کاغذ روغنی جدا کنید تا پودر و یا شکسته نشوند و بعد از آن شیرینی‌ها را داخل ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله ۱۰: تزئین شیرینی‌ها با عسل و مواد دیگر

بعد با توجه به سلیقه و به دلخواه خودتان می‌توانید مقداری عسل و یا شکلات ذوب شده را روی شیرینی‌ها بمالید و با پودر یا خلال پسته، پودر نارگیل، مغز گردو خرد شده، مغز فندق خرد شده و یا خلال بادام و کمی کنجد روی آن‌ها را تزئین کنید.

مرحله ۱۱: سرو شیرینی سه آرد به عنوان میان وعده

سپس تعدادی شیرینی سه آرد را داخل یک ظرف مناسب بچینید و به عنوان یک میان وعده مناسب و مقوی برای پذیرایی همراه با چای سرو کنید‌.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا