طرز تهیه شیرینی شربتی گردویی، مناسب برای پذیرایی مجالس!


طرز تهیه نان رول نارگیلی، یک میان وعده جذاب و لاکچری!

طرز تهیه نان رول نارگیلی نان رول نارگیلی یکی از انواع نان‌های فانتزی خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود این …

طرز تهیه کاپ کیک انجیر، یک میان وعده جذاب و سالم

طرز تهیه کاپ کیک انجیر کاپ کیک انجیر یکی از انواع کاپ کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که بافت آن بسیار سبک و …

طرز تهیه کوکی آجیلی خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه کوکی آجیلی کوکی آجیلی یکی از شیرینی‌های خوشمزه و متنوع است که با روش‌های مختلف و ترکیبات متنوعی درست می‌شود و …

طرز تهیه شیرینی شربتی گردویی, دستور پخت شیرینی شربتی گردویی

شیرینی شربتی گردویی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و ترد دارد این شیرینی خوش طعم برای پذیرایی بسیار مناسب و شیک است، شیرینی گردویی که طرفداران زیادی دارد را می‌توانید به روش‌های مختلف آماده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه شیرینی شربتی گردویی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای شیرینی مقدار مواد
کره ۱۵۰ گرم
روغن مایع نصف لیوان
تخم مرغ ۱ عدد
گردو ریز خرد شده نصف لیوان
پودر نارگیل نصف لیوان
بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
شکر نصف لیوان
آرد ۲ و نیم لیوان
مواد لازم برای شربت مقدار مواد
شکر ۲ لیوان
آب ۲ و نیم لیوان
شیره انگور نصف لیوان
پودر یا خلال پسته یا مغز گردوی خرد شده برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی شربتی گردویی

مرحله ۱: تهیه شربت با شکر و آب

ابتدا برای درست کردن شربت مقداری آب را داخل یک ظرف بریزید و شکر را به آن اضافه کنید، هم بزنید تا با هم مخلوط شوند سپس ظرف را روی حرارت متوسط قرار دهید، مخلوط را هم بزنید تا شکر در آب حل شود و کاملاً با هم مخلوط شوند.

مرحله ۲: جوشاندن شربت و اضافه کردن شیره انگور

وقتی که شربت شروع به جوشیدن کرد اجازه دهید تا شربت به مدت ۵ دقیقه بجوشد و غلظت آن کمی بیشتر شود وقتی شربت به غلظت مناسب رسید آن را از روی حرارت بردارید، مقداری شیره انگور به آن اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله ۳: تهیه مواد اولیه برای خمیر

سپس شربت را کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی خنک شود، بعد در این فاصله برای درست کردن خمیر مقداری کره را داخل یک ظرف بریزید، با چنگال هم بزنید تا بافت آن نرم و یکدست شود سپس روغن مایع را به کره اضافه کنید، با هم مخلوط کنید.

مرحله ۴: اضافه کردن تخم‌مرغ و بکینگ پودر به مخلوط

وقتی که بافت مخلوط کره و روغن مایع یکدست شد سپس تخم مرغ را به آن اضافه کنید، دوباره با چنگال هم بزنید تا تخم مرغ از حالت لختگی خارج شود و خوب با هم مخلوط و یکدست شوند، سپس مقداری بکینگ پودر به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله ۵: خرد کردن مغز گردو و اضافه کردن به مخلوط

سپس مقداری مغز گردو را با دست خرد کنید تا خرده‌های مغز گردو زیر دندان احساس شود، نباید خیلی پودر شوند بعد مغز گردوهای خرد شده را به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند و در همه قسمت‌های مخلوط پخش شوند.

مرحله ۶: اضافه کردن شکر و آرد به مواد

بعد مقداری شکر را به مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید تا شکر کاملاً حل شود و بافت یکدستی تشکیل شود سپس آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود بعد از آن آرد را کم کم در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید.

مرحله ۷: مخلوط کردن آرد و مواد

سپس ترکیب آرد و مخلوط را با همزن دستی یا لیسک هم بزنید تا خمیر جمع شود، همه مواد باید با هم مخلوط و یکدست شوند وقتی بافت خمیر تشکیل شده یکدست، صاف و نرم شد به طوری که موقع ورز دادن به دست نچسبید دیگر آرد اضافه نکنید.

مرحله ۸: آماده سازی و برش خمیر

بعد از این که خمیر آماده شد آن را روی یک سطح صاف قرار دهید با وردنه یا با کمک دست آن را پهن و باز کنید سپس با یک کاتر یا چاقوی تیز خمیر را به شکل مربع‌های هم اندازه برش بزنید، از قالب هم می‌توانید برای برش دادن خمیر استفاده کنید.

مرحله ۹: آماده سازی قالب و چیدن شیرینی‌ها

سپس داخل قالب مورد نظر را با روغن مایع یا کره چرب کنید یا کاغذ روغنی کف قالب قرار دهید تا کاملا آن را بپوشاند بعد برش‌های شیرینی را داخل قالب با فاصله بچینید، سپس قالب شیرینی‌ها را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید.

مرحله ۱۰: پخت شیرینی در فر

بعد دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید، اجازه دهید تا شیرینی‌ها به مدت ۲۰ دقیقه در فر بپزند و آماده شوند، بعد از این زمان قالب را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا بعد از چند ثانیه حرارت اولیه آن‌ها کمتر شود.

مرحله ۱۱: ریختن شربت بر روی شیرینی‌های داغ

سپس تا هنوز شیرینی‌ها داغ هستند شربت را روی شیرینی‌ها بریزید، بعد اجازه دهید تا کاملاً جذب شیرینی‌ها شود و به خورد آن‌ها برود بعد به آرامی شیرینی‌ها را از کاغذ روغنی جدا کنید تا شکل آن‌ها خراب نشود، بعد در ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله ۱۲: تزئین و سرو شیرینی‌ها

بعد از آن با سلیقه و به دلخواه خودتان می‌توانید شیرینی‌ها را با پودر یا مغز گردوی خرد شده تزئین کنید سپس تعدادی شیرینی شربتی گردویی را داخل ظرف مناسب بچینید و به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی همراه با چای یا قهوه سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا