طرز تهیه شیرینی موکا، یک کوکی ساده برای عاشقانه قهوه


طرز تهیه کلوچه حلوایی خوشمزه و سنتی مرحله به مرحله

طرز تهیه کلوچه حلوایی کلوچه حلوایی یکی از انواع کلوچه های خوشمزه و بین المللی است به عنوان میان وعده بسیار مناسب می …

طرز تهیه کیک زردآلو خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک زردآلو کیک زردآلو یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، …

طرز تهیه کیک یزدی خوشمزه با بافت نرم مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک یزدی کیک یزدی یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه ایرانی است که مانند پای سیب برای پذیرایی استفاده …

طرز تهیه شیرینی موکا , دستور پخت شیرینی موکا

شیرینی موکا یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و ترد دارد و خیلی راحت و سریع و به روش‌های مختلف آماده و درست می‌شود این شیرینی خوش طعم به عنوان یک دسر شیک و مجلسی برای پذیرایی بسیار مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه شیرینی موکا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
کره ۱۵۰ گرم
شکر قهوه‌ای ۱۶۵ گرم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
قهوه فوری ۲ قاشق چای خوری
آب داغ ۱ قاشق سوپ خوری
پودر کاکائو ۱ قاشق سوپ خوری
آرد ۲۱۵ گرم

طرز تهیه شیرینی موکا

مرحله ۱: آماده‌سازی کره و شکر

برای طرز تهیه شیرینی موکا ابتدا مقداری کره که به دمای محیط رسیده و نرم شده است را داخل یک ظرف بریزید و بعد شکر را به آن اضافه کنید و با همزن برقی به مدت ۲ دقیقه خوب هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت کرم رنگ و کشدار و پفکی تشکیل شود.

مرحله ۲: افزودن زرده تخم‌مرغ و قهوه

بعد زرده تخم مرغ را جدا کنید و به مخلوط اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا از لختگی خارج شود و با مواد کاملاً مخلوط و یکدست شود و بافت آن حجیم و کرم رنگ شود سپس مقداری قهوه فوری داخل یک فنجان بریزید و آب جوش به آن اضافه کنید.

مرحله ۳: مخلوط کردن قهوه و آب جوش

سپس قهوه و آب جوش را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند و بعد به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند بعد آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک شود و سپس بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید.

مرحله ۴: ترکیب آرد و بکینگ پودر

بعد ترکیب آرد و بکینگ پودر را با هم الک کنید تا بافت آن‌ها یکدست و صاف شود سپس ترکیب آرد را کم کم و در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید و با لیسک به آرامی و به شکل دورانی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله ۵: آماده‌سازی خمیر

بعد از این که خمیر تشکیل شده بافت یکدست و نرم و لطیفی را تشکیل داد یک کاغذ روغنی را روی یک سطح صاف پهن کنید و بعد از آن خمیر شیرینی را روی کاغذ روغنی قرار دهید و سپس یک کاغذ روغنی دیگر را هم روی خمیر بیاندازید.

مرحله ۶: پهن کردن و برش زدن خمیر

سپس خمیر را با وردنه به قطر تقریباً یک سانتی متر پهن و باز کنید و بعد کاغذ روغنی را از روی خمیر بردارید و با یک چاقوی تیز خمیر را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و یا از قالب‌های آماده با شکل‌های دلخواه برای برش شیرینی‌ها استفاده کنید.

مرحله ۷: آماده‌سازی قالب و شکل دادن شیرینی‌ها

بعد از آن داخل سینی یا قالب مورد نظر را با روغن مایع یا کره چرب کنید و یا کاغذ روغنی کف قالب قرار دهید و سپس روی شیرینی‌ها را با فشار انگشت در وسط آن کمی گود کنید و وسط آن یک حفره ایجاد کنید، بعد آن‌ها را با فاصله در قالب بچینید.

مرحله ۸: پخت شیرینی‌ها در فر

سپس قالب را در طبقه وسط فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و بعد دمای فر گازی را روی ۱۵۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا شیرینی‌ها به مدت ۱۲ دقیقه در فر بپزند و سطح آن‌ها طلایی رنگ و مغز پخت شوند.

مرحله ۹: خنک کردن و جدا کردن شیرینی‌ها

بعد از این که شیرینی‌ها خوب پختند قالب را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود و سپس شیرینی‌ها را به آرامی از کاغذ روغنی جدا کنید تا خرد نشوند و شکل و ظاهر آن‌ها خراب نشود و داخل ظرف دیگری بچینید.

مرحله ۱۰: ذوب شکلات برای تزئین

سپس مقداری شکلات را داخل یک ظرف کوچک بریزید و به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه‌ دارید تا شکلات‌ها ذوب شوند و بعد در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شوند و سپس شکلات ذوب شده را داخل قیف بدون ماسوره بریزید.

مرحله ۱۱: تزئین شیرینی‌ها با شکلات

بعد حفره وسط شیرینی‌ها را با شکلات ذوب شده پر کنید و سپس به دلخواه و با سلیقه خودتان می‌توانید روی آن را با پودر یا خلال پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده، خلال بادام و یا شکلات چیپسی و پودر قهوه تزئین کنید.

مرحله ۱۲: نگهداری در یخچال و سرو

سپس شیرینی‌ها را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت یک ساعت در یخچال بمانند و شکلات خوب خودش را بگیرد و سفت و منسجم شود و بعد تعداد شیرینی موکا را در ظرف مناسب بچینید و برای پذیرایی همراه با چای یا قهوه سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا