طرز تهیه شیرینی پرده تاتلیسی ترکی مرحله به مرحله


طرز تهیه کیک خرمالو خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک خرمالو کیک خرمالو از کیک های خوش آب و رنگ فصل پاییز و زمستان است که با رسپی های بسیار …

طرز تهیه مارشمالو خوشمزه با پودر ژله مرحله به مرحله

طرز تهیه مارشمالو مارشمالو از شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که معمولا به همراه نوشیدنی های داغ سرو می شود، …

طرز تهیه کیک موزی شکلاتی خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک موزی شکلاتی کیک موزی شکلاتی یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد رسپی های مختلفی …

طرز تهیه شیرینی پرده تاتلیسی

پرده تاتلیسی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ ترکیه‌ای است که بافتی سبک و ترد دارد و خیلی راحت و سریع درست می‌شود، این شیرینی فوق العاده خوش طعم طرفداران زیادی دارد و برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار شیک و مناسب است، برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پرده تاتلیسی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای شیرینی
یوفکای باقلوا ۱۵ عدد معادل ۴۸۰ گرم
ایرمیک ( آرد سمولینا) ۱ لیوان
گردوی خرد شده ۱ لیوان
کره آب شده ۱ استکان
روغن مایع ۱ استکان
مواد لازم برای سس
تخم مرغ ۲ عدد
شیر ۱ لیوان
روغن مایع ۱ استکان
وانیل ۲ پاکت معادل ۱۰ گرم
مواد لازم برای شربت
شکر ۲ و نیم لیوان
آب ۲ و نیم لیوان
لیمو ترش تازه ۱ برش نازک

دستور پخت شیرینی پرده تاتلیسی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پرده تاتلیسی ابتدا برای درست کردن شربت مقداری آب را در یک ظرف و یا قابلمه بریزید و بعد شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و سپس یک لیمو ترش تازه را بشورید و یک حلقه نازک از آن را برش بزنید و به مخلوط شربت اضافه کنید.

مرحله دوم

سپس ظرف شربت را روی حرارت متوسط قرار دهید و مدام مخلوط را هم بزنید تا قبل از به جوش آمدن آب، شکر در آن حل شود و بعد از این که مخلوط شروع به جوشیدن کرد حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه مخلوط شربت بجوشد.

مرحله سوم

وقتی شربت قوام پیدا کرد و به غلظت مناسب رسید و کاملا شفاف و یکدست شد، ظرف شربت را از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود، مقدار لیمو ترش را با توجه به سلیقه و دلخواه خودتان می‌توانید کمتر و یا بیشتر اضافه کنید.

مرحله چهارم

سپس یک خمیر یوفکا را روی سطح صاف باز کنید و بعد مقداری کره را در یک ظرف کوچک بریزید و روی بخار کتری و به روش بن ماری ذوب کنید و مقداری روغن مایع به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و بافت آن‌ها یکدست شود.

مرحله پنجم

بعد با فرچه مقداری از مخلوط کره و روغن روی خمیر یوفکا بمالید و سپس روی آن مقداری ایرمیک بپاشید و بعد هم مقداری مغز گردو را خرد کنید و روی خمیر بریزید و پخش کنید و سپس خمیر را از ابتدا تا انتها چین دهید و به شکل پلیسه دربیاورید.

مرحله ششم

حالا یوفکاها را به همان شکل چین دار در ظرف مناسب فر و یا سینی فر بچینید و باقیمانده مخلوط کره و روغن را با فرچه روی آن‌ها بمالید، توجه کنید که کره و روغن را به همه قسمت‌های یوفکاها به طور یکسان بمالید و بعد فر را روشن کنید تا گرم شود.

مرحله هفتم

بعد از ده دقیقه که فر گرم شد ظرف شیرینی‌ها را در فر قرار دهید و دمای آن را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا شیرینی‌ها به مدت ۳۰ دقیقه خوب بپزند و سطح آن‌ها طلایی رنگ شود، در این فاصله سس را آماده و درست کنید.

مرحله هشتم

برای سس، ابتدا تخم مرغ‌ها را در یک ظرف مناسب بریزید و با چنگال خوب هم بزنید تا از لختگی خارج شوند و بعد مقداری وانیل به آن اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و عطر وانیل پخش شود و بوی زهم تخم مرغ را از بین ببرد.

مرحله نهم

سپس شیر را که به دمای محیط رسیده است به مخلوط سس اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بافت یکدستی تشکیل شود، بعد روغن مایع را هم روی مواد بریزید و هم بزنید تا ترکیب شوند و مخلوط یکدست و نرمی تشکیل شود.

مرحله دهم

بعد از این‌ که شیرینی‌ها خوب پختند و طلایی رنگ شدند آن‌ها را از فر بیرون بیاورید و سس آماده شده را به طور یکسان روی همه قسمت‌های شیرینی‌ها بریزید و پخش کنید و دوباره آن‌ها را در فر قرار دهید و دمای فر را روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید.

مرحله یازدهم

سپس اجازه دهید تا شیرینی‌‌ها به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه دیگر هم بپزند و بعد از این زمان ظرف را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید و اجازه دهید تا خنک شوند، بعد از تقریبا ۱۵ دقیقه شربت خنک را روی شیرینی‌ها بریزید و کنار بگذارید.

مرحله دوازدهم

تقریبا به مدت ۲ ساعت زمان دهید تا شربت کاملا به خورد شیرینی‌ها برود و بعد در یخچال قرار دهید تا شیرینی‌ها جا بیفتند و شربت روی آن‌ها سفت و غلیظ شود، سپس از یخچال بیرون بیاورید و به آرامی از قالب جدا کنید و در ظرف دیگری بگذارید.

مرحله سیزدهم

سپس روی شیرینی‌ها را با توجه به ذائقه و به دلخواه و سلیقه خودتان مقداری پودر و یا خلال پسته، پودر نارگیل، خرده‌های مغز گردو، خرده‌های مغز فندق و یا بادام پرک بریزید و تزئین کنید و بعد تعدادی پرده تاتلیسی را در ظرف مناسب بچینید. در آخر پرده تاتلیسی را به عنوان یک دسر خوش طعم و لذیذ و یا یک عصرانه دلچسب برای پذیرایی همراه با چای سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا