طرز تهیه شیرینی کعک خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله


طرز تهیه نان پیده خوشمزه به روش ترکیه ای مرحله به مرحله

طرز تهیه نان پیده نان پیده یکی از انواع نان های سنتی و خوشمزه کشور ترکیه است که معمولا در ماه رمضان تهیه …

طرز تهیه کعک خرمشهر شیرینی کعک بدون فر طرز تهیه کعک لبنانی طرز تهیه کعک ایلام طرز تهیه کعک عربی طرز تهیه شیرینی عربی

شیرینی کعک یکی از شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ مصری است که نوع ترکی و عربی هم دارد و به روش‌های مختلفی درست می‌شود، این شیرینی بافتی بیسکوئیتی دارد و یک میان وعده مناسب و ساده است که خیلی راحت و سریع آماده می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی کعک در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی کعک
آرد ۱ و ⅓ لیوان
تخم مرغ ۱ عدد
روغن مایع ⅓ لیوان
نمک یک پنس
پودر هل به مقدار لازم
کنجد برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی کعک

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ را در ظرفی بریزید و با چنگال یا همزن دستی هم بزنید تا پف کند و کمی حجیم شود سپس شکر را به آن اضافه کنید و با همزن دستی به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بافت مواد کرم رنگ و کشدار و یکدست شود.

مرحله دوم

بعد هل را بکوبید و پودر کنید و سپس روی مواد بریزید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و عطر هل در مواد پخش شود سپس روغن مایع را اضافه کنید و فقط به اندازه‌ای که با مواد مخلوط شود هم بزنید تا بافت یکدست و لطیفی تشکیل شود.

مرحله سوم

سپس در یک ظرف دیگر آرد را با بکینگ پودر و نمک مخلوط کنید و بعد ترکیب آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود، سپس ترکیب آرد را کم کم و در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید و در یک جهت هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

نکته: اگر می‌خواهید شیرینی کاکائویی درست کنید به اندازه یک قاشق از آرد کم کنید و به جای آن یک قاشق پودر کاکائو به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم

وقتی که خمیر تشکیل شده بافت صاف و یکدستی پیدا کرد آن را در ظرفی قرار دهید و روی ظرف را با سلفون بپوشانید و به مدت نیم ساعت در فریزر قرار دهید تا خمیر استراحت کند و بافت آن منسجم شود و عطر و طعم مواد کاملا به خورد هم رود.

مرحله پنجم

در این فاصله شعله پخش کن را روی گاز با حرارت متوسط قرار دهید تا کاملا گرم شود و سپس کف تابه دوبل یا تابه نچسب کاغذ روغنی قرار دهید و با روغن مایع یا کره کمی آن را چرب کنید و بعد از آن خمیر را از فریزر بیرون بیاورید.

مرحله ششم

سپس مقداری از خمیر به اندازه یک گردو را بردارید و با دست فرم دهید و گرد کنید و بعد گلوله‌‌های خمیر هم اندازه را با فاصله در تابه بچینید و سپس با مقداری پودر پسته، کنجد و خرفه روی خمیرها را به دلخواه و سلیقه خودتان تزئین کنید.

مرحله هفتم

بعد اگر از تابه دوبل استفاده می‌کنید واشر آن را بردارید و درب تابه را ببندید و در صورتی که در تابه معمولی و نچسب شیرینی‌ها را درست می‌کنید، درب تابه را با دم‌کنی ببندید و روی حرارت متوسط روی شعله پخش کن به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید.

مرحله هشتم

حالا بعد از این مدت تست کنید که شیرینی‌ها کامل پخته باشند و رنگ اطراف آن‌ها طلایی شده باشد و سپس از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شوند و بعد از سرد شدن شیرینی‌ها را به آرامی از کاغذ روغنی جدا کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا