طرز تهیه شیرینی کنافه، به روش اصلی و سنتی ترکیه‌ای!


طرز تهیه تیرامیسو خوشمزه به روش ایتالیایی مرحله به مرحله

طرز تهیه تیرامیسو تیرامیسو یکی از انواع دسرهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشور ایتالیا است، برای …

طرز تهیه کوکی کنجدی، میان وعده بسیار خاص و خوشمزه!

طرز تهیه کوکی کنجدی کوکی کنجدی یکی از انواع کوکی‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و لطیف دارد، این شیرینی خیلی …

طرز تهیه خامه فرم گرفته خانگی به صورت مرحله به مرحله

طرز تهیه خامه فرم گرفته خامه فرم گرفته یکی از انواع مواد مورد نیاز در تهیه انواع دسرها و شیرینی ها می باشد …

طرز تهیه شیرینی کنافه, طرز تهیه شیرینی کنافه ترکیه ای

شیرینی کنافه یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود این شیرینی پر طرفدار و محبوب بافتی سبک دارد که برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب است، شیرینی کنافه را می‌توانید به روش‌های مختلف آماده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه شیرینی کنافه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای شیرینی مقدار مواد
کنافه تر ۱ بسته
کره آب شده ۲۰۰ گرم
مغز گردو به مقدار دلخواه
مواد لازم برای لایه کرمی مقدار مواد
شیر ۱ لیوان
نشاسته ذرت ۲ قاشق غذا خوری
شکر ۲ قاشق غذا خوری
وانیل به میدار لازم
پنیر خامه‌ای بدون نمک ۲۰۰ گرم
مواد لازم برای شهد مقدار مواد
آب ۱ پیمانه
شکر ۲ پیمانه
زعفران یا گلاب به مقدار دلخواه ( اختیاری)

طرز تهیه شیرینی کنافه

مرحله ۱: آماده‌سازی اولیه کنافه

ابتدا کنافه را از داخل بسته بندی بیرون بیاورید، اگر رشته های آن به هم چسبیده بودند آن‌ها را داخل یک ظرف بزرگتر با دست باز کنید، بعد مقداری از کنافه به اندازه یک سیب را بردارید و روی باقی‌مانده آن را با یک پارچه بپوشانید تا خشک نشود.

مرحله ۲: آغشته کردن کنافه به کره و قرار دادن در فر

سپس کنافه را مقداری با کره آغشته کنید، به شکل آشیانه محکم بپیچید و فرم دهید، بعد کنافه را داخل سینی قرار دهید همه کنافه را به همین شکل آماده کنید، با فاصله داخل سینی فر بچینید سپس سینی را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید.

مرحله ۳: تنظیم دمای فر و پخت کنافه

بعد دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید، اجازه دهید تا کنافه‌ها به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در فر بپزند و برشته شوند، در این فاصله برای درست کردن مواد میانی کرمی شکل داخل کنافه مقداری شیر را داخل یک ظرف مناسب بریزید.

مرحله ۴: تهیه کرم داخل کنافه

سپس مقداری نشاسته ذرت به شیر اضافه کنید، هم بزنید تا با هم مخلوط شوند بعد کمی شکر هم داخل مواد بریزید و با هم ترکیب کنید سپس وانیل را به مخلوط اضافه کنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود بعد ظرف مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله ۵: تکمیل مخلوط کرم و اضافه کردن پنیر

حالا مخلوط را مدام هم بزنید تا به غلظت مناسب برسد و بافت آن یکدست شود وقتی که غلظت مخلوط مانند محلبی شد ظرف را از روی حرارت بردارید و پنیر خامه‌ای را به آن اضافه کنید، بعد خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند. دقت کنید مایع کرمی بعد از خنک شدن کمی غلیط تر می‌شود.

مرحله ۶: تهیه شربت یا شهد برای کنافه

سپس برای درست کردن شهد یا شربت روی کنافه، مقداری آب را داخل یک ظرف بریزید بعد شکر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند سپس ظرف مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید و آن را با قاشق مدام هم بزنید.

مرحله ۷: افزودن عطر و طعم به شربت

وقتی که شربت کمی غلیظ شد و قوام پیدا کرد با سلیقه و دلخواه خودتان می‌توانید مقداری گلاب به آن اضافه کنید تا عطر آن در شربت پخش شود همینطور می‌توانید مقداری زعفران در شربت بریزید، هم بزنید تا رنگ زعفران در شربت باز شود.

مرحله ۸: خنک کردن شربت و کنافه‌ها

وقتی که شربت کمی غلیظ شد، طوری که عطر و طعم زعفران در آن پخش شد شربت را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید تا کمی خنک شود بعد قالب یا سینی کناف‌ها را از فر بیرون بیاورید، سپس در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود.

مرحله ۹: آغشته کردن کنافه‌ها به شربت

بعد از این که کنافه‌ها کمی خنک شدند داخل حفره و یا گودی آن و همینطور اطراف کنافه‌ها را شهد یا شربت بریزید، با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان اگر خواستید که میزان شهد و شیرینی کنافه‌ها زیادتر باشد، آن‌ها را داخل یک ظرف مناسب گود قرار دهید.

مرحله ۱۰: جذب شربت و پر کردن کنافه‌ها با کرم

سپس شهد را روی آن‌ها بریزید، به مدت چند ساعت اجازه دهید تا شربت کاملاً به خورد کنافه‌ها برود و جذب آن‌ها شود، بعد از آن داخل گودی کنافه‌ها را با مواد کرمی پر کنید، سپس در صورت تمایل باز هم از اطراف روی کنافه‌های شربت یا شهد بریزید.

مرحله ۱۱: تزئین و سرو کنافه

بعد از آن می‌توانید کنافه‌ها را داخل یک ظرف بچینید و در یخچال قرار دهید سپس اجازه دهید تا به مدت ۱ ساعت استراحت کنند و کاملا جا بیفتند، بعد از یخچال بیرون بیاورید، با سلیقه و دلخواه خودتان با پودر پسته و خرده‌های مغز گردو آن را تزئین کنید. در آخر شیرینی کنافه را به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی در مهمانی‌ها سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا