طرز تهیه فرنی سه رنگ خوشمزه و ساده مرحله به مرحله


طرز تهیه مرغ پرتقالی مجلسی و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه مرغ پرتقالی مرغ پرتقالی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه شمال کشورمان است که با دستورهای متنوعی درست می شود، …

طرز تهیه فرنی سه رنگ با نشاسته فرنی سه رنگ نی نی سایت طرز تهیه فرنی با نشاسته فرنی سه رنگ با ارد برنج

فرنی سه رنگ یک دسر خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و نرم دارد و برای پذیرایی و مهمانی بسیار مناسب است، فرنی سه رنگ طرفداران زیادی به خصوص در کودکان دارد و خیلی راحت و سریع و با مواد متنوعی درست و تهیه می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فرنی سه رنگ در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر ۳ لیوان
آرد برنج ۴ قاشق غذا خوری
بستنی وانیلی لیوانی ۲ عدد
شکر ۲ قاشق غذا خوری
گلاب ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم شده به مقدار لازم
پودر کاکائو ۱ قاشق چایخوری
پودر هل نصف قاشق چایخوری
پودر نارگیل ۱ قاشق غذا خوری
خامه ۵۰ گرم

طرز تهیه فرنی سه رنگ

مرحله اول

برای تهیه فرنی سه رنگ ابتدا در یک ظرف شیر را بریزید و آرد برنج را به آن اضافه کنید و هم بزنید، به جای آرد برنج می‌توانید از نشاسته ذرت هم استفاده کنید و سپس بستنی وانیلی را به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید، بعد شکر را هم بریزید و همه را با هم مخلوط کنید.

نکته: در این ترکیب به دلخواه خودتان می‌توانید از شکر قهوه‌ای یا سفید استفاده کنید.

مرحله دوم

سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شیر گرم شود، وقتی شیر گرم شد مقداری از شیر را در یک ظرف بریزید و خامه را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا هم دما شوند و بعد به بقیه مواد اضافه کنید و با هم همزن دستی هم بزنید.

مرحله سوم

وقتی بافت مواد صاف و یکدست شد به دلخواه و با توجه به ذائقه خودتان می‌توانید مقداری گلاب را هم به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا عطر گلاب در مخلوط مواد پخش شود، اگر عطر گلاب را دوست ندارید لازم نیست گلاب را به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم

بعد از آن چند دقیقه دیگر اجازه دهید تا روی حرارت بماند و مدام با همزن دستی هم بزنید تا به غلظت مورد نظر برسد، بعد فرنی را از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی سرد شود، سپس فرنی را به سه قسمت تقسیم کنید.

مرحله پنجم

هر قسمت را در یک ظرف بریزید تا طعم‌های مختلف فرنی را درست کنید، بعد مقداری پودر کاکائو را در یک ظرف بریزید و با کمی آب جوش ترکیب کنید و هم بزنید تا پودر کاکائو گلوله نشود و سپس به یک قسمت از فرنی‌ها اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله ششم

وقتی که پودر کاکائو کامل با فرنی ترکیب شد و بافت آن یکدست شد، سپس در یک ظرف کوچک مقداری زعفران بریزید و کمی آب جوش به آن اضافه کنید و بگذارید تا دم بکشد و غلیظ شود و بعد زعفران دم‌کرده را به یک قسمت دیگر فرنی اضافه کنید.

مرحله هفتم

زعفران دم‌کرده غلیظ را در فرنی هم بزنید تا رنگ و عطر زعفران کاملا با فرنی مخلوط شود و بعد به قسمت دیگر فرنی پودر هل و پودر نارگیل را اضافه کنید و هم بزنید تا طعم نارگیل و هل کاملا به خورد فرنی رود و با هم خوب مخلوط شوند.

نکته: به جای پودر نارگیل و پودر هل می‌توانید از وانیل استفاده کنید.

مرحله هشتم

بعد از این‌که فرنی‌ها آماده شدند، داخل ظرف‌های مورد نظر به شکل لایه لایه بریزید، به این شکل که در یک ظرف ابتدا یک لایه فرنی نارگیلی یا وانیلی را بریزید و بعد یک لایه فرنی کاکائویی و سپس یک لایه فرنی زعفرانی را روی آن‌ها بریزید.

مرحله نهم

بعد ظرف فرنی سه رنگ را به مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و منسجم شود و سپس از یخچال بیرون بیاورید و با چند برگ گل محمدی، پودر پسته، پودر نارگیل، خلال بادام و خرده‌های گردو تزئین کنید و سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا